Från "avdelningen korkade frågor": Hur håller ni reda på vilket dräktighetsdygn stona är på?
Genom att räkna antalet dagar sen senaste seminering. Enklast medelst en app som denna
http://www.kalkyleramera.se/kalendern/antal-dagar-mellan-tva-datum
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Från "avdelningen korkade frågor": Hur håller ni reda på vilket dräktighetsdygn stona är på?
Varför tror du det? Eller det är bara en känsla? *bara nyfiken*Idag har den ena gått 207dygn och den andra 167 - så bägge är numera över halva dräktigheten. Jag tror iofs att särskilt den sena kommer föda sent. Typ i mitten av juni istället för i början.
Varför tror du det? Eller det är bara en känsla? *bara nyfiken*
Söt uppsyn hon harMin tjej går in på 160 dygn idag (måndag)...
Och hon är lite rund, men ingen direkt bebismage ännu. Men den borde väl börja komma mer nu =D
Ursäkta bajset i bilden
Och här tröttna hon på att bli fotad hahaha
Söt uppsyn hon har
Min är ca 10 dagar efter din och när jag hade täcket av idag, så tyckte jag oxå att hon fått liknande mage, fast inte riktigt lika mycket.Hehe tack =D
Min är ca 10 dagar efter din och när jag hade täcket av idag, så tyckte jag oxå att hon fått liknande mage, fast inte riktigt lika mycket.
Sparkar väntar jag oxå på.Vad kul =D
Då kanske vi får vaka ihop om nätterna.
Ja jag kan säga att min fröken är rejält lättfödd och ser typ ut sådär typ jämt Okej, inte riktigt sådär rund. Kände ändå lite extra vidd när jag red här om dagen.
Nu går jag mest och väntar och hoppas på fölsparkar .
Även om svartsjuka kan vara gulligt på sitt sätt, så är det ändå trist om hon ställer till det så, det drabbar ju främst henne själv...Min märr är i onåd.... Escudon hade fått en spark igår, tack och lov en lindrig sådan. Jag är tämligen säker på vem som är den skyldige. Vid insläpp så såg jag hur Ebba kom som en drake mot den stackars Escudon, som är väldigt street smart och alltid går undan för att undvika bråk. Det räcker med att spänna ögonen i henne så ser hon ut som ett lamm igen men jag blir så irriterad på henne...
Själv har hon klarat sig utmärkt i alltihopa då de andra stona som är över henne i rang är hårda men rättvisa, ungstoet markerar men har aldrig sett henne göra nån skada och hon är ändå schysst. Fortsätter hon trakassera Escudon så kommer jag få plocka bort henne resterande dräktighet, då får hon gå själv och det vill jag inte, men jag tänker inte riskera skador på de andra bara för att hon ska ha sällskap. De andra funkar strålande i flock, det är bara hon som mobbar och hon gör det specifikt mot de hästar som jag har hand om och som är nya, dvs lägre i rang. Hästar som jag inte har anknytning till skiter hon högaktningsfullt i, de är hon "normal" mot.
Sparkar väntar jag oxå på.
Min har, tidigare år, blivit smalare och smalare ju längre vintern gått oavsett hur mkt mat hon fått. Tyvärr är hon dålig på att äta ute så ponnyn äter för mycket av höet de får i hagen och eftersom de är ute många timmar så blir det svårt att kompensera på natten... Nu rids hon inte och verkar hungrigare (rimligt ), så förhoppningsvis faller hon inte ur så. Kan inte ha dem inne mer heller, hon blir orolig i boxen om hon står inne för länge.
Tänkte fixa bilder de närmaste dagarna.
Jag ska visst inte vara så snar att döma. Idag hade Escudon rykt ihop med unghästen och Escudon hade varit den drivande i alltihop så det var bara att sära direkt. Escudon står nu inne med ytterligare sparkskador som tack och lov verkar vara ytliga. Är så trött på dem för tillfället att jag inte ska yppa högt vad jag tänker.Även om svartsjuka kan vara gulligt på sitt sätt, så är det ändå trist om hon ställer till det så, det drabbar ju främst henne själv...
Ute och promenerar Escudon nu, gjort så i typ 30 minuter i lera och duggregn, du kan ju gissa@Fritidsryttare: De är billiga nästan allihopa?