Dränera grund

Madick

Trådstartare
Jag ska dränera grunden på mitt hus men hur i bängen hittar man markfixare? Den "stora" i stan känner jag ju till och har fått offert och beräknad start i augusti. Jag vill gärna kolla med fler, särskillt tidsaspekten är viktig. Var hittar man dem? Ett par till har jag mailat men inte fått svar alls, vad säger det om pålitligheten?

Sv: Dränera grund

Du har inga grannar eller liknande du kan fråga om de har anlitat någon bra? Jag fick tag på två bra grävfirmor via en granne.

Att de inte svarar på mail behöver inte nödvändigtvis betyda att de inte är pålitliga. Internet har tyvärr inte alltid nått hela vägen in i den delen av världen även om de skaffat en hemsida och en mailadress... Jag tycker det brukar vara mycket smidigare att ringa. :)

Hittade en som verkar super genom en kompis. Ringde på em och han kom och kollade nu på kvällen och kan räkna till i morgon. Snabbare start kan han fixa också. Fick en bra känsla.

Ett par till har jag mailat men inte fått svar alls, vad säger det om pålitligheten?

Ingenting... Mail är inte något stort inom den världen, tro mig... Att de inte har svarat beror antagligen mest på att de har fullt upp med jobb, alltså pålitliga och alltså inte behöver anstränga sig för att hitta jobb. Det börjar komma mer och mer med mail men fortfarande så är det trögt, vill man ha svar så är ringa det bästa. Kl 9 brukar det vara rast och kl 12 lunch så då brukar de ha tid att prata.

Jag skulle nog vara mer tveksam till någon som inte har jobb, då ska de till att ha bra referenser eller att jag ska känna till dem personligen.

Den här nissen har jobb utan att "finnas med" någonstans och referenserna är bra så jag känner mig lugn.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 429
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 144
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?