Själv fick jag väldigt goda nyheter igår kväll.
Mina grannar, vars katt jag räddade livet på i höstas genom att skjutsa akut till Ultuna trots att jag jobbade natthelg, gjorde mig en stor tjänst igår. Vi pratade om mina tegelpannor som jag körde hem tidigare i veckan och igår så kom grannen över med ett par pannor för att visa mig och som var likadana som de jag hade hemma. Det finns nånstans mellan 1000 - 1500 pannor i ett av hans uthus!
En kusin till honom bytte tak för ca 3 år sedan och hade plockat ner de gamla pannorna och ställt in dem hos grannen. Kusinen har dött så grannen ska höra med sonen om jag kan få ta dem! Hoppas, hoppas, hoppas! Isf kommer jag nu i vår försöka smälla upp en byggställning och börja plocka ner mina hemska betongpannor som ligger på kåken, sätta infusionsöppen duk, spika läkt och lägga på de gamla tegelpannorna i vår/sommar!
Ha! Karma, äntligen!
Rekreationslägret/arbetslägret Gulag har öppet i sommar för alla hugade semesterfirare.
@stjarnhimmel, jag har för mig att du var intresserad av att komma ut på landet och "vila" upp dig?