[ Det hade varit väldigt spännande att se din film och det känns som tonen i den här tråden gör att det går att diskutera och ventilera på ett bra sätt. Jag har också någon gång fått öppen i formen på tävling där jag vet att det fanns lite motstånd i tex en böjning men har då valt att rida igenom rörelsen utan tillräcklig eftergift istället för att stöka/störa för mycket för att sen hitta tillbaka i tex nästa hörn.
@MiniLi
Just det du skriver om motstånd känner jag också ibland att jag får göra och det ser man även i ritten på filmen.
På flera ställen kändes han dock fin och eftergiven trots den öppna formen. Således håller jag med om kritiken och bedömningen i stort. OBS! att jag inte tycker min ritt är likvärdig med ovanstående ritter på något sätt.
Fick 58% och en sjua (skritten). Galoppen drog ner en hel del. Där han inte går stabilt och jag tenderar att bromsa honom i stället för att rida på. (Han blir jäkligt stark).
Här kommer filmen, har tyvärr inte hela programmet och lyckades inte bädda in den!
<iframe width="560" height="315" src="
https://www.youtube.com/embed/dWejKj3uT9w" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>