Dräktiga ston 2016/2017

Solen har gjort sitt! - nu droppar det mjölk på Cajsa! Fölvak-deluxe! :love:

2lkuwds.jpg

Inom 36 timmar trodde h*n men jag är glad att ändå ha fått en uppskattad tid och inte typ "från nu till nästa år". :p

Nästan 9 grader utomhus i natt så betydligt behagligare vakväder än tidigare nätter och imorgon ska det bli ännu varmare, vi hade nästan 17 grader idag och sol.
Här är det bara 6 grader men jag slupper ju sova i stallet.I morgon skulle det bli kanonväder hörde jag,men då ska jag sitta i bilen hela dagen :yuck:

Här är det bara 6 grader men jag slupper ju sova i stallet.I morgon skulle det bli kanonväder hörde jag,men då ska jag sitta i bilen hela dagen :yuck:
En annan har blivit bortskämd med att fölvaka i högsommarvärme de senaste åren, förra året var det tropisk natt när jag sov på höloftet. Lite skillnad mot i år...
Fattar inte de som gör detta varje år, flera gånger om. När ungen är ute så kommer jag behöva en vecka på mig för att sova igen.

En annan har blivit bortskämd med att fölvaka i högsommarvärme de senaste åren, förra året var det tropisk natt när jag sov på höloftet. Lite skillnad mot i år...
Fattar inte de som gör detta varje år, flera gånger om. När ungen är ute så kommer jag behöva en vecka på mig för att sova igen.
Jag var tack o lov utrustad med egen gård och kamera bevakning,så jag kunde ligga i min sköna säng o titta.

Jag var tack o lov utrustad med egen gård och kamera bevakning,så jag kunde ligga i min sköna säng o titta.
Satt och glodde på kameror så sent som idag faktiskt (då var det så dags :p) , men är för snål än så länge. Bor förvisso inte på gården men nästan. Fick frågan hur långt jag har dit och gav det något kryptiska svaret "3 minuter vid fölning och 7 minuter vanligtvis".

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 013
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka