Dräktiga ston 2016/2017

Haha ja verkligen. Här om dagen hade fölet tydligen tryckt ut sig ordentligt på ena sidan så på högra sidan buktade det ut massor och vänstra sidan på magen var normal :D Bara 5 månader kvar och nerverna ligger på ytan :nailbiting::rofl:

Hoppas du får känna på det igen! Vilken känsla det är att få känna den lille :love:
Jag vet inte ens vilket dygn min är på :o bara när hon är beräknad
Om du vill ha koll på dygnen så använder jag mig av en app, tror den heter My Relation, där kan man se dygn, veckor och månader. :)

Jag har kört med "TheDay lite" då ser man vilket dygn man är på utan att behöva gå in i appen, vilket jag tycker är skönt.

Men jag tog hem den där "My love/My Relation" nyss och den var riktigt bra också, så den spar jag =D
Då kanske jag slipper tänka vilken jädrans månad hon är i hela tiden :o

Men det står 4 månader och 4 dagar, det innebär att hon redan är i 5 månaden :eek: Hon är ju "bara" på 127 dygn.. :o

Jaaaa, vad korkad jag är... Tror den där appen gör mig bra till lags :p
Man kanske ska räkna upp till och med dygnet, inte med dygnet. Därför jag krånglar till det gissar jag.

Nog om det, förlåt! :o

*kl*
Idag är Cajsa på 210 dygn,exakt 4 månader kvar till Bf! :love:

Kände ett par rejäla sparkar från fölis,och Cajsa gjorde värsta grimasen under tiden ;)

md39l4.jpg

Bild från idag :love: fick kom in på lite borstning och mys,plus en morot slank ner,sen följde hon glatt med tillbaka till lösdriften :D

*kl*

Kände ett par rejäla sparkar från fölis,och Cajsa gjorde värsta grimasen under tiden ;)

md39l4.jpg

Bild från idag :love: fick kom in på lite borstning och mys,plus en morot slank ner,sen följde hon glatt med tillbaka till lösdriften :D
Haha hon är rundare än Ebba men inte mycket, härligt när det börjar synas ordentligt! Coolt att våra är beräknade med bara en dags mellanrum.:)

*kl*

md39l4.jpg

Så fin :love:
Har nu räknat ut att mitt sto är på dygn 197 och har 138 dygn kvar. Och det är ett riktigt vilt föl där inne. Rör sig ofta och mycket. Idag tryckte den ut sig så Lady vart besvärad så jag fick putta på den så den flytta på sig :D lite roligt med tanke på att jag fick göra samma sak med min vildbattling till dotter när hon låg i magen. Tryckte ut sig på högra halvan av magen och fölet gör precis likadant på samma sida :laugh: Så blir det ett sto så kanske de dår dela namn :rofl:

Ikväll kände även jag fölis imagen. Det var vild rumbadans därinne! Vilken fantastisk känsla, lite som när man själv kände sin bebis imagen. Mammahäst tog det hela med ro och ägnade sig åt kvällsmaten istället. Hon är nu på dag 178. :bump:

Asså jag börjar undra, idag skulle ju Suitan ha gått halva dräktigheten. På tre veckor har hon lagt på sig enormt. Idag när jag kom till stallet stod hon som vanligt placerad vid höbalen. Vilket hon alltid gör. Har nog inte sett henne nere på gräset på två veckor. Men iallafall. Magen, Sticker ut på båda sidor, men mer på höger sida. å det är rejält. Har en bild från i mitten på okt, å då ser man bara en antydan till att höger sida sticker ut en cm. Vilket jag tycker är normalt. så tog en bild nu med. Alltså, skillnaden är ENORM!
Hon motioneras med ridning tre-fyra dagar i veckan. Vilket hon alltid har gjort, å en till två dagar med arbete från marken. Hon har aldrig varit så här stor som hon är nu.. Min kompis skrattade å sa att hon var fet. Men min häst har aldrig varit fet, NÅGONSIN. Hon har alltid haft fri tillgång på grovfoder eftersom hon är svår å hålla i vikt. Har alltid fått lucern eller kraft muskel året runt trots bra bete för annars faller hon ur. Men aldrig sett henne så här förut.. Hon har fortfarande inte brunstat. Hon äter inte mer kraft heller, två dl kraft muskel å mineraler. Vilket hon alltid har gjort. Jag börjar ju undra, kan hon ha något där inne iallafall. Vet sa till mig att hålla ett öga på henne. Sen skall vi inte prata om mängderna hö hon äter. Helt sjukt, hon är som besatt å bara vräker i sig. Jag har ett stort nät i boxen som rymmer typ 15-20 kg. Det är soprent på morgonen, så igår när jag hade kvällen la jag in en påse med typ 5 kg på backen... det va helt städat idag.. inte ett hö strå någon stans.. Jag håller på att bli knäpp här hemma.. :confused::confused::confused::banghead::banghead::banghead:

