Men det är ju just detta som jag tycker ska premieras högre än vad det gör idag. Jag kan lätt känna "ganska bra" dvs betyg 7 på den delen som visas.
Nu tycker jag du resonerar väldigt märkligt faktiskt, och det skriver jag bara eftersom du själv visat film och i denna tråd och man där ser hur bra koll du har.
För att kunna rida LB och visa upp de krav som ställs i klassens "rörelser" så krävs mer arbete hos hästen , och i arbetet mer eftergift, både i nacken och i sidorna. Har man inte det så kan man inte visa upp kraven som finns i programmet utan att hästen blir för lång, för rak,ex
Det är ju programmets utformning som bestämmer hur hästen ska gå, alltså rörelserna som finns kräver viss utbildning.
Det var ju problem förr vad gällde MSV B,det fanns ryttare som red typ på 60 i LB, som promt skulle starta MSV B bara för att. Och det var så svårt, menade domarna på, just för att de hade inte styrka, rätt form eller genomarbetad eftergift.
Jag håller med @Fiorano , att det säkert kan bli en trevlig rosettplockare, men jag menar på att det är väldigt mkt arbete dit.