Dräktiga ston 2016/2017

Haha vet du att jag har faktiskt fått en mycket större förståelse för kvinnor som går över, det måste vara oerhört frustrerande. ;) Eftersom jag själv är på smällen och säkerligen lär gå över när det är dags så kommer jag bli _vansinnig_ om folk håller på och tjatar, men det hindrar mig inte från att glo min stackars häst under svansen i parti och minut, tyvärr!!:D

Var glad att ingen kommer att glo på dig mellan benen när det börjar bli dags :angel: :rofl:

Färska tutt-bilder, kan det gå i mer?
Såg ut som det hade kommit en liiiiten kristall på ena spenen när jag lyste med lampan på mobilen.

23joocl.jpg

Bakifrån

ega6wo.jpg

Och en bild på Cajsa när hon blev spolad om benen i eftermiddags ;)

2m5m6uv.jpg

338 d.

Vad stor hon har blivit nu! Min är bara 10 dagar efter din, men hennes mage är mkt mindre. Iofs maidensto, men iaf... Å andra sidan brukar hon se ut som en vinthund i mars, så jämfört med det är hon en riktig tjockis. Skulle gärna lagt in bild, men jag är _inte_ kompis med Bukes bildhantering... :banghead::meh:

Hehe hon är ganska rund ja :p Men då är hon också väldigt rund av sig vanligtvis.

Hon börjar faktiskt bli väldigt trött, står mycket och hänger lr ligger ner och vilar (mest står), jag tar lite lugnare turer någon gång i veckan nu, mest skritt och då barbacka för ingen ide och spänna för något på henne nu, hennes mage har jäst framtill mer nu :p

Om du vill kan jag hjälpa till slänga ut någon bild, hojta i PM isåfall =D

17493144_1870989569593379_5644935984380851277_o.jpg
Nyinflyttad på "utomhus-BB" efter att larmet gick när jag stod och mockade. Inget föl och ingen mjölk men hon har nåt krafs på benen så nån vätska har nog runnit på henne. Tror jag får gå på vulvan och banden på henne, för hon håller svansen lyft och vulvan är definitivt längre. Hon såg besvärad ut när hon låg och reste sig rätt fort. Första gången larmet har gått på henne så nåt är det nog på g.

Jag fick rådet att ta bort unghästen ur flocken för hon håller på och stökar med Ebba. Det är otänkbart för då river hon väl stallet, så jag tog bort Ebba istället.

Hon är verkligen en mattegris, det räckte med att jag ställde mig med grimskaftet och viftade lite så kom hon. Nu går hon själv i gräshagen en bit ifrån de andra fram till insläpp ikväll men verkar rätt nöjd med det.

Unghästen däremot skulle jag vilja strypa, jag hör hur hon står och vrålar på andra sidan stallet och stressar upp de andra eftersom hennes flock är "bruten". Väntar bara på att hon ska klippa trästaketet mellan hagarna på 1.60 eller bege sig upp på stengärdsgår'n och klättra (igen).:mad:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 013
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka