Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

en odräktig bild som jämförelse

15320_385319696630_4263275_n.jpg

Mitt sto är sto ut i hovspetsarna, med tydliga brunster och ett mycket eh... tonårsaktigt flickbeteende runt snygga valacker. :p

Men hon är precis lika snäll och go som vanligt, trots dräktigheten. Jag har inte fått en enda sur min, vilket känns så skönt. :D

Nej man får tävla till och med månad fyra, alltså när de går in i femte månaden är det stopp:-)

Mina är beräknade till 24mars och 6 juni (335d)

kl
Lite nya bilder från idag!

Miranda på dag 260

synwxw.jpg

33dgunm.jpg

Dezza på dag 189

mww35v.jpg

2damvt2.jpg

Aha, där ser man. :) Men jag har som sagt inte ens tänkt tanken med mitt sto. Sedan var hon så länge hos hingst så hon var ändå inte i kondition när hon var i fjärde månaden. :p

Mina är beräknade till 24mars och 6 juni (335d)

kl
Lite nya bilder från idag!

Vilka fina magar! :love:

kl
Idag var det så fint väder att jag ville försöka borsta lite på min skruttgumma. ren kommer hon nog aldrig bli igen, men man kan ju försöka iallafall :P Det gick riktigt bra, hon brukar hata att stå stilla annars, men idag så fick jag borsta och frisera man och svans i en hel timme :love:
Hon har börjat se ut som hon svalt en medicinboll nu xD Dygn 235 idag.

akidlg.jpg

Wrangler brukar vara tidigt ute? :)

Wrangler är alldeles för sent ute i år! :mad:
En i april o en i maj.

Mackan hade sin första fölis förra året och ville INTE bli betäckt på flera brunster! Och hon fick sen bara ett enda språng! :cool:
Hoppas hon är på bättre humör detta året för jag vill flytta tillbaka datumen lite till nästa år....

Min är beräknad 1 maj och hennes kompis 3 dgr senare.
Har varit himla smidigt att betäcka samtidigt, vaccinera samtidigt och förhoppningsvis vaka omlott.

kl
Vi väntar tre föl i vår, den tidigaste beräknad 25e mars. Alla efter min gula lilla prins. Två renrasiga morganhästar och en ue. Ragazzo.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar