Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6
KL
KL
Då ska jag dela med mig av dagens start
Till att börja med var det -7 ute, men fiiint väder. Fortsatte strålande med att inse på tävlingsplatsen att jag inte har någon sadelgjord
den har jag glömt i stallet efter smörjningen igår >< Fick rusat upp till sekreteriatet och frågat om någon som stod uppstallad på stället hade en att låna ut och fick rätt snabbt tag på en så det löste sig fort. Under tiden ledde mamma runt Calle och skrittade fram honom.
Han var såhär i humöret (inte så avspänd som ni kan se):
Kom in på framridningen och började rida fram, inte jättemånga där som tur var men ändå lite att spana på då de släppte ut hästar i en hage intill framridningen. Efter ett tag slappnade han av rätt bra och var helt ok att rida. Sen så var det vår tur, han smög in i ridhuset men väl inne var det inte så läskigt trots domarbord och dressyrstaket. Kändes fortfarande ok, men efter uppridning+hälsning så tvärdog han och blev så seeeeeeg. Han blir sån när han är spänd, han blir inte springig och het utan han dör
helt och glömmer liksom bort mig på ryggen. Jag drev så jag mådde illa
Genomförde hela programmet med en ordentlig miss då han inte ville fatta vänster galopp först men tog den sen.
Resultatet då?
Katastrofala 46,55% Lägsta procenten jag
nånsin fått, fick inte ens så dåligt på min räserhäst jag hade förut, eller den gången jag tävlade en ridskoleponny som gnäggade 40ggr under programmet (ridläraren räknade). Oförtjänt låga procent för SÅ dåligt var det inte, även om ritten inte var bra -inte det jag säger..
Jaja, klart det inte är roligt med såna procent men jag är nöjd över hur han uppförde sig, inget fjantande eller så. Och det stod iallafall i protokollet att det var ett "utvecklingsbart ekipage". Vi kör på till våren igen. Det är övningen som behövs så att han inte spänner till sådär.