Asså jag börjar undra, idag skulle ju Suitan ha gått halva dräktigheten. På tre veckor har hon lagt på sig enormt. Idag när jag kom till stallet stod hon som vanligt placerad vid höbalen. Vilket hon alltid gör. Har nog inte sett henne nere på gräset på två veckor. Men iallafall. Magen, Sticker ut på båda sidor, men mer på höger sida. å det är rejält. Har en bild från i mitten på okt, å då ser man bara en antydan till att höger sida sticker ut en cm. Vilket jag tycker är normalt. så tog en bild nu med. Alltså, skillnaden är ENORM!
Hon motioneras med ridning tre-fyra dagar i veckan. Vilket hon alltid har gjort, å en till två dagar med arbete från marken. Hon har aldrig varit så här stor som hon är nu.. Min kompis skrattade å sa att hon var fet. Men min häst har aldrig varit fet, NÅGONSIN. Hon har alltid haft fri tillgång på grovfoder eftersom hon är svår å hålla i vikt. Har alltid fått lucern eller kraft muskel året runt trots bra bete för annars faller hon ur. Men aldrig sett henne så här förut.. Hon har fortfarande inte brunstat. Hon äter inte mer kraft heller, två dl kraft muskel å mineraler. Vilket hon alltid har gjort. Jag börjar ju undra, kan hon ha något där inne iallafall. Vet sa till mig att hålla ett öga på henne. Sen skall vi inte prata om mängderna hö hon äter. Helt sjukt, hon är som besatt å bara vräker i sig. Jag har ett stort nät i boxen som rymmer typ 15-20 kg. Det är soprent på morgonen, så igår när jag hade kvällen la jag in en påse med typ 5 kg på backen... det va helt städat idag.. inte ett hö strå någon stans.. Jag håller på att bli knäpp här hemma.. :confused::confused::confused::banghead::banghead::banghead:
Visst var det du som hade tagit ett blodprov eller liknande på ditt sto? Jag har bara använt mig av UL på mina, hade nog haft svårt att lita på nåt annat om jag ska vara ärlig. :)

Visst var det du som hade tagit ett blodprov eller liknande på ditt sto? Jag har bara använt mig av UL på mina, hade nog haft svårt att lita på nåt annat om jag ska vara ärlig. :)

Hon är ul tre gånger, å alla gånger dräktig... Jag tog blodprovet för att jag inte har möjligheten att åka nu under vinterhalvåret. Det var liksom smidigast så. Å vet säger att man skall lita på blodprovet (jag börjar tveka mer å mer)

Hon är ul tre gånger, å alla gånger dräktig... Jag tog blodprovet för att jag inte har möjligheten att åka nu under vinterhalvåret. Det var liksom smidigast så. Å vet säger att man skall lita på blodprovet (jag börjar tveka mer å mer)
Aha ok! När gjordes UL senast? Efter 90 dygn brukar de behålla och om inte annat så brukar man se om de kastar då fostret med omgivande hinnor o dylikt är större. Jag hade nog behandlat henne som dräktig och sen om tillfälle gavs ULat henne en gång till för säkerhets skull. :)

15110533_1650797988279206_1757376012272683522_o.jpg
Dagsfärsk bild på tjockisen. Hon är på dygn 213 eller nåt idag. Hon lyckades antagligen göra nåt under ett hagrace för lite mer än en månad sen för hon har varit dålig i ett framben så hon har vilat. Veterinären kommer ut igen på fredag och kollar henne och jag hoppas verkligen att hon är bättre då. Det har inte varit nån okomplicerad dräktighet som senast med tanke på att hon lyckats skada sig två gånger, första gången på betet efter 16-dygnskollen och nu detta...Olika ben dessutom.

15110533_1650797988279206_1757376012272683522_o.jpg
Dagsfärsk bild på tjockisen. Hon är på dygn 213 eller nåt idag. Hon lyckades antagligen göra nåt under ett hagrace för lite mer än en månad sen för hon har varit dålig i ett framben så hon har vilat. Veterinären kommer ut igen på fredag och kollar henne och jag hoppas verkligen att hon är bättre då. Det har inte varit nån okomplicerad dräktighet som senast med tanke på att hon lyckats skada sig två gånger, första gången på betet efter 16-dygnskollen och nu detta...Olika ben dessutom.

Asså måste bara få säga, SHIT VILKEN SNYGG HÄST!!! Värsta sago hästen.. :love::love:

Hon är Ul dygn 65-70. Kommer inte ihåg exagt datum. Men gick kvar hemma hos hingsten till dygn 90.. Asså jag har ju inte skänkt mineralerna eftersom jag ville vara säker.
Hon ser ju inte dräktig ut när man tittar på henne på sidan, rundare absolut men sen är detta hennes första. å hon är en väldigt tanig häst i vanliga fall. Men som sagt bakifrån.. Skall bli spännande å se hur mkt mat hon petat i sig i natt. fyllde nätet så fullt att jag nästan inte fick upp det på kroken.. Men skall jag låta henne äta så mkt hon vill eller skall jag begränsa henne ? Om hon nu fortfarande är dräktig ser jag gärna att hon har lite å ta på eftersom hon annars faller ut så lätt..

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 010
Senast: cili
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 606
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar