Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Spännande! Min fölade på dygn 323 i somrasNu börjar det närma sig för mitt sto också 323 dygn,helt fullt juver och Bäckenligamentet har börjat att bli slappt. Någon gång nästa vecka borde det vara dags
Spännande! Min fölade på dygn 323 i somras
Nyinflyttad på "utomhus-BB" efter att larmet gick när jag stod och mockade. Inget föl och ingen mjölk men hon har nåt krafs på benen så nån vätska har nog runnit på henne. Tror jag får gå på vulvan och banden på henne, för hon håller svansen lyft och vulvan är definitivt längre. Hon såg besvärad ut när hon låg och reste sig rätt fort. Första gången larmet har gått på henne så nåt är det nog på g.
Jag fick rådet att ta bort unghästen ur flocken för hon håller på och stökar med Ebba. Det är otänkbart för då river hon väl stallet, så jag tog bort Ebba istället.
Hon är verkligen en mattegris, det räckte med att jag ställde mig med grimskaftet och viftade lite så kom hon. Nu går hon själv i gräshagen en bit ifrån de andra fram till insläpp ikväll men verkar rätt nöjd med det.
338, segaste vakan jag haft än så länge. De andra fölen kom på 332 och 323 dygnKör en liten földans nu jag med
Vilket dygn är hon på nu om jag får fråga?
338, segaste vakan jag haft än så länge. De andra fölen kom på 332 och 323 dygn
M står mycket i solen och vilar eller står och äter MEN dom drar gärna gärnet i hagen emellanåt också, speciellt idag när det blåst en hel del.
Idag fick jag hem övervakningskameran jag köpt, fick tips om att beställa via wish så hittade en där och tänkte att man kan prova den.
Men ska nog låta karln kika på den och få igång den
Hoppas den skall funka.
Jag har hela tiden tänkt att hon ska få föla inne, men jag vet inte om hon kommer vilja det för hon vill inte vara i stallet för länge, hon kan vara där i boxen en stund medan hon äter men hör hon dom andra eller tröttnar på att käka (blir störd) så vill hon ut.
Har någon av er erfarenhet av att låta dom föla ute om den möjligheten finns så att säga?
Vi har ju sagt att hon kommer få gå själv i en mindre hage sista månaden alt med en valack som är jätte snäll.
Och vi kommer då ställa in en liten ligghall i den hagen då, men det känns riskabelt, kan inte vaka över henne på samma sätt då, alltså med kamera eftersom det är större yta.
Men å andra sidan, kanske blir annat om man plockar in henne på kvällen?
Jag har världens ågren över detta!!
Tur det finns tid kvar, hon har 79dygn kvar, då räknar jag 335.
Vad spännande det är nu @Fritidsryttare !
Jobbigt att du själv fick problem med ligamenten.
* kl*
Såg detta nu när jag stod o borstade!
Säger ni - dags att börja intensiv vaka?, hon har inte rört em.höt speciellt mycket och stod med lyft svans förut.
Har högt 300 m.från huset och ner till stallet
Och jag som trodde det äntligen hänt något hos någonInget föl än i sikte, ska bli mellan 10-15 grader imorgon (idag) och strålande sol.
Heja!