Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Äntligen har mina tuttar börjat växa...eller inte MINA...utan Tingelings såklart :D
Men gelérumpan är fortfarande fast.....
Det är nog inte dags än, trots att jag tror det till och från :)

Här har det gått från hård rumpa till gelerumpa sen igår och mjölk som börjat fyllas på ut i spenarna men vi får se vad "kvällsstatusen" säger...
Slapp i vulva och börjat glipa och äter som en.... som en.... som en HÄST!:D

Faktist så har våra ston(5 olika) fölat allt mellan kl 6 på morognen till 16 på kvälen.
En kompis sto i stallet fölade på kvällen vid kl 21..
Har inget föl som kommit på natten av 11 möjliga..
Med sista fölet bodde vi i stallet i 2 månader..och han kom vid 09.30
Lämnade stoet som längst en timma utan passning.
Men sen va sista fölet en historia helt utanför alla ramar och ska inte jämföras med.

Min fick vit mjölk på fredagen så jag vakade heeeela natten, inget hände.
Sen huxflux kl halv ett på lördagen drog det igång.

Vi har haft flera fölningar mitt på dagen och ingen har varit så tydlig.
Vi har förstått att det varit på g kvällen innan men trott det ska dröja till en kväll men så poff!

Jag misstänker att mitt sto inte skulle föla ute eftersom hon är lite nervös av sig o det finns många läskiga saker utomhus ;) men man vet ju aldrig!
Jissis hon höll på att skrämma livet ur mig nyss!
Sist jag kollade på kameran stod hon o käkade kvällsfodret o nån minut senare kikade jag igen o då låg hon ner med lyft svans, stönade o tittade sig bak mot magen!
Sen hoppade hon upp igen o nu står hon i sin sågbock ställning igen :/
Juvret var lite mjukare när hon kom in ikväll men bara en stund senare var det stenhårt igen.
Ingen förändring i temp o fortfarande genomskinlig gul klibbig vätska.
Känns sådär att åka till jobbet imorgon!
Grannarna har lovat att ha koll under dagen o jag kör hem under middagen men de kommer ju inte titta på henne hela tiden o det går ju fort när det sätter igång!

Ja fast hon kommer ju att vara övervakad! Bara inte lika mycket som om jag, höns mamman med världens största kontrollbehov, är hemma!
De ser hästarna från fönstret o är penionärer som är hemma hela dagarna.

Hur går det?
Är det vak inatt?
Tingelings juver är mer fyllda än innan och jag får ut genomskinlig vätska men inte mer. Rumpan känns mjukare än innan och slemhinnorna mörkare röda.
Men hon är lugn och fin. Har börjat äta som vanligt igen och tempen har pendlat mellan 37,3 och 38,2 vet inte om den alltid gör det, men igår kväll låg den iaf på 38,2 och den ska väl ner när det är dags?
Jag och min man har turats om att titta på kameran inatt.
Nu när jag tittade stod hon och trampade med frambenen, sedan lade hon sig ner. Men inget mer. Så vad tror ni? Är det lite förvärkar kanske?
Eller är det bara jag som jagar upp mig som vanligt? :)

Tack för kvällsunderhållningen :bow: har läst igenom hela tråden, så himla kul med föl :D

Håller tummarna att allt går bra för er alla :banana:

Japp här va det vaknatt men än har det inte kommit något föl!
Låg ner till o från, stönade o hade sig.
Idag har de stått inne eftersom det blåst som fasen så jag har haft kameran på o kollat henne på jobbet :)
Körde hem på lunchen då va det nästan så hon höll på att bli lite svettig!
Har kliat o tryckt svansen mot väggen som en galning under dagen och vulvan har blivit mer svullen o rödare.
Juvret är stenhårt o känns sprängfullt även om det inte är helt ifyllt mellan spenarna.
Kommer dock bara genomskinligt/gult men var jätte kletigt idag.
Vad tror ni, börjar det dra ihop sig?

Åh va kul tingeling, våra kanske får samtidigt!

Är din häst inte blåstålig ;) Att juvret är stenhårt beror troligen på att hon inte varit ute än.

Ja, det kanske de får :) våra små älvor ;)
Jag fick ut en mjölkstråle i morse när jag kände!!!
Ska kolla med stickorna ikväll :)

Fast det va det när hon kom in efter en hel dag ute igår med, bara aningens mjukare kanske.
Haha nää ;) tänkte det va smidigt att kolla henne med kameran med när det ändå va dåligt väder.
De härjar rätt bra när det blåser o hon har lite problem med en sena i ett bakben så ska helst ta det lite piano :)

Haha ska se om jag kan lyckas få några sen, svårt med blixt mot en skimmel så blir mest suddigt ;)
Min sambo tittade på mig genom kameran en kväll när jag va hos Älva.
Jag kikade på tuttar, lyfte svansen o kikade på vulvan och tja klämde o kände lite överallt.
När jag kom in undrade han vad sjutton jag sysslat med ;)

Jag både avundas o inte era symptomletande för födsel.O_o

Hoppas att det blir snart så en annan slipper vaka erat vak så länge:o

Kniper inte stona igen nu när det blev vinter igen:meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka