Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Utlåtande- Fet, men dräktig:o:banana:

Iom att hon är så stor o äldre ( slapp livmoder)så var tydligen fostret ngt större- dock som en kanin.:meh:

Ja nu ska vi börja röra på fläsket efter dagens firande.

Grattis till dräktigheten :D

/Lizzie

Men vilka stora du får.:)
Min fick 7 på typ fast hon ..var :D snygg.

Får väl titta in hos dig om det går på tok.
Vet ju att du har fina hästar å andra sidan så kanske du inte säljer till någon som bara vill ha en vän för livet o troligen inte kommer att tävla så mkt.

Tack alla för info.
Då stämmer det inte alltid.

Caisa. Någon skrev att de oroar sig hela tiden trots erfarenhet o sen hästen hela liv. Ja sådan har man nog blivit.

Tack Lizzie.
Håller Tummen för att det ska gå väl för alla HÄR:up:

Senast ändrad:

axel: Grattis!!

kl
Här kommer lite bilder på min ena tjockis... Som syns så är det mest fett... Hon ser ut som en ardenner närapå :meh: Dag 185 idag.

260tug2.jpg

6jg1vr.jpg

m73oy0.jpg

Skönt att se att min inte är den enda som är lite rund om magen ;) min är ju faktiskt bara på dygn 122 så hon har inte ens rätt att vara tjockis än! Jag tycker iofs inte att hon är så tjock men andra har påtalet det. Å andra sidan beror det ju på vad man jämför med, hon är ju bra rund om man jämför med i tidig våras men då var hon ju i topptrim och finare än någonsin ;) så ja jämför man med det är hon nog ganska runt nu :o

TACK!
Vilken härlig uppsyn:love:

Hon är ju bara välmående * host harkel*.
Hur ska hon se ut runt dag 300:p
KL

Min ska få skor bak o sättas igång till en lätt motionsnivå. Ang. hormonerna så hörde jag igår att många ston kan bli mer o mer diviga. Min var uppkäftig för första gången i sitt liv igår, men det är nog också överskottsenergi. Den går ju att åtgärda liksom.

Åh Grattis till dräktigheten!

Håller med Festina om storleken på fostret, ditt sto är ju inte direkt normalstort :p Ett par av mina ston fick stora avkommor som första föl så det där varierar, lite anden i glaset där med tror jag ;)

Härlig ardenner du har där! Gillar också uppsynen på stoet, var det den du köpte nu i sommar? (eller har jag blandat ihop något..)

Kl

Vi har nu flyttat alla våra hästar, inkl hon som är dräktig, eftersom vi själva flyttar (rätt långt...). Flytten har gått bra, och jag har börjat med lite lätt husmorsgymnastik för att sysselsätta den dräktiga - hon är ju van att träna för fullt och blir lite uttråkad. Och så har jakten på abortvirusvaccin börjat, hon går in i månad 5 nu.

Haha, ja det stämmer ;) Gillar henne skarpt, otroligt snäll, men märks tyvärr att hon har fått stryk förr... Man får inte göra snabba rörelser, då slänger hon sig i väggen :( Men det har blivit mkt bätttre!

Men jag lär få en köttbulle i vår, hon är ju dräktig med Granilli S e.Grannus-Carprilli (75% bror med min fina Dezza), men jag ville ha en avkomma med den stammen!

TACK!
Vilken härlig uppsyn:love:

Hon är ju bara välmående * host harkel*.
Hur ska hon se ut runt dag 300:p
KL

Min ska få skor bak o sättas igång till en lätt motionsnivå. Ang. hormonerna så hörde jag igår att många ston kan bli mer o mer diviga. Min var uppkäftig för första gången i sitt liv igår, men det är nog också överskottsenergi. Den går ju att åtgärda liksom.

HAHA, ja, MKT välmående ;) Jo jag har undrat detsamma, hon lär ju rulla fram :D

Det blir säkert en fin köttbulle :)

Plötsligt kommer jag att tänka på en kommentar en kompis sa en gång angående en häst med ovanstående uppsyn "köttbulle på hett stekjärn" haha tyckte den passade på ditt fina sto :D

Kul med stammen. Jag har ju Grannus i båda mina hästar.

Inte för att jag har hoppat mina, men val. hoppar som Milton ;)om än enstaka hinder- är aldrig hopptävlad.

Är de hopp eller dressyrtilltänkta?

Men vilka stora du får.:)
Min fick 7 på typ fast hon ..var :D snygg.

Får väl titta in hos dig om det går på tok.
Vet ju att du har fina hästar å andra sidan så kanske du inte säljer till någon som bara vill ha en vän för livet o troligen inte kommer att tävla så mkt.

Tack alla för info.
Då stämmer det inte alltid.

Caisa. Någon skrev att de oroar sig hela tiden trots erfarenhet o sen hästen hela liv. Ja sådan har man nog blivit.

Tack Lizzie.
Håller Tummen för att det ska gå väl för alla HÄR:up:

Hennes första föl fick en 9a på typen... Skulle haft en 10a egentligen... (52 poäng som dressyr talang och 54 poäng som hopptalang)

Men jag lär få en köttbulle i vår, hon är ju dräktig med Granilli S e.Grannus-Carprilli (75% bror med min fina Dezza), men jag ville ha en avkomma med den stammen!

Rätta mig gärna om jag har fel, men de är väl inte syskon... De har samma pappa och morfar... Men det räknas ju inte då... eller?

Hennes första föl fick en 9a på typen... Skulle haft en 10a egentligen... (52 poäng som dressyr talang och 54 poäng som hopptalang)

Å herrejösses:)
Har du lagt ut ngn bild på henne?

Jag känner att jag måste omvärdera vad som är en vacker häst:o

Det var en han... Tyvärr, så verkar det inte finnas några bilder på honom... Bara när han var föl...
Vårt sto fick trots sin storlek en 8a på sin typ nu när hon skulle "stambokföras"

Kul! Blev glad när jag hittade detta sto dräktig med Grannus-hingst, fick ju ta bort Dezza i våras, och vill gärna fortsätta på den stammen, så har jag lite tur kanske hon får ett sto... Är nog tänkt som både hopp o dressyr :)

Jag skulle väl kalla det att de har liknande stam...

Jag har fått lära mig att man endast är syskon via mamman, så antingen är man hel syskon (samma mamma och pappa) eller halvsyskon (samma mamma men ej samma pappa)

Men som sagt. Jag kan ju ha lärt mig helt fel. (Därav sa "jag rätta mig gärna om jag har fel")

Men tycker det ju känns lite långsökt att säga att ex alla Corlensky Gs avkommor är syskon.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Cykla på Rügen?
  • Era bästa smaksättningar...
  • Hudvårdstråden 2

Hund, Katt, Andra Djur