Dregglade....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare pussi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 981
P

pussi

Igår när jag skulle nattfodra, märkte jag en konstig sak som jag inte har sett förut...
När jag skulle ge kraftfodret så dregglade han ibland, det rann lite genomskinligt saliv ur munnen med jämna mellanrum.
Någon som har varit med om något liknande??
En till fråga när jag ändå håller på, vilken tid brukar ni nattfodra era hästar??

Tacksam för svar :bow:

Sv: Dregglade....

Eftersom ingen annan har svarat fast de har varit inne så får väl jag ta och göra det då..för det första kan det vara tandproblem eller att han har svårt att svälja av någon anledning till exempel svullnad i halsen.

Kontrollera munhålan med lampa...se efter sår, irritationer svullnader etc. Även tungan! Det kan vara tandproblem eller att något fastnat någonstans.

Min häst...och andra i samma stall...går ute till 22 och får sitt nattkäk då.

glömde svara på tider för nattfodring..jag nattar mina klockan 20.00
om jag är iväg eller om det blir lite uppskutet blir det ju senare, men senast 21.00... :bump:

Min nattfodring (betfor och LITE havre samt hö) blir någon gång mellan 20 och 22. Senare om vädret är bra för då får hon vara ute längre.

Våra får kvällsmat så sent som möjligt så att det blir kort tid mellan fodringstillfällena. Kvällsfodring mellan 21.30-23.00, det varierar lite.

Mvh Huntress :)

Ed del hästar får ökad saliv när de väntar på mat. Vet en häst som mer eller mindre stod och blåste bubblor tills han fick sin mat. (Han fick alltid sist...)

/C

ok jag funderade också på det om det mkunde va att han var så hungrig..jag har inte sett det nått mer efteråt nä rjag inte ger mat.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 062
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 082
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 070
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka