Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Hon är en liten gul fröken född 2003 e Quite Easy - Stanford - Dragon.:love:
Hoppstammad så det förslår men ska förhoppningsvis vilja gå lite dressyr ändå.
Utmaningen blir att inte låta betäcka och inte heller testa dressyrhingst på henne:angel:

Bilder kommer så snart vi har henne hemma.

Oh gul och e QE! Kan ju inte bli bättre:love:! Klart att du ska använda dressyrhingst på henne så småningom;). Du har väl sett det ursnygga fölet Belize (tror jag det är) ha e Don Romantic-QE. Min uppfödning e Damino-QE blev inte så dålig han heller:p.

Men det är klart att du ska rida och tävla lite först!

Edit: Kollade lite på bluppen och det är verkligen en liten värld! Ditt nya sto ägdes tidigare av grannstallet till där jag har ponnyn. Hade min unghäst i det stallet precis innan han såldes och han gick då tillsammans med avkomman e Camaro M (en stor gul kamel som var rätt brötig:o). Har bara hört positivt om din nya häst!

Hittade dessutom en bild på kamelen:
226946_214280998589720_100000234656709_829391_7071373_n.jpg

Senast ändrad:

Ah Neo! Har bara sett en huvudbild på honom tidigare! Rätt stor gosse har jag hört.
Han ser ut att vara lite mer långlinjerad än sin mor.

Ja du, kan Damino hoppa också?:D

Hon är inte igång nu utan har precis vants av från sitt föl så det blir en långsam igångsättning vilket passar både oss och årstiden bra

Har du fler bilder på Neo? Skulle verkligen vilja ha ngn ok bild att ha på hemsidan sen:) samt givetvis också för att se hur barnen ser ut.

Ah Neo! Har bara sett en huvudbild på honom tidigare! Rätt stor gosse har jag hört.
Han ser ut att vara lite mer långlinjerad än sin mor.

Ja du, kan Damino hoppa också?:D

Hon är inte igång nu utan har precis vants av från sitt föl så det blir en långsam igångsättning vilket passar både oss och årstiden bra

Har du fler bilder på Neo? Skulle verkligen vilja ha ngn ok bild att ha på hemsidan sen:) samt givetvis också för att se hur barnen ser ut.

Nej, jag har inga bilder alls på Neo mer. Men jag gissar att A-K kanske har nåt vettigt:). Kan kolla med henne.

Tja, Damino hoppar kanske inte helt lysande poängmässigt. Men jag såg hans löshoppning både som tre- och fyraåring och problemet är att han älskar att hoppa lite för mycket:o. Hoppade på studs i kombinationen och det gick aldeles för fort. Men han var lite kul för ögonen bara lyste på honom:! Min uppfödning har fått löshoppa ett par gånger och gör det bra och helt okomplicerat. Vet inte så mycket om tekniken bara.

Du får hemskt gärna höra med henne och vill hon ha kontakt så får hon gärna maila och/eller adda på fejjan.:) Jag pmar mina uppgifter till dig.

*KL*

Nu måste jag bara få ondgöra mig lite ;)

Blir så vansinnigt irreterad på alla "gångartshästar" som endast visas med videosnutt där dom sprätter runt lösa i balanstrav med svansen rätt upp, spända som fiolsträngar! Hur i hela friden ska man kunna se några gångarter då :confused:. Även en gammal urtrött ridskolehäst kan sprätta runt i balanstrav, vad visar det? Galoppen ser ju dessutom knappast bättre ut på en tokspänd häst.

Allra värst blir det det när man dessutom envisas med att lägga in slowmotion. Aaaahhh, jag blir galen på all denna slowmotion i salufilmer!!!
Lägg ner det!! Det blir omöjligt att se ngt vettigt och ingen tänker väl rida i slowmotion eller?????

Haha, ja, jag håller med. Antingen visas hästarna i slowmotion i balanstrav eller så visas de uppspättade i handen med hög nacke och avknäppt rygg med "flashiga" framben... :D

Tur jag inte letar häst, för det är inte ofta jag ser något som ser trevligt ut när den sätts i någon rörelse eller annan aktivitet än rakt fram. :crazy:

Kan nån vänlig själ berätta vad balanstrav är? Trav är inte min och mitt islandssto starka sida, om man säger så. Eller vaddå, vad är det för fel på fyrtaktstrav egentligen? :D

balanstrav är en trav i spänning som har ett svävmoment som ofta misstolkas som scwhung, men ingen rygg eller bakbens aktivitet finns med i bilden.

