Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
kl
Nog för att min donna varit lite till och från, upp och ner bitar i dräktigheten men nu beter hon sig som en hingst. hon skriker konstant, brummar och fjompar sig vid andra hästar, dansar, står på bakbenen, röjer och är grymt jobbig att hantera, står tydligen bitvis på bakbenen i boxen vid fodringstillfällen. Lever rövare helt enkelt. Detta började för typ 2 dagar sedan. Hon är en maniac
Är detta vanligt? Eller något mer som råkat ut för likande? Hon är nu på dygn 116. Jag hoppas det ger med sig för innan dess har hon varit perfekt som dräktig Snäll, mysig, lugn och allmänt trivsam även om hon haft lite humörvängningar men det är ju fullt normalt.
axel; Niki. vilka häftiga färger på stona. Jag antar att du valt ut dem med omsorg. Vilka färger får fölen?[/QUOTE skrev:De är inte valda på färgen
Däremot är särskilt den ena färgen den vanligaste inom rasen (Rocky Mountian Horse och silversvart var färgen). Den andra är silvergulbrun. Så, man får vara noga i val av hingst så att denne inte har silvergen, men i övrigt finns inga mer färgval bakom.
Pappa är svart(konstant)skimmel och bär en gen för fux. Det ena stoet har också en fuxgen medan den andra inte är testad men det är 50% sannolikt att hon har en sådan.
Med det silversvarta stoet kan det bli Silversvart, svart, silversvartkonstantskimmel, svartkonstantskimmel samt fux eller röd(konstant)skimmel.
Med det andra stoet finns samma möjlighet (ev inte fux och rödskimmel) samt även brunskimmel, silverbrun, silverbrunskimmel, silvergulbrunskimmel, gulbrunskimmel gulbrun, silvergulsvart, silvergulsvartskimmel och säkert nåra till som jag glömt. Årsfölet efter samma kombination blev silversvart...Men det är inte otroligt att det blir till att gentesta avkomman för att få in alla rätt.
Silversvarta fölet från i år:
..och temperamentet är ungefär som tidigare, inga sura miner än...
Jag har sett att ni har "pendlat".Jag kunde inte låta bli att pendla mitt sto idag, trots att jag inte tror ett dyft på det hursomhelst så kunde den inte bestämma sig, ibland var det i cirklar och ibland fram och tillbaka. Men så gjorde jag samma sak på en av valackerna, och den visade bara fram och tillbaka hela tiden. Är det någon som tror på detta?
Och än mer viktig fråga, har det visat rätt för er?
Vad betyder min, att det blir en hermafrodit?
Blir alla ston diviga?