Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast når hon (@Scata ) ändå tar sig besväret med att vakta mig varje dag, tycker jag ju att hon skulle ta sig tid med att komma in och "trösta" mig i vetskapen om att jag inte får se min fru på ännu ett år pga av dessa förbenadse nissar som sitter i immigrationskontorerna.... Eller om det finns någon annan som känner sig manad, står gästrummet (överslafen) i Scanian redo
Senast jag kollade på migrationsverkets hemsida var handleggningstiden 14 mnd för uppehållstillstånd i familjeärenden, kan ju undra vad dom gör på dagarna där uppe i Stockholmsbyråkratin....Ett år?
Får hon inte visum eller liknande förrän om ett år?
Senast jag kollade på migrationsverkets hemsida var handleggningstiden 14 mnd för uppehållstillstånd i familjeärenden, kan ju undra vad dom gör på dagarna där uppe i Stockholmsbyråkratin....
Oj det var mkt... bara att vänta då .
Det finns inget sätt att komma runt det? Dvs det är inte kortare tider om man tex har fått ett jobb?
Jag är inte insatt man vet personer som fick jobb i Sverige och gick svar på ett par månader.
Men turistvisum borde hon väl kunna få?
Så du slipper komma med skamliga förslag och riskera napp tänkte jag.
Nu har jag gjort om... inga blåmärken nu heller - men autokatten åt jag uppEtt riktigt blåkullefirande inkluderar blåmärken och autokattpilot på hemvägen. Gör om, gör rätt och visa bilderna sen!
Nej nej nej - det är kusin EllenKan inte varit mycket till svirande.... i vanlig ordning satt du utanför mitt fönster i morse och tjuvkikade medan den näcka, halfeta, bleka, konstiga snubben vaknade och klädde på sig....
Nej nej nej - det är kusin Ellen
Annars vore det något att avslöja i Guilty Plessure - tråden...
Har brummat skoter idag och bara vält en gång... kommer att få vidrig träningsvärk misstänker jag, jag kör ju inte direkt ofta
Fantastiskt fint väder och precis innan vi kom till huset skrämde vi upp en liten flock renar... snacka om yra höns, de for åt alla håll och kanter
Själv fick jag väldigt goda nyheter igår kväll.
Mina grannar, vars katt jag räddade livet på i höstas genom att skjutsa akut till Ultuna trots att jag jobbade natthelg, gjorde mig en stor tjänst igår. Vi pratade om mina tegelpannor som jag körde hem tidigare i veckan och igår så kom grannen över med ett par pannor för att visa mig och som var likadana som de jag hade hemma. Det finns nånstans mellan 1000 - 1500 pannor i ett av hans uthus! En kusin till honom bytte tak för ca 3 år sedan och hade plockat ner de gamla pannorna och ställt in dem hos grannen. Kusinen har dött så grannen ska höra med sonen om jag kan få ta dem! Hoppas, hoppas, hoppas! Isf kommer jag nu i vår försöka smälla upp en byggställning och börja plocka ner mina hemska betongpannor som ligger på kåken, sätta infusionsöppen duk, spika läkt och lägga på de gamla tegelpannorna i vår/sommar!
Ha! Karma, äntligen!
Rekreationslägret/arbetslägret Gulag har öppet i sommar för alla hugade semesterfirare. @stjarnhimmel, jag har för mig att du var intresserad av att komma ut på landet och "vila" upp dig?