Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det tror jag med det är urlogiskt! Carl Hester kom jag på red ju också fälttävlan i unga år och sadlade om till dressyr.
har det hänt något som gjort att du gått över från FT till dressyr? Jag har aldrig hört om ngn FT ryttare som går den vägen så jag är lite nyfiken, för att vara fd FT ryttare så är du verkligen dressyr omvänd a la större format i ditt upplägg och resonemang osv, så jag blir väldigt nyfiken som sagt vad som föranlett ditt byte av bana?
Du låter som en välförsedd ung dam (?).
Varför i hela fridens namn skulle man gå promenader som en del av träningen? Jag har sporthästar, inte promenaddjur.Relevant för tråden är i alla fall att ditt upplägg låter lite trist ur hästens perspektiv. De allra flesta hästar brukar tycka om promenader vilket aldrig går att ersätta med hagar och ridhus
Ja verkligen!Många som är engagerade i dina hästars väl o ve..
Kl
Jag har inte anammat någon 48 timmars regel men ett sätt att använda den är väl att man kan välja att inte träna samma muskelgrupper flera dagar på raken. Efter uppvärming kan man kan ju tex fokusera på att arbeta traven ena dagen och galoppen dagen efter.
Promenad= rida ut vad trodde du? Ha ha ha!
Fast jag har aldrig hört talas om ft-ryttare som aldrig rider ut sina hästar. Långa skritturer stod på schemat för bekanta och de red iaf på SM-nivå, det borde man väl iaf kunna göra med alla hästar oberoende av gren?
Däremot handpromeneras många dressyrhästar och hopphästar på elitnivå, inte för "träningens" skull utan för hälsans skull dvs för att det är skönt för dem att komma ut och kanske också få beta lite gräs etc.