Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Oj och hjälp..inte orkar jag fölvaka till dygn 380..jag har vakat i 3 veckor nu..utom i natt då jag lånade in extra hjälp..Min Ponny har aldrig tidigare fölat efter dygn 340.Men den borde väl komma nån gång..kanske..:crazy:

KL

Havanna på dygn 318 :)

734536_10151583670607112_842875083_n.jpg

Juvret växer :banana:

attachment.php

kl

Inga juver här inte men en gigantisk mage...kan inte dagarna gå fortare nu? Denna väntan frestar på nerverna...3 veckor kvar...

Magen syns
IMAG0394_zpsec730b33.jpg

E har försett sig med stripes :D funkar när man är tillräckligt sketen :angel:
IMAG0382_zpsd9ff6cb3.jpg

Jag väckte henne precis och hon är överlycklig över detta!!!

Platina's "bättre" sida idag... Är på dygn 298! =))

bild_1_5159c8099606ee177c2b8918.png

Man blir lite hemma blind när man ser dom i hagen dag ut o dag in men när vi var ute på vägen o gick så "fick-jag-upp-ögonen"​

//M

Ja skitig är rätta ordet nu när man numera har långhåriga kusar! :crazy:
Jag har ju haft klippt och täckt i hur många år som helst i och med att jag bara haft tävlingshäst, men nu är det ju luddbollar och avel som gäller! :D
Måste säga att ibland kliar det i fingrarna när man ser allt damm och annan smuts! :crazy:

Man får längta till sommarpälsen! ;)

Jo visst hade det varit fint att tvätta, tvätta, tvätta och klippa och ansa :D Tvättade faktiskt svansen på henne för två veckor sen för veterinären skulle komma :angel: men gamla hästtanten blir helt till sig när vi börjar tvätta, hon tror att hon ska få tävla :love: ränderna går inte ur så bara trots att hon är som en spärrballong och inte ridits ordentligt på 1.5 år!

*KL*

Det börjar närma sig för många...

Min tjockis i helgen, 334 dygn. Hon får gärna knipa ett tag till så snön hinner försvinna mera...
DSC_0012-1.jpg

Igår tog hon ett bad på eget initiativ, förvisso är hon supersmutsig, men jag vet inte om hennes och min ide om tvätt är densamma... Kul hade hon i alla fall, hon stod länge och höll på med detta även om filmen är kort.

Niki din häst har sån otroligt läcker färg så man smälter som smör i solsken
anar att hon är en härlig individ med :love:

Mitt eget sto väntar ju oxå knodd och hon är nu i 347 dagen jag har ingen aning o va hennes normala är då de är hennes första och just nu är hon ju hos ett par som lånat henne för avel ;)
tycker dock de är otroligt spännande och håller tummarna för att allt ska gå bra

sitter och kollar här på bukes avels sida och får se en hel del nyttigheter
håller oxå koll på hur vädret är där i lycksele så jag har förstålse att min Flamman knipper ett tag :bow:
men snart så kommer de en liten för hoppningsvis frisk och kry liten knodd

Niki din häst har sån otroligt läcker färg så man smälter som smör i solsken
anar att hon är en härlig individ med :love:

+ Neko

Rodnar av berömmet å damens vägnar :bow:

Hon är en väldigt charmig tjej, som jag hoppas jag kommer att ha mycket kul med i framtiden. Än är hon bara 4 år, så vi har tiden framför oss. Och, hon är silversvart, inte så vanligt på en "storhäst", så hon syns ju ofta bland många andra.

Och Lycksele - jag tycker det är kallt här i Östergötland... Gillar andra stoets beräknade datum till månadskiftet juni/juli bättre, men optimalt hade väll varit maj enligt mig.

En mer "representativ bild", när hon bara var några månader dräktig och helt ny hos mig.
DSC_0037.JPG

KUL!
Min har börjat fylla sedan flera veckor, men sedan avstanande det och har inte hänt nämnvärt.

KUL!
Min har börjat fylla sedan flera veckor, men sedan avstanande det och har inte hänt nämnvärt.

Okej, ja hur längre går de med fyllt juver innan fölning egentligen? :confused: verkar vara jätteolika! Jag som hoppades att det kanske kunde bli föl inom någon vecka :D

Hur många ston ska född i april? Jag är nyfiken. Min väns två häst ska född i april. Jag älskar föl mkt.

Okej, ja hur längre går de med fyllt juver innan fölning egentligen? :confused: verkar vara jätteolika! Jag som hoppades att det kanske kunde bli föl inom någon vecka :D

Mitt sto började för ca 1 månad sedan. Ännu är det inte fullt, men stort är det. Beräknad till 5 April.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 656
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 307
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar