Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är så jobbigt att tänka på allt som kan gå fel... Tur ändå att det i de allra flesta fall får gå bra!

Queenie har börjat sätta lite mer juver nu. Men än är det långt kvar. Har börjat fyllas på mer tills på morgonen och gå ner till kvällen, tidigare har det varit så litet så det har varit lika hela tiden, så det går ju framåt iaf! ;)

Molinna har också börjat sätta juver, tyckte att för en vecka sedan fanns inget alls mer än lite ödem framför, har hänt ganska mycket nu! Hon kanske håller tiden iaf :p

Molinna har också börjat sätta juver, tyckte att för en vecka sedan fanns inget alls mer än lite ödem framför, har hänt ganska mycket nu! Hon kanske håller tiden iaf :p
När ska hon ha?
Darina börjar sätta ordentliga juver nu och hon har fyra veckor kvar. Hoppas hon håller sig iaf två veckor till.

Insåg att jag nog inte gjort någon uppdatering här...
Mitt sto som hade beräknad bf till mitten av maj kastade ett stoföl i början av mars :(
Hon hade då betett sig underligt under rätt lång tid så jag var väl på sätt och vis förberedd även om man tänker NEJ när man ser det hända. Jag blev kvar hemma då hon hade som lätta men konstiga koliksyptom men ändå inte på morgonen vid utsläpp och vid 8 lägger hon sig i den snöslaskiga hagen och fölar. Fick rättat till huvudet på fölet som med tanke på ställningen med frambenen bakåt och indraget huvud nog varit död ett tag. Veterinär var där inom en timme så hon spolades och sattes på antibiotika vilket gör att hon nu en månad senare far som en tok i hagen och bara mår SÅÅ bra!
Men nej, så otroligt tråkigt! :( Beklagar, men skönt ändå att stoet klarade sig bra.

Ny här...
Har ett swb sto e: Pascal - Napoleon som idag är dräktig på dag 329. Blir hennes 4 föl..men första fölet i min ägo.
Tror bebis kommer denna vecka.

Hon är betäkt med Fetcher N Feliciano-Cortez.

Idag är mitt sto på dag 332...och juvret fylls mer för varje dygn. Hon har släppt bäckenbanden och är riktigt hängig/slapp bak i rumpan.☺ hon har även ändrat sitt beteende lite...
Så nu vakas det för fullt här hemma...

Igår, dyg 295 för mitt sto:
25552899854_65c642d309_c.jpg

Och hon har börjat bli rätt bra slö, så nu går vi bara korta promenader där hon leker damsugare efter allt som går att äta.

20160401_161044_zpssqwy0rgj.jpg

Glömde tuttbilden!
Vad tror ni? Visst borde det fylla på mera?

För några år sedan hade vi en helt underbar serie med tuttbilder, då var fyllt juver = ingen skåra öht synlig om man fotade bakifrån (lyfte på svansen). Den tråden gav mig verkligen aha-upplevelser, eftersom det blev så tydligt hur mycket de kunde fylla. Tror det var 2013 då det var senast jag hade föl. Även om mitt sto inte fyllde hela juvret förrän hon redan fölat. ;)

För några år sedan hade vi en helt underbar serie med tuttbilder, då var fyllt juver = ingen skåra öht synlig om man fotade bakifrån (lyfte på svansen). Den tråden gav mig verkligen aha-upplevelser, eftersom det blev så tydligt hur mycket de kunde fylla. Tror det var 2013 då det var senast jag hade föl. Även om mitt sto inte fyllde hela juvret förrän hon redan fölat. ;)

De trådarna var toppen! Fanns både 08, 10 och 11, guld värda!

Det är väl lite olika på hur man räknar, men jag räknar from semindatum 22/5 tom dagens datum, och då är vi på 318 idag! :)

Massa päls senare!
DSC_0094_zpsbmk1ntnc.jpg

DSC_0095_zpsifj0xcqs.jpg

Imorse såg juvret ut såhär, händer mer med bäckenbanden för varje dag också. :)
DSC_0081_zpsdcpbslrc.jpg

DSC_0082_zpsdzlvrjfz.jpg

Sökte för övrigt efter de gamla juvertrådarna men hittar dem inte, borttagna?

5483-1459795376-a9f1adce34a516fc7f9764dab7f40506.jpg

Mitt fina sto Turks and Caicos som har gått 338dagar, Visar dock inga tecken på nära fölning juverna är typ halvfulla och ingen mjölk än sålänge

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 978
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka