Tack! Hon är min älskling och drottningen i gänget, och vet om det, så hon kommer undan med mycket hyss. Just den bilden var kanske inte så smickrande på henne men det var den ena sambon lyckades ta där huvudet inte så bortklippt ut.Asså måste bara få säga, SHIT VILKEN SNYGG HÄST!!! Värsta sago hästen..
Hon är Ul dygn 65-70. Kommer inte ihåg exagt datum. Men gick kvar hemma hos hingsten till dygn 90.. Asså jag har ju inte skänkt mineralerna eftersom jag ville vara säker.
Hon ser ju inte dräktig ut när man tittar på henne på sidan, rundare absolut men sen är detta hennes första. å hon är en väldigt tanig häst i vanliga fall. Men som sagt bakifrån.. Skall bli spännande å se hur mkt mat hon petat i sig i natt. fyllde nätet så fullt att jag nästan inte fick upp det på kroken.. Men skall jag låta henne äta så mkt hon vill eller skall jag begränsa henne ? Om hon nu fortfarande är dräktig ser jag gärna att hon har lite å ta på eftersom hon annars faller ut så lätt..
Är din pålle svårfödd vanligtvis så hade jag behållit den fria tillgången, jag anser att det är det bästa för de hästar som klarar det, oavsett dräktighet eller ej. Sen är det ju bra om du har en analys att utgå ifrån så hon inte får alldeles för mycket (eller lite) av nån vitamin eller mineral. Runt månad 8 brukar man säga att det "ska" börja synas, men sen är det självklart beroende på individen. Jag vet en märr som hade resorberat vid 90-dygns-kollen i år, men de flesta tappar det tidigare, runt 45 dygn. Om hon var dräktig vid 70 dygn och du tycker att hon ser dräktig ut så hade jag som sagt haft is i magen och inväntat bättre väder.