Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När ska hon ha?Molinna har också börjat sätta juver, tyckte att för en vecka sedan fanns inget alls mer än lite ödem framför, har hänt ganska mycket nu! Hon kanske håller tiden iaf
Men nej, så otroligt tråkigt! Beklagar, men skönt ändå att stoet klarade sig bra.Insåg att jag nog inte gjort någon uppdatering här...
Mitt sto som hade beräknad bf till mitten av maj kastade ett stoföl i början av mars
Hon hade då betett sig underligt under rätt lång tid så jag var väl på sätt och vis förberedd även om man tänker NEJ när man ser det hända. Jag blev kvar hemma då hon hade som lätta men konstiga koliksyptom men ändå inte på morgonen vid utsläpp och vid 8 lägger hon sig i den snöslaskiga hagen och fölar. Fick rättat till huvudet på fölet som med tanke på ställningen med frambenen bakåt och indraget huvud nog varit död ett tag. Veterinär var där inom en timme så hon spolades och sattes på antibiotika vilket gör att hon nu en månad senare far som en tok i hagen och bara mår SÅÅ bra!
Ny här...
Har ett swb sto e: Pascal - Napoleon som idag är dräktig på dag 329. Blir hennes 4 föl..men första fölet i min ägo.
Tror bebis kommer denna vecka.
Hon är betäkt med Fetcher N Feliciano-Cortez.
Glömde tuttbilden!
Vad tror ni? Visst borde det fylla på mera?
För några år sedan hade vi en helt underbar serie med tuttbilder, då var fyllt juver = ingen skåra öht synlig om man fotade bakifrån (lyfte på svansen). Den tråden gav mig verkligen aha-upplevelser, eftersom det blev så tydligt hur mycket de kunde fylla. Tror det var 2013 då det var senast jag hade föl. Även om mitt sto inte fyllde hela juvret förrän hon redan fölat.
När ska hon ha?
Darina börjar sätta ordentliga juver nu och hon har fyra veckor kvar. Hoppas hon håller sig iaf två veckor till.