Kl Det som är så svårt när man ska filma föl o unghästar. Antingen lite slöjogg eller vid drivning fullt ös medvetslös med svansen på ryggen typ:D

*kl*

Äntligen äntligen har jag ridit idag! Var en sån där härlig kväll när det är riktigt kallt så luften glittrar:). Tyvärr är underlaget skit så jag kunde bara trava runt ett par varv. Men lika bra är väl det med tanke på hur snurrig jag är av hostmedicinen. Hade kvällsfodring igårkväll och lyckades ge min egen häst morgonmat ist kvällsmat (spelar inte så stor roll mängdmässigt), men morgonjouren var heeelt förtvivlad (nej, jag överdriver inte) eftersom det inte fanns en morgonkasse framme. (Att det däremot fanns en tom morgonkasse och en full kvällskasse gjorde tydligen det inte uppenbart var det gått fel och ponnyn fick silage istället för hennes torrhö. Ja ja, inte dör hon av det, är glad att hon fick mat alls. Det fick nämligen ingen häst i torsdagskväll eftersom en ridlärare glömde fodra...).

Här har det också frusit på och är skithårt i backen, vilket dock inte stoppade Stella från att slängtrava som en
galen kallblodstravare på upplopp, i skogen, i bäckmörkret med mig skumpandes barbacka på ryggen i skräckblandad
förtjusning. Trodde att hon skulle börja bli lite trött nu. :p

Det är så typiskt hästfolk att hetsa upp sig över sådant. Det är väl bara att lägga in lämplig mängd mat eller ringa
ägaren och fråga vad hästen ska ha om det inte finns någon som helst information om vad hästen ska äta. ;)

*kl*

Vars har Breccia tagit vägen? Hon brukar ju alltid vara involverad i alla diskussioner :p

Vi har oxså fruset, äntligen lite mindre gegga i hagarna:) Men i skogen var det inte så hårt, gick finfint att galoppera på stället mm.

Har en superladdad häst som stod och vibbrerade av överskottsenergi på stallgången innan ridtur. Funderade både en o två ggr innan jag bestämde mig för en tur i det fria ist för ridhuset... yeah.

"KL"

Kollade in lite tävlingar inför säsongen och hittade några intressanta msvc och msvb. Blev lite fundersam ang kval till msvb. Var det inte så att man måste ridit två msvc med 62% året innan alt pågående år? När jag kollade TR står det 62%x2 innom 24mån (2år)?

Red en klass över 62% -11 men flera klasser över 62% -10. Kan jag alltså starta msvb nu i år? Någon som tolkar TR annorlunda...

Och om du känner dig osäker, mejla förbundet och fråga. Då har man dessutom "svart på vitt":)

Vi har oxså fruset, äntligen lite mindre gegga i hagarna:) Men i skogen var det inte så hårt, gick finfint att galoppera på stället mm.

Har en superladdad häst som stod och vibbrerade av överskottsenergi på stallgången innan ridtur. Funderade både en o två ggr innan jag bestämde mig för en tur i det fria ist för ridhuset... yeah.

"KL"

Kollade in lite tävlingar inför säsongen och hittade några intressanta msvc och msvb. Blev lite fundersam ang kval till msvb. Var det inte så att man måste ridit två msvc med 62% året innan alt pågående år? När jag kollade TR står det 62%x2 innom 24mån (2år)?

Red en klass över 62% -11 men flera klasser över 62% -10. Kan jag alltså starta msvb nu i år? Någon som tolkar TR annorlunda...

Ja det kan du göra om du håller dig inom 24 månaders gränsen tex säg att du var färdigkvalad för MB den 23 juni 2010 då har du till den 23 juni 2012 att starta MB utan att behöva kvala om.

Följdfråga, den 23:e juni 2012 sen då, räcker det att starta msv b för att kvalet ska hålla eller måste man rida över 62 % i den starten för att få fortsätta?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 240
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar