Ute och promenerar Escudon nu, gjort så i typ 30 minuter i lera och duggregn, du kan ju gissa
Folk betalar dyrt för lerinpackningar vet du plus att du behöver ju inte duscha sedan
Den här tiden på året saknar jag INTE att ha häst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ute och promenerar Escudon nu, gjort så i typ 30 minuter i lera och duggregn, du kan ju gissa
Kan ju sälja som erbjudande då, spabehandlingar och motion i obegränsad mängd. Om du ångrar dig angående hästeriet så har jag två stycken till och med som du kan få _gratis_, bara att hämta.Folk betalar dyrt för lerinpackningar vet du plus att du behöver ju inte duscha sedan
Den här tiden på året saknar jag INTE att ha häst!
Kan ju sälja som erbjudande då, spabehandlingar och motion i obegränsad mängd. Om du ångrar dig angående hästeriet så har jag två stycken till och med som du kan få _gratis_, bara att hämta.
Molin du kanske kan skicka iväg och få analys på det hö som finns där..kommer det hö ni har på nya stället räcka fram till fölet kommer?...det är ju låg säsong nu så svaret kommer kanske fortare nu.
Fy vad jobbigt håller tummarna för att båda tillfrisknar snabbt!Fortsätter och avslutar året i samma positiva anda. Ebba har fått belastningsfång och ungstoet (förvisso inte dräktig) juverinflammation. På samma kväll. 2017, var är du?
Ungstoet är jag inte så orolig för trots att hon stod med 40.2 i feber igår kväll. Hon kom under behandling fort. Det gjorde förvisso Ebba med men henne är jag mer orolig för, hon var inte pigg. Tack, det kan behövas.Fy vad jobbigt håller tummarna för att båda tillfrisknar snabbt!
Neeej,Fortsätter och avslutar året i samma positiva anda. Ebba har fått belastningsfång och ungstoet (förvisso inte dräktig) juverinflammation. På samma kväll. 2017, var är du?
Fy fasen vad tråkigt.. Jag håller också tummarna.Är det nån som haft belastningsfång på högdräktigt sto? Tänker på hur fasen jag ska lösa det här... Hon står på smärtstillande sen igår kväll och på box givetvis. Skor med sula ska slås på.
Känner mest det etiska i det här, hon hade svinont igår kväll, stod och vägde, kunde knappt gå rakt fram (stannade och lutade sig mot väggen osv), och har tre månader kvar av den här dräktigheten, dvs hon kommer bara bli tyngre.
Ska givetvis kolla till henne nu på morgonen men det känns nattsvart, även för fostret iom medicineringen, hon har ju redan behandlats (för andra saker) denna dräktigheten.
Hade det handlat om några veckor men 3 månader...
Fan alltså, mardrömssits.
Tack... Ebba lite piggare i morse, kunde gå rakt fram mellan box A och box B men misstänker att hon fått rätt kraftigt med smärtstillande... När hon skulle vända däremot var det jobbigt... Ungstoet tillbaka på normaltemp och kunde springa runt i hagen som vanligt så hon var vid gott mod.Neeej,
Fy fasen vad tråkigt.. Jag håller också tummarna.
Jag har ingen aning om vad man gör. Fick själv hjärtsnörp när min häst rymde dagen efter hon blivit verkad och gick utan skor för första gången på 8 (?) år och hon hade puls i alla hovarna dagen efter. Fick rådet att avvakta av hovslagaren och det dämpade sig fort.Är det nån som haft belastningsfång på högdräktigt sto? Tänker på hur fasen jag ska lösa det här... Hon står på smärtstillande sen igår kväll och på box givetvis. Skor med sula ska slås på.
Känner mest det etiska i det här, hon hade svinont igår kväll, stod och vägde, kunde knappt gå rakt fram (stannade och lutade sig mot väggen osv), och har tre månader kvar av den här dräktigheten, dvs hon kommer bara bli tyngre.
Ska givetvis kolla till henne nu på morgonen men det känns nattsvart, även för fostret iom medicineringen, hon har ju redan behandlats (för andra saker) denna dräktigheten.
Hade det handlat om några veckor men 3 månader...
Fan alltså, mardrömssits.
Tja, h*n sa inte så mycket utan konstaterade mest belastningsfång, satte henne på smärtstillande och boxvila och gav order om att jag inte ska ta ut hovis innan hon är smärtfri och pulsen har gått ner i benen. Hon är bättre men definitivt inte smärtfri än, men jag vet inte hur lång tid det brukar ta. Det känns ju rätt hopplöst då hon är överviktig sedan innan, och hon kommer bara bli tyngre... Jag har verkligen kämpat med att hålla henne i bra vikt och det gick bra ända fram till skadan, sen så fort hon slutar ridas så säger det "poff" och hon blir smällfet.Jag har ingen aning om vad man gör. Fick själv hjärtsnörp när min häst rymde dagen efter hon blivit verkad och gick utan skor för första gången på 8 (?) år och hon hade puls i alla hovarna dagen efter. Fick rådet att avvakta av hovslagaren och det dämpade sig fort.
Vad säger veterinären?
Håller tummarna!
När min ponny fått fång, har pulsen varit borta och han varit smärtfri på ca 3-4 dagar, jag vet inte om det är skillnad med belastningsfång. Efter första anfallet är jag dock vaksam och tror att jag ser tecknen tidigt.Tja, h*n sa inte så mycket utan konstaterade mest belastningsfång, satte henne på smärtstillande och boxvila och gav order om att jag inte ska ta ut hovis innan hon är smärtfri och pulsen har gått ner i benen. Hon är bättre men definitivt inte smärtfri än, men jag vet inte hur lång tid det brukar ta. Det känns ju rätt hopplöst då hon är överviktig sedan innan, och hon kommer bara bli tyngre... Jag har verkligen kämpat med att hålla henne i bra vikt och det gick bra ända fram till skadan, sen så fort hon slutar ridas så säger det "poff" och hon blir smällfet.
Jag är tyvärr inte förvånad över att hon fick fång, just p.g.a sin övervikt. Däremot har hon kunnat gå barfota förut utan några problem men nu gick det inte.
Ok då får jag nog ha lite mer is i magen. Tycker hon var lite svalare i benen idag, eventuellt lite puls kvar men är osäker, hon svullnar upp i benen när hon är stillastående p.g.a dräktigheten också, men hon är klart mer tjock i sitt skadade ben. Hon gick även något bättre, men det är svårt att se när det bara handlar om 4-5 steg rakt fram.När min ponny fått fång, har pulsen varit borta och han varit smärtfri på ca 3-4 dagar, jag vet inte om det är skillnad med belastningsfång. Efter första anfallet är jag dock vaksam och tror att jag ser tecknen tidigt.