Sv: Dräktiga ston 2012/2013
Grattis!!!
Grattis!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och vad är det då för skillnad mellan microlax o klyx? Har alltid gett hingstfölen microlax för säkerhets skull då även min erfarenhet är att de kan ha svårt att få ut allt tarmbeck.
Känner att jag måste vara förberedd på allt och undrar var man köper lämplig nappflaska och även om bild på sådan kan läggas in här?
Köper ni microlax på Apoteket? Receptfritt? Och ger i nappflaska?
Sorry för dumma frågor men förta fölet här
Och vad är det då för skillnad mellan microlax o klyx? Har alltid gett hingstfölen microlax för säkerhets skull då även min erfarenhet är att de kan ha svårt att få ut allt tarmbeck.
Känner att jag måste vara förberedd på allt och undrar var man köper lämplig nappflaska och även om bild på sådan kan läggas in här?
Britta är nu på 280 dygn o lika bitchig som vanligt! Busar o bråkar i hagen med sin väninna, de är som småhingstar!
Microlaxen är ett laxermedel som löser upp bajset till rinnande klet. Det gör inget med tarmrörelserna.
Jag lämnar aldrig fölet innan den har ätit, bajsat och kissat. Efter en stund när dom kommit upp och käkat brukar man se ganska fort att dom vill bajsa, dom börjar krysta. Kommer det inte något ganska direkt så trycker jag i dom en spruta microlax (en del föredrar klyx) och ev får man hjälpa till att pilla ut kluttarna. (OBS försiktigt för det är känsliga slemhinnor, jag använder en plasthandske och lite glidolja). Sen håller jag koll så att dom kommer igång själva annars fortsätter jag att hjälpa till med mikrolax och pill.
Ett av förra årets föl behövde hjälp i ett dygn, sen kom det igång.
Men jag har bara behövt hjälpa hingstföl hittills.
Tscabo: Superhärlig film! Längtar ännu mer till sommaren nu
Några fler här som använder instagram? Kul om man kunde få se lite bilder där under dagarna