Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Plugga plugga plugga... :cautious: Gah vad det är trögt i mitt huvud... ;) Nåja det går framåt åtminstone och i helgen sköt jag jaktstig, två varv gick vi, lite trist att det var det första varvet som räknades i tävlingen eftersom det andra gick väldigt mycket bättre... Nåja spännande blev det när det blåste så pass mycket att ett träd föll omkull i närheten...

Hm... En viss person förelsog att pandan skulle jobba i sommar..
Nä jag vill ligga i poolen :)... Pandor orkar inte jobba..:mad:
Dessutom är vi utrotningshotade så då är det dumt med en panda som jobbar ihjälp sig. Och enligt Metro har vi sex för sällan.. Så då borde ju pandan satsa på det... Att sexa loss i sommar..:)
Pandor orkar sexa loss mer om de jobbar lite, annars är risken stor att det blir okontrollerad båsavel i sommar igen. :p

Pandor orkar sexa loss mer om de jobbar lite, annars är risken stor att det blir okontrollerad båsavel i sommar igen. :p

nja.. det blev ju inget resultat av båsaveln i alla fall... Så då är det väl knappt avel...
Men tydligen kan pandan bara befruktas ett par dagar om året. och de dagarna kommer inte infinna sig under semestertiden. Så det är ingen fara.

en seriös fråga nu- Vart kan man läsa om lagar/ föreskrifter kring hästars utevistelse? Har hört många olika bud kring detta så skulle vilja gå till källan.
Eller det kanske inte ens står utevistelse? Bara att hästaen ska få möjlighet att röra sig i alla gångarter eller ngt sådant?
Help..

Och det handlar inte om att jag ska ha en häst inomhus hela tiden... utan jag vill bara veta rent teoretiskt...

en seriös fråga nu- Vart kan man läsa om lagar/ föreskrifter kring hästars utevistelse? Har hört många olika bud kring detta så skulle vilja gå till källan.
Eller det kanske inte ens står utevistelse? Bara att hästaen ska få möjlighet att röra sig i alla gångarter eller ngt sådant?
Help..

Och det handlar inte om att jag ska ha en häst inomhus hela tiden... utan jag vill bara veta rent teoretiskt...
http://www.jordbruksverket.se/amnes...hbetesgang.4.1cb85c4511eca55276c80002316.html Det finns mer att hitta där! :)

tack för länk.
Men det kändes som sorglig läsning :(

"du ska se till att din häst dagligen har möjlighet att röra sig fritt i sina naturliga gångarter."
Jag antar att röra sig fritt i naturliga gångarter innebär hage eller släppas lös i ridhus etc. Men rent teoretiskt räcker det ju att släppa den lös i 5 minuter?
För det finns ingen begränsning på att den inte får stå i box resten av tiden?
Det stod bara att den inte får vara uppbunden i spilta mer än 16 h per dygn...
Stjärnis blir lite ledsen..:(

tack för länk.
Men det kändes som sorglig läsning :(

"du ska se till att din häst dagligen har möjlighet att röra sig fritt i sina naturliga gångarter."
Jag antar att röra sig fritt i naturliga gångarter innebär hage eller släppas lös i ridhus etc. Men rent teoretiskt räcker det ju att släppa den lös i 5 minuter?
För det finns ingen begränsning på att den inte får stå i box resten av tiden?
Det stod bara att den inte får vara uppbunden i spilta mer än 16 h per dygn...
Stjärnis blir lite ledsen..:(
Ja nog är det sorgligt att det är så låg "lägsta nivå"... Jag blir ännu mer trött på grannarna som har kanonfina hagar, bor på gården men ändå kommer hästarna inte ut före 8:00 och är inne för 16:00... Varför liksom? I snöstorm kan jag förstå men fina vår dagar då solen värmen? Till vilken anledningen ska de stå inne i stallet?

Ja nog är det sorgligt att det är så låg "lägsta nivå"... Jag blir ännu mer trött på grannarna som har kanonfina hagar, bor på gården men ändå kommer hästarna inte ut före 8:00 och är inne för 16:00... Varför liksom? I snöstorm kan jag förstå men fina vår dagar då solen värmen? Till vilken anledningen ska de stå inne i stallet?

Ja... jag vet att folk blir irriterade när man säger att hästarna ska vara ute så mkt som möjligt... Men jag tycker att det inte kan vara bra för någon (djur eller människa) att röra sig på en så liten yta som en box är. tänk er själva att vara instängda i en box from 16- 08. Visst sen kanske den rids någon timme etc... Men ändå..

Ja... jag vet att folk blir irriterade när man säger att hästarna ska vara ute så mkt som möjligt... Men jag tycker att det inte kan vara bra för någon (djur eller människa) att röra sig på en så liten yta som en box är. tänk er själva att vara instängda i en box from 16- 08. Visst sen kanske den rids någon timme etc... Men ändå..
Jag tycker att det är helt sinnessjukt... Om jag någon gång skaffar mig ett eget stall så ska jag visserligen har boxar inne, men hästarna ska gå på lösdrift!! Men att stå inne på box de värsta timmarna på sommaren brukar uppskattas! ;) Eller när det regnar småspik och blåser helvetesvindar! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 693
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
9 382
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar