Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dressyrnissarnas snacktråd nr 6

Om inte annat lär vår kära moderator få en sockerkick och vara jätteglad. Ett tag iaf. :D

och delvis kl
Jag står nog i världens bästa stall! :love: Jag har haft skitont i en arm (läkaren tror att jag dragit av ett muskelfäste :crazy: ) och knappt kunna röra den, än mindre lyfta nånting, men igår fick jag hjälp på med sadel så att jag kunde skritta ut en liten runda. Jag är så himla glad för den hjälpen, för tanken på juletid utan en mysig uteritt var allt annat än kul. Innan vi flyttade ner hit brukade vi jämt vara ute på julaftons morgon, men det kan jag ju inte nu när jag åker 70 mil bort för att hälsa på familjen vid jul. Så att jag fick chansen att ta den ritten nu kändes superhärligt, och jag är glad att jag inte behöver vänta till långt in i januari för att sitta på hästryggen igen!

Jag går emot strömmen ang dubbla täcken.
Min dam är mer nöjd i två tunnare täcken än i ett tjockt.
I det tjocka är det som att det blåser in? (!)
Hon är å andra sidan felkonstruerad enligt forskningen, hon skakar och tycker det
är blä fast hon är varm på kroppen under täcket.

Jo, det var väl det jag misstänkte också, fast tränset är bara såå snyggt! :love:

Jakten på den perfekta nosgrimman var såå mycket svårare, och dyrare(!) än vad jag trodde...

Väldigt mycket, allafall i förhållande till kvaliteten, så det är inte av intresse ens en gång. Jag har en från Döbert nu, men är inte nöjd. Jag har kontaktat ett ställe där man kan köpa lösa tränsdelar från OS, Schockemöhle, Passier osv tillgång till de flesta modellerna och kombinera ihop ett träns. Enormt utbud och fantastisk service, så förhoppningsvis blir det bra :) PMar gärna namnet på stället, men vågar inte skriva ut det här. :)

Just nu var hon inne på en bredare nosgrimma runt 4 - 4,5 cm bred vadderad nosgrimma, men inte allt för bullig, svarta spännen, smala remmar och swarovskipannband i varma färger. Jag tycker att det låter som att det kan bli riktigt bra!

Från forumreglerna:

Det är alltså inte okej att hämta bilder från företagshemsidor...

/break_a_leg, som funderar på om hon ska äta en hel låda pepparkakor sä här till jul.

Jo det är tillåtet säger du ju om man har fått tilllåtelse. och det vet du ju inte om ifall jag har fått.. Du har ju inte frågat mig om de innan du tog bort bilden;)

Men men jag får väl lägga ut bilden när jag fått tränset

Eller får jag ta en bild på skärmen med min kamera och lägga ut?? då har ju jag tagit bilden på en anann bild=)

Är de tillåtet??

Knapplån

Unghästen som tidigare inte tyckt att skritt varit något att ödsla energi på och gått och dragit benen efter sig har helt plötsligt blivit en racerskrittare som gärna lägger in taktinslag! Har ju inte kunnat rida honom så mycket i höst, september hade han som vilomånad och sen kom en hovböld lägligt tills att han skulle börja ridas som drog ut på tiden och sen blev det avbrott igen när Settis gick bort och jag inte orkade rida på 1½vecka. Men nu är han superpigg och man behöver knappt nudda honom med skänkeln för att han ska skritta, man ska väl egentligen inte klaga när han väl börjar bjuda framåt men kan han inte vara lite lagom liksom ;)

Knapp

Tack Dagmar för julklappen! De va precis ca ja önskat mig!!! Ett trän över lastbilen.....

kl

Snart kommer jag nog kunna vara på G och skriva lite mer här ute då jag med största sannolikhet får hem en ridhäst nu i januari eller ja hon ska sättas igång har haft föl i år.
Hoppstammad tös född 2003 som ska få gå som komma igånghäst/dressyrkompis åt mig!

I övrigt är det lugnt här hemma, har haft gjord och träns på ettåringarna ett par gånger och de säger inte mkt om det.:)

kl

Snart kommer jag nog kunna vara på G och skriva lite mer här ute då jag med största sannolikhet får hem en ridhäst nu i januari eller ja hon ska sättas igång har haft föl i år.
Hoppstammad tös född 2003 som ska få gå som komma igånghäst/dressyrkompis åt mig!

I övrigt är det lugnt här hemma, har haft gjord och träns på ettåringarna ett par gånger och de säger inte mkt om det.:)

Imorgon skickar jag iväg avtalet!:bump::bump:

Ah men berätta vad det är för häst!!

*kl*

Jag höll på att sätta melon i halsen när jag läste på Eurodressage att Minna T har försökt köpa Uthopia:eek:! Visst hade det varit fantastiskt om vi hade haft Minna på en superhäst inför OS, men för mig känns det så himla fel med en ny Toto-affär. Jag tycker så mycket om dressyren att många av de allra bästa ekipagen själva har tagit upp sina hästar i klasserna. Det gör sporten ännu lite mer speciell.

Jag håller med! Jag stod i stallet och borstade ett djur när en av damerna rusade in med sin iphone i högsta hugg och tjoade att nu får ni (dvs Sverige) inget lagsilver för ni fick inte köpa Uthopia. What! :eek::eek::eek::confused:

Jag är inte ett dugg förvånad. Det är ju åt det här hållet sporten rör sig, det har ju blivit mer och mer tydligt med accelererande fart senaste årtiondet.

Naturligtvis har du rätt - Totilasaffären var ju bara gräddet på moset. Men ändå blir man så förvånad när det är en till synes käck och trevlig, till synes hårt arbetande svensk som omnämns och inte Paul Schockemöhle eller någon amerikan eller ukrainare. Det berättar förvisso mer om vår egen syn än verkligheten. :)

(Och nu har Cesar Parra köpt Van the man med sikte på OS. Om han tar en plats bredvid Ravel och Nartan så består alltså hela USAs dressyrlag av "köpta GP-stjärnor" eller vad man nu skall kalla dessa superelithästar.)

Ah men berätta vad det är för häst!!

*kl*

QUOTE]

Hon är en liten gul fröken född 2003 e Quite Easy - Stanford - Dragon.:love:
Hoppstammad så det förslår men ska förhoppningsvis vilja gå lite dressyr ändå.
Utmaningen blir att inte låta betäcka och inte heller testa dressyrhingst på henne:angel:

Bilder kommer så snart vi har henne hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 240
Senast: Meggan
·
Träning Jag har ett problem med min ena ponny... Har aldrig haft något problem att rida heta hästar. Min andra ponny är väldigt framåt och blir...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: Lager
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Eftersom jag hade fått sitta på finaste Dunja förra veckan närde jag en stark förhoppning om att få fortsätta på henne. Det har ju ändå...
Svar
0
· Visningar
389
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är verkligen inne i ett flöde i ridningen känns det som! Härligt att känna, minns att det har varit åt andra hållet tidigare. Det är...
Svar
0
· Visningar
370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka