Dräktiga ston 2016/2017

Det kan ju gå fort bara under dagen, kanske dags och hålla lite mer koll nu, är ju lite drygt när hon ändrat mönster sen sist.
Ser fram emot eftermiddagens uppdatering sen :)
Mjo, det är knäckfrågan! Hon fölade ju på dygn 332 senast men då var det senare på säsongen och om hon har ändrat alla andra tecken fram tills nu så lär hon ju ändra datumet också. :) Tycker kanske att hon har blivit mer mammig också de senaste dagarna, inte lika extremt som för några veckor sedan men definitivt mer. Spännande är det!

17359333_1861116593914010_1565219716574645088_o.jpg
Kom ut och märren ser ut så här på ena spenen. Tänkte att gutt då har hon väl släppt mjölken. Nehe, vätskan är fortfarande nästan helt klar men åt det gråare hållet när jag trycker ut tycker jag.:grin: I morse var kristallen klart gulare än nu. Nu tycker iaf jag att det mer liknar en regelrätt propp men vätskan i juvret säger annorlunda. Hästen står och äter i godan ro och verkar helt obekymrad om mattes bryderier

17359333_1861116593914010_1565219716574645088_o.jpg
Kom ut och märren ser ut så här på ena spenen. Tänkte att gutt då har hon väl släppt mjölken. Nehe, vätskan är fortfarande nästan helt klar men åt det gråare hållet när jag trycker ut tycker jag.:grin: I morse var kristallen klart gulare än nu. Nu tycker iaf jag att det mer liknar en regelrätt propp men vätskan i juvret säger annorlunda. Hästen står och äter i godan ro och verkar helt obekymrad om mattes bryderier

Tja mjölken kan vara blask nu men det kan ju vända på en femöring :p Så det kan mycket väl bli i natt som en annan sa ;)

Spännande som bara den =D

Vadå sista kvällskollen? Ni tänker väl inte lämna henne obevakad resten av natten?
Självklart inte, men stallägaren hör av sig till mig efter _sin_ sista kvällskoll runt midnatt och därefter tar jag över och kör ut de resterande passen. Sen kollar stallägaren från 06 och jag från 08 med jämna intervaller.
Vid intensivvak sover jag där ute och är i princip i stallet dygnet runt.

Ett kraftigt hingstföl. En pigg liten krabat för när jag tittade in genom gallret skriade han som en åsna åt mig :D

Kul med fölis på den andra, hur ser din ut nu då? =D
Din lär ju få nu alltså!

Detta är definitivt bästa tiden på året, när alla små föl kommer till världen!
Det är så spännande och följa alla :)

Kul med fölis på den andra, hur ser din ut nu då? =D
Din lär ju få nu alltså!

Detta är definitivt bästa tiden på året, när alla små föl kommer till världen!
Det är så spännande och följa alla :)
Min är väl något grumligare i juvret men ingen mjölk. Dock slappare i vulvan och tycker bäckenbanden är lösare. Är hemma och äter en snabbis (stallet är bemannat) innan jag ska ut ikväll och släppa in...Tack och lov att vädret slagit om till det mildare, kommer frysa häcken av mig när jag är där ute och häckar i natt.

Okej, spännande. Det händer saker, kanske sker det i natt eller så blir det på dygn 335 :angel:

Förstår verkligen att det är skönt att vädret slagit om, hoppas du inte blir till och frysa i natt.
Ta med massa filtar :)

min ponny som ska va tom har börjat sätta ljuver. Var dräktig 45 dygn . Brunstade på 90 . Enligt weefoal va det negativt . Brunstade igen i samma veva mitt andra sto dog. För 2 veckor sen... men skulle rensa smuts igår och hon såg ut så här ? Inget ljuver för 1 månad sen . Men har växt lite på 2 veckor . Hon är rund om magen men ser inte så stor ut om hon ska följa i slutet på april . Hon är trött och jävligt sur mot de andra . Magen är ganska ojämn . Ska ta foto på magen så får ni se. Kan man ha sån tur att hon är dräktig ändå? Hade ju varit kul med tanke på att jag förlorade min fina Pippi o fölet :cry:

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 012
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka