Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om du vill ha koll på dygnen så använder jag mig av en app, tror den heter My Relation, där kan man se dygn, veckor och månader.Haha ja verkligen. Här om dagen hade fölet tydligen tryckt ut sig ordentligt på ena sidan så på högra sidan buktade det ut massor och vänstra sidan på magen var normal Bara 5 månader kvar och nerverna ligger på ytan
Hoppas du får känna på det igen! Vilken känsla det är att få känna den lille
Jag vet inte ens vilket dygn min är på bara när hon är beräknad
Haha hon är rundare än Ebba men inte mycket, härligt när det börjar synas ordentligt! Coolt att våra är beräknade med bara en dags mellanrum.*kl*
Idag är Cajsa på 210 dygn,exakt 4 månader kvar till Bf!
Kände ett par rejäla sparkar från fölis,och Cajsa gjorde värsta grimasen under tiden
Bild från idag fick kom in på lite borstning och mys,plus en morot slank ner,sen följde hon glatt med tillbaka till lösdriften
Spännande med Pascal! Har honom på mödernet på min ena märr!Hoppar in i den här tråden efter att ha lusläst på avstånd! Har betäckt mitt Pascal-sto med Radisson, beräknat att få i maj Både min och stoets första så otroligt spännande men nervöst!
Åh vad kul!! Har inte träffat på någon Pascal-avkomma förutom min egna, men henne är jag väldigt, väldigt nöjd med och hoppas på en liknande i magen nuSpännande med Pascal! Har honom på mödernet på min ena märr!
*kl*
Idag är Cajsa på 210 dygn,exakt 4 månader kvar till Bf!
Kände ett par rejäla sparkar från fölis,och Cajsa gjorde värsta grimasen under tiden
Bild från idag fick kom in på lite borstning och mys,plus en morot slank ner,sen följde hon glatt med tillbaka till lösdriften
Visst var det du som hade tagit ett blodprov eller liknande på ditt sto? Jag har bara använt mig av UL på mina, hade nog haft svårt att lita på nåt annat om jag ska vara ärlig.Asså jag börjar undra, idag skulle ju Suitan ha gått halva dräktigheten. På tre veckor har hon lagt på sig enormt. Idag när jag kom till stallet stod hon som vanligt placerad vid höbalen. Vilket hon alltid gör. Har nog inte sett henne nere på gräset på två veckor. Men iallafall. Magen, Sticker ut på båda sidor, men mer på höger sida. å det är rejält. Har en bild från i mitten på okt, å då ser man bara en antydan till att höger sida sticker ut en cm. Vilket jag tycker är normalt. så tog en bild nu med. Alltså, skillnaden är ENORM!
Hon motioneras med ridning tre-fyra dagar i veckan. Vilket hon alltid har gjort, å en till två dagar med arbete från marken. Hon har aldrig varit så här stor som hon är nu.. Min kompis skrattade å sa att hon var fet. Men min häst har aldrig varit fet, NÅGONSIN. Hon har alltid haft fri tillgång på grovfoder eftersom hon är svår å hålla i vikt. Har alltid fått lucern eller kraft muskel året runt trots bra bete för annars faller hon ur. Men aldrig sett henne så här förut.. Hon har fortfarande inte brunstat. Hon äter inte mer kraft heller, två dl kraft muskel å mineraler. Vilket hon alltid har gjort. Jag börjar ju undra, kan hon ha något där inne iallafall. Vet sa till mig att hålla ett öga på henne. Sen skall vi inte prata om mängderna hö hon äter. Helt sjukt, hon är som besatt å bara vräker i sig. Jag har ett stort nät i boxen som rymmer typ 15-20 kg. Det är soprent på morgonen, så igår när jag hade kvällen la jag in en påse med typ 5 kg på backen... det va helt städat idag.. inte ett hö strå någon stans.. Jag håller på att bli knäpp här hemma..
Visst var det du som hade tagit ett blodprov eller liknande på ditt sto? Jag har bara använt mig av UL på mina, hade nog haft svårt att lita på nåt annat om jag ska vara ärlig.
Aha ok! När gjordes UL senast? Efter 90 dygn brukar de behålla och om inte annat så brukar man se om de kastar då fostret med omgivande hinnor o dylikt är större. Jag hade nog behandlat henne som dräktig och sen om tillfälle gavs ULat henne en gång till för säkerhets skull.Hon är ul tre gånger, å alla gånger dräktig... Jag tog blodprovet för att jag inte har möjligheten att åka nu under vinterhalvåret. Det var liksom smidigast så. Å vet säger att man skall lita på blodprovet (jag börjar tveka mer å mer)
Dagsfärsk bild på tjockisen. Hon är på dygn 213 eller nåt idag. Hon lyckades antagligen göra nåt under ett hagrace för lite mer än en månad sen för hon har varit dålig i ett framben så hon har vilat. Veterinären kommer ut igen på fredag och kollar henne och jag hoppas verkligen att hon är bättre då. Det har inte varit nån okomplicerad dräktighet som senast med tanke på att hon lyckats skada sig två gånger, första gången på betet efter 16-dygnskollen och nu detta...Olika ben dessutom.