Att jag aldrig lär mig, åk aldrig och handla på Ica Maxi på tisdagar, då har pensionärerna 5 % rabatt och de är ta mig sjutton helt galna...
Att det dessutom snart är påsk betyder att de slåss vid sillburkarna och grädden...
Sen är de oftast i par, med en kundvagn som de då har i mitten av gången och så går de på varsin sida och plockar i varor, vilket betyder att ingen annan kommer förbi. Eller så träffar de några bekanta och ställer sig då två kundvagnar i bredd och småpratar en halvtimme...
Jag flydde in i gången med utländsk mat (läs thai och tacos) där var det lugnt och skönt och jag kunde hämta lite kraft att kunna ta mig fram till kaffet. Tack och lov så tycker visst det gänget att billigaste kaffet är bäst så jag som enbart köper zoegas kunde klara mig rätt bra där. I kassan var det däremot lugnt, det där med självscanning var det visst inte så många som tordes ge sig på.
Det är skrämmande när man hör en del dialoger: "Nej jag kör inte bil så mycket numera, bara till affären och så, då behöver man inte se så mycket"
Sen hade en del av dem visst hunnit före mig ut på vägen, det är enda förklaringen till varför jag kom ikapp bilar som körde 65 på torr och fin vägbana där det är 100...