Dräktiga ston 2016/2017

Cajsa fölade nu runt 10-tiden ute i hagen.
Återkommer ikväll med bilder och mer info.
Blev ett stoföl! :love:
Grattis! Visst är det den här fina (från pappans FB) som är din?
17498848_1656367411045410_1936366444429280264_n.jpg

Jag följer er slaviskt här på sidan, lite i tysthet. Men en lite. Uppdatering från oss.

Suitan har rundat på sig lite grann, å har fortfarande inte brunstat. Har blivit värdens jävla drake i hagen, så illa att ni får hon stå i skäms hagen. Hästarna kunde inte ens titta på henne förens hon jagade dom å såg ut som självaste godzilla. Men mot mig är hon riktigt mammig, står å pratar å hummar med mig hela tiden. Kan ha en hel konversation med henne :D Hon förlorade sin bästa kompis i fredags morse i en hemsk olycka, så hon är lite nere just nu. Å lite orolig å undrar var hon tagit vägen. Det är ju en process alla hästarna i stallet går igenom, å även vi två benta.

Vi skall iväg på måndag den 3/4 för å kika så allt står rätt till, vet trodde iventuellt att hon kanske har fått en cysta eller har någon hormon rubbning. Vi har även bokat plats till en ny hingst. Så iår håller vi tummarna att hon får behålla sin lilla bebis, eller att det blir någon överhuvudtaget.. Jag fortsätter å följa er å håller tummarna för alla :heart

Nu är hon nyborstad med flätad svans och står och käkar mat. Hon får stå inne även om det är lite tidigt. Röd i vulvan och slapp så det glipar lite. Även om hon inte droppar mjölk så är den helt klart vit när man klämmer. Nu ska jag hem och tanka mat och energi i ett par timmar innan förhoppningsvis sista vaket börjar.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 013
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka