Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför händer inget i tråden idag. :mad:
När jag är hemma o h sjuk...
Roa mig.... Rooooooaaaa mig! :meh:
Snart kommer jag börja läsa vänta barn trådar. :nailbiting:
Oh dear! Är för trött för att komma på något vettigt eller ovettigt heller för den delen. Mitt sämre jag har dock övertygat mig om att åka till godisfabriken, kanske får fart på hjärnan? ;)

:banghead::banghead: Att jag aldrig lär mig, åk aldrig och handla på Ica Maxi på tisdagar, då har pensionärerna 5 % rabatt och de är ta mig sjutton helt galna... O_o Att det dessutom snart är påsk betyder att de slåss vid sillburkarna och grädden...
Sen är de oftast i par, med en kundvagn som de då har i mitten av gången och så går de på varsin sida och plockar i varor, vilket betyder att ingen annan kommer förbi. Eller så träffar de några bekanta och ställer sig då två kundvagnar i bredd och småpratar en halvtimme... :rage: Jag flydde in i gången med utländsk mat (läs thai och tacos) där var det lugnt och skönt och jag kunde hämta lite kraft att kunna ta mig fram till kaffet. Tack och lov så tycker visst det gänget att billigaste kaffet är bäst så jag som enbart köper zoegas kunde klara mig rätt bra där. I kassan var det däremot lugnt, det där med självscanning var det visst inte så många som tordes ge sig på.
Det är skrämmande när man hör en del dialoger: "Nej jag kör inte bil så mycket numera, bara till affären och så, då behöver man inte se så mycket" O_o

Sen hade en del av dem visst hunnit före mig ut på vägen, det är enda förklaringen till varför jag kom ikapp bilar som körde 65 på torr och fin vägbana där det är 100... :meh:

:banghead::banghead: Att jag aldrig lär mig, åk aldrig och handla på Ica Maxi på tisdagar, då har pensionärerna 5 % rabatt och de är ta mig sjutton helt galna... O_o Att det dessutom snart är påsk betyder att de slåss vid sillburkarna och grädden...
Sen är de oftast i par, med en kundvagn som de då har i mitten av gången och så går de på varsin sida och plockar i varor, vilket betyder att ingen annan kommer förbi. Eller så träffar de några bekanta och ställer sig då två kundvagnar i bredd och småpratar en halvtimme... :rage: Jag flydde in i gången med utländsk mat (läs thai och tacos) där var det lugnt och skönt och jag kunde hämta lite kraft att kunna ta mig fram till kaffet. Tack och lov så tycker visst det gänget att billigaste kaffet är bäst så jag som enbart köper zoegas kunde klara mig rätt bra där. I kassan var det däremot lugnt, det där med självscanning var det visst inte så många som tordes ge sig på.
Det är skrämmande när man hör en del dialoger: "Nej jag kör inte bil så mycket numera, bara till affären och så, då behöver man inte se så mycket" O_o

Sen hade en del av dem visst hunnit före mig ut på vägen, det är enda förklaringen till varför jag kom ikapp bilar som körde 65 på torr och fin vägbana där det är 100... :meh:
:rofl:

Brukar försöka undvika "rusningstider" i mataffären själv. Men idag måste jag handla, så vi får se hur det verkar hos mig sedan...
Självscanning är en av de bästa uppfinningarna! Sålänge som det inte blir avstämmