Dräktiga ston 2015/2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blodprovet var negativt, det blir ingen fölunge för vår lilla Bella.. :(
Även om jag starkt misstänkte att det var så, så är besvikelsen stor.

Blodprovet var negativt, det blir ingen fölunge för vår lilla Bella.. :(
Även om jag starkt misstänkte att det var så, så är besvikelsen stor.

:( tråkigt.
Det är ju samma för mig - min har också kastat - i mitt fall så hittade vi ju fostret.
Nya tag - jag väntar mest på att betäckningssäsongen ska börja - då kan vi skapa en ny tråd

Juvret lite större idag på morgonen än igår så det går ju framåt iaf. ;) Men det hinner ju gå ner tills på kvällen så än är det nog ett par veckor bort. Hon har börjat gräva sönder bädden på nätterna så spånet kommer upp på halmen, suck. Ska se till att få hem mer halm och ströa upp mer så kanske det går bra.

Idag är vi på dygn 337....fortfarande ingen fölis...men under natten och förmiddagen hittils har hon varit sig mer lik, lugn. Äter som vanligt. Står med lyft svans och trampar ofta. Dagarna innan har hon varit mer rastlös och legat på nätterna med lite "förvärkar".
Bäckenbanden är släppta och hon är svullen/lång bak i rumpan..:)
Idag hade hon även lite Rött slem där bak....så för hoppningsvis är det föl på gång inom närmsta 1-2 dygnen. Har fölvakat dygnet runt i strax över 1 v nu.☺

Idag är vi på dygn 337....fortfarande ingen fölis...men under natten och förmiddagen hittils har hon varit sig mer lik, lugn. Äter som vanligt. Står med lyft svans och trampar ofta. Dagarna innan har hon varit mer rastlös och legat på nätterna med lite "förvärkar".
Bäckenbanden är släppta och hon är svullen/lång bak i rumpan..:)
Idag hade hon även lite Rött slem där bak....så för hoppningsvis är det föl på gång inom närmsta 1-2 dygnen. Har fölvakat dygnet runt i strax över 1 v nu.☺

Spännande! Heja heja! :)

Dygn 322 idag. Juvret snäppet större igen men fortfarande mycket kvar. Juverhalvorna har kommit ikapp varandra så nu är det symmetriskt iaf! Det är lite kvar på bäckenbanden också men det går framåt!

Imorse kom jag ut till en bädd som var helt söndergrävd, vette fasen vad hon hållit på med inatt... Hon var dessutom tydligt påverkad och stod med svansen lyft och det syntes att det nog var lite förvärkar. Så ska försöka få hem mer halm idag och se om jag kan rädda bädden. Är vaken ett par gånger/natt med min bebis så brukar kika på henne då men när jag kikade stod hon antingen och åt, vilade eller låg och sov så inget konstigt alls. Tror inte det är så nära förståelse än, minst en vecka kvar skulle jag tro.

Hur tar ni ledigt kring fölningen? Mitt sto har gått 330 dygn den 24 maj och jag tänkte ta semester så att jag är hemma 21 maj till 6 juni. Vad tror ni om det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 979
Senast: Robina
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
813
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka