Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Meduzas föl rör sig inte alls...
Hennes mage är inte hälften så stor som på Mandora, den "hänger" inte alls och juvren ser ut som på Mandora förutom att ena juverhalvan går bak och bildar pung mellan skinkorna...
Det enda nya är att där är massa små träckhögar i boxen imorse vilket det inte har varit innan...
Men det är säkert veckor kvar...

Hon är på dygn 341... Skall försöka fixa bilder och få lite hjälp att lägga in dem :-)

Nej jag tycker inte att de är helt släppta än, även om "gropen" är som gele, vibrerar där när man borstar henne ;) Juvret är inte ens halvfullt, men hon ska ju inte vara klar än heller!

ta bilder så ska vi hjälpa dig att lägga in dem :) har du facebook eller instagram kan du länka, annars kan du lägga in dem på ex photobucket.

ok :)

Nu har vi fått upp kameran i stallet :)

Malmir, jag har haft ston som jag absolut inte sett några rörelser på alls från fostret, men just de stona jag har nu har jag sett tydligt.

....Och även om dom klarar själva förlossningen själva, fölet ligger rätt osv, finns alltid risken att dom lägger sig i ett hörn, mot en vägg.

Trots fölbox valde mitt sto att föla i ett hörn 2011, eftersom vi självklart vakade fanns vi på plats och fick ut henne tillräckligt för att Zolero (fölet) skulle kunna komma utan besvär, men vågar inte tänka på hur det gått om vi inte hade varit där!

229196_10150175853346344_5529470_n.jpg

230158_10150175855871344_2951124_n.jpg

Hon har fölat på kvällen efter sista fodringen mellan 21-11, får se denna gång när tredje ungen kommer. Båda föl har legat rätt och varit smidiga förlossningar. Däremot har förloppet veckorna innan skiljt sig åt markant.
Fölat på 328 och 336 dygn.

Fina bilder. Tack för att du delar med dig :)

Så kul det är med kameran, går in o tittar med jämna mellanrum :D
Det värsta är ju att maken har full koll på vad jag hittar på i stallet haha, han brukar undra vad jag håller på med, nu behöver han inte fråga utan kan se själv.

När jag får eget stall kommer jag ha kameror på jämt!
Hur går det för elina? Verkar onekligen vara på G! Lika och cykla med bakbenen låter som rejäla värkar!

Kl
Här kommer ett par bilder på Malmirs häst Meduza,
Tagna på dygn 337:

Meduzas pung:
sgqzvt.jpg

Meduzas Juver:
wcfipz.jpg

Här är det lungt :)
Igår va hon inte svullen nåt i vulvan längre o juvret har inte vuxit nåt mer.
Inatt har hon stått upp hela natten.
Men jag tror att det dröjer iallafall en vecka till :)
Då när hon låg o cyklade med benen gick jag ut o kikade till henne och då va vulvan svullen o öppen men sen drog hon ihop den!

Inget här heller. Ting är precis som vanligt igen.
Det måste varit förvärkar i helgen.
Men jag vågar ändå inte slappna av!

El_in_a de står väl upp dygnet före? Då kommer ditt föl kanske inatt??
Haha tänk om vi tre får samtidigt?!
Här har varit helt lugnt också!
Jag tror dock på en repris av min förra fölning där hon åt sen bara la sig ner och fölade utan att vara varken orolig eller ha förvärkar...
Så nej jag vågar inte heller slappna av!

Kul med lite bilder på Malmirs fina sto :up: Det ser ut att dröja ytterligare någon vecka? Ingen stor mage, men vissa ston blir inte så stora helt enkelt.

Så spännande varje morgon man går in här och tittar, men är det inte någon som ska föla snart :p ?

Ja, med nästan tre månader kvar är det kul att gå in här och titta på vad som händer med de som ligger tidigare! Jag tyckte mig iaf känna en spark häromdagen, alltid något.

Jag funderar......
Är det normalt att magen blir mindre igen?
Kan vara jag som inbillar mig dock......
Tuttarna är fortfarande hårda, men mindre?
Eller så inbillar jag mig det också......
Slemhinnorna är iaf bleka igen och Tingeling är normal.
Äter normalt, lyfter inte svansen, trampar inte och tittar inte bak.
Har dessutom inte känt fosterrörelser på två dagar.
Kan något hemskt hänt? :eek:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 027
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur