Är du säker på att han inte är dräktigSådär rör det sig på min valack.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är du säker på att han inte är dräktigSådär rör det sig på min valack.
Är du säker på att han inte är dräktig
Oavsett om det är tarmarna eller fölungen så råder inte den aktiviteten så synlig i hennes mage o vanliga fall.
Visar en till film från förra dräktigheten på samma sto i månad 10. Jag tycker det ser ut att röra sig på samma ställe fast mer tydligt här. Från ca 22 sek ser ni vad jag menar. Är det tarmarna här med då menar ni? Eller kan det faktiskt vara fölungen?
Sällar mig tveksamt till den här gruppen.
Min jättetant är en svår dam att få koll på tydligen. Efter att hon tog sig direkt på första insemineringen i maj resorberade hon dessvärre före 30d och var sen svår att ens få brunst på. Seminerades slutligen 23 juli och kollades på 17 d, veterinären letade nog runt en 20-30 min utan att hitta något (hon är stor och ena livmodern vrider sig tydligen snett nedåt och försvinner i denna enorma tants mage helt undan väldigt långa veterinärarmar). När det var dags för 30 d kände jag, skit samma, tänker ändå inte seminera om så här sent.
Kollade på 90 d, hade bett om erkänt duktig seminvet för att de skulle ha en chans att hitta ev. dräktighet. Nja, nu försvann den vetten ut på annat uppdrag och näst bästa gick in rektalt med UL, kan vara dräktig men hittar inget... :P så, här står jag nu, mellan hopp och förtvivlan. Inget inrapporterat i språngrulla för inget hittades på 17 d och inget på 90 d men hon känns dräktig. Har ringt hingsthållaren och sagt att jag inte ämnar betala dräktighetsavgift men att jag såklart betalar om något tittar ut där i månadsskiftet juni/juli. KUL VA!!!
En liten Sibeliusbebis blir det i så fall...
Om hon nu är dräktig, så är hon nästan på dagen lika långt som min. Jag tänker att vi fölvakar ihop!Sällar mig tveksamt till den här gruppen.
Min jättetant är en svår dam att få koll på tydligen. Efter att hon tog sig direkt på första insemineringen i maj resorberade hon dessvärre före 30d och var sen svår att ens få brunst på. Seminerades slutligen 23 juli och kollades på 17 d, veterinären letade nog runt en 20-30 min utan att hitta något (hon är stor och ena livmodern vrider sig tydligen snett nedåt och försvinner i denna enorma tants mage helt undan väldigt långa veterinärarmar). När det var dags för 30 d kände jag, skit samma, tänker ändå inte seminera om så här sent.
Kollade på 90 d, hade bett om erkänt duktig seminvet för att de skulle ha en chans att hitta ev. dräktighet. Nja, nu försvann den vetten ut på annat uppdrag och näst bästa gick in rektalt med UL, kan vara dräktig men hittar inget... :P så, här står jag nu, mellan hopp och förtvivlan. Inget inrapporterat i språngrulla för inget hittades på 17 d och inget på 90 d men hon känns dräktig. Har ringt hingsthållaren och sagt att jag inte ämnar betala dräktighetsavgift men att jag såklart betalar om något tittar ut där i månadsskiftet juni/juli. KUL VA!!!
En liten Sibeliusbebis blir det i så fall...
Kan vi definitivt göra men jag misstänker att min, som vanligt, går typ 2-3 veckor över tiden. Därför räknar jag inte kring midsommar utan strax efter månadsskiftet i juli.Om hon nu är dräktig, så är hon nästan på dagen lika långt som min. Jag tänker att vi fölvakar ihop!
Tack för film. Fin mageOavsett om det är tarmarna eller fölungen så råder inte den aktiviteten så synlig i hennes mage o vanliga fall.
Visar en till film från förra dräktigheten på samma sto i månad 10. Jag tycker det ser ut att röra sig på samma ställe fast mer tydligt här. Från ca 22 sek ser ni vad jag menar. Är det tarmarna här med då menar ni? Eller kan det faktiskt vara fölungen?
Tack för film. Fin mage
Jag begriper mig inte på alla kvinnor som själva har varit gravida och tror att det är tarmrörelser. Det ska jag säga när gravida påstår att deras foster sparkar dem på revbenen eller trycker på blåsan.
Jag har ALDRIG sett tarmrörelser på någon häst och varför skulle en dräktig märr i 8 månaden helt plötsligt få synliga tarmrörelser. Bukhinnan är alldeles för hård. Enligt den devisen skulle man inte kunna utföra kejsarsnitt på något däggdjur.
Lycka till alla ni lyckliga med dräktiga ston