Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Longerade ponnyn och unghästen i bara en vanlig tjocktröja idag, utan att frysa. 15-16 grader, gräset växer och växer och fåglarna kvittrar som besatta. Tur man har något att glädjas åt när man väntar och väntar.B
Blir så avis på er som verkar ha sommar snart. Här är det minus grader och snö , :O Bor i västerbotten...
Longerade ponnyn och unghästen i bara en vanlig tjocktröja idag, utan att frysa. 15-16 grader, gräset växer och växer och fåglarna kvittrar som besatta. Tur man har något att glädjas åt när man väntar och väntar.
Fick samtal av min granne ikväll,
Hon såg mitt sto ligga ner, ställa sig och skrapa med framhoven, vandra lite sen lägga sig igen. Jag var 10min bort så när jag kom hem låg hon ner, men reste sig ganska snabbt och började skrapa med framhoven igen.
Efter några minuter slutade hon och stod sedan och sov.
Detta är en timme sedan nu och hon har inte lagt sig mer, men är lite tagen eller hur jag ska beskriva det, bekymrad liksom. Tog in henne och hon gick förbi krubban med kraftfoder och tog några tuggor hösilage istället. (har aldrig hänt innan)
Hon har ingen feber.
Förvärkar?
Hon är på dygn 314 idag
Kan det inte vara så att fölet vänt på sig i det läget? För visst kan stona bete sig på det sättet då?
Ja jag hade också en tanke på det.
Är mitt och hennes första föl så man blir ju livrädd av allt
Nu står hon lugnt och fint och äter sitt hösilage. Är så otroligt glad över min kamera!