Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Grandezza & Chocolinas (?), Stort Grattis de fina små liven! :love:.

*kl*

Jag och Tant B önskar alla här inne en riktigt God Påsk! :D.

mag-bild från idag, 245 d. :love:

2wdq7b5.jpg

Då håller jag mina tummar för att det kommer i gång här också.
Hon har sina tidigare dräktigheter aldrig gått mer än 336 dagar.så man blir lite orolig.Men hon har heller aldrig fått föl före maj månad..så hon väntar väl tills dess nu me..Men jag fortsätter att fölvaka..Min lilla ponny som ska ha i maj har större juver:cry:

GRATTIS till era underbart fina föl!!

Varit lite tyst från mitt håll ett tag, men det händer juh inte så där jätte mkt men nu så börjar det sakta sakta hända grejjer, dom har börjat fylla juver, inte alls mkt, långt kvar men från inget till lite blir en skillnad i kylan... Magarna blir mer tydliga på bild och desto roligare att visa.
Är en stund kvar men ska bli kul attbörja fölvaka ordentligt trots lösdrift och lite sömn...

Tessie är idag på 277 dygn (53 dygn kvar)

dsc_0220_5152f0e7ddf2b320728f5153.jpg

120325_tessie_514ffcccddf2b33b4c4b57f8.jpg

Platina är idag på 296 dygn (34 Dygn kvar)

dsc_0277_5152f29dddf2b320728f51b7.jpg

120325_platina_514ffc8a9606ee7bbaac5881.jpg

/M

KL

Här kan det nog bli påskbebis!! Var och gosade och kollade Holly vid 15 i em. Ägaren tog in henne vid 19 och då hade hon svettats på hals och rygg, men var torr då.

Så nu sitter jag som klistrad framför datorn 3 mil bort. Avvaktar då det kan vara falskt larm. Det mest spännande som hänt är att hon kissat och bajsat hehe. Hon är på dygn 329 idag. Ensam med 2 barn så hoppas jag slipper dra upp dem mitt i natten om det blir dax:/

Samma här, är också ensam med barn (3), men som tur är har vi hästarna i granngården så jag tar med mig babyvakten om det händer något inatt.

KL
Min häst har betett sig konstigt idag, sträckt bakbenen bakåt flertalet gånger (som vid kolik), är detta vanligt när det börjar dra ihop sig? Hon har gått in i skogen flertalet gånger och stått där i en död vinkel (enda döda vinkeln) från mitt fönster vilket har gjort att jag sprungit fram och tillbaka för att titta till henne. Men hon har bara stått där och glor (inte likt henne). Nu när jag tog in henne tyckte jag att slidan såg liiite mer utbuktande ut än vanligt och möjligen lite längre också. Reagerade iaf på att den inte såg ut riktigt som den brukar (och då tittar jag flera gånger om dagen). Vad tros? Juvret är fyllt men inga vaxproppar el kristaller. Vakar som en hök inatt oavsett!

Chicolina är inte helt nöjd med bebis... Kommer bli en lång natt! Hoppas på en bättre morgondag & att mammsen landat lite :)

Maromer: Förresten, brukar hon svettas? Annars låter det verkligen som att det är något på G!

Hon har inte svettats under hela dräktigheten. Så nej det brukar hon inte. Jag avvaktar och är hemma. Fälvakten på och kikar på henne med kameran. Så händer något så larmar den! I värsta fall får jag väcka ungarna å ta med dem om inte sambon hunnit hem.

Juvert är inte sprängfyllt, men det var det inte vid förra fölet heller.

Hon gillar henne, sålänge hon inte försöker dia, det går om man hålet i henne, så det blir en lång natt som sagt, men hon accepterar mer och mer hela tiden...

Har också en Tant B....Tant Brun :laugh:....En fullblodsdam som är dräktig på dygn 311 med halvblodshingsten Zephyr. Är så nyfiken på vad för liten krabat som finns där inne! Hon har mellanstora juver nu men skåran mellan juvrena är ganska markant ändå så jag hoppas hon väntar lite till...Hennes mor födde en vecka förtidigt utan tecken på något så vem vet....? Nervös är jag!:bump:

Jag tycker att inte okej att visa bilder på död föl här. Då jag mår inte bra när ser det.

Då hade du inte behövt klicka på länken. Den ligger inte inlagd i inlägget. Så det är bara de som vill se den som behöver klicka på länken.

Jo det är okej att visa bilder på döda föl på det sätt som gjordes med en länk som man kan välja att klicka på. Om du valde att klicka på länken fattade du själv beslutet att du ville se det döda fölet.

Görel - moderator

Har också en Tant B....Tant Brun :laugh:....En fullblodsdam som är dräktig på dygn 311 med halvblodshingsten Zephyr. Är så nyfiken på vad för liten krabat som finns där inne! Hon har mellanstora juver nu men skåran mellan juvrena är ganska markant ändå så jag hoppas hon väntar lite till...Hennes mor födde en vecka förtidigt utan tecken på något så vem vet....? Nervös är jag!:bump:

Kul med en till Tant B :D. Mitt sto är inte bara brunt, hon heter också Benedictin men det är ju så långt att säga/skriva :grin:,vardagligt kallas hon alltid för Bennie. När man smsar eller skriver här på buke blir det antingen Tant B eller bara B. :rofl:

Kul med fölning så nära, avis! :devil::angel::D

Grattis till föl! Hoppas det löser sig och att natten går fort (det blir ju sommartid också) :)

är blev det en lugn natt. Inge fölis å inge värkar. Skönt! Tycker det är lite väl kallt ännu ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 656
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 311
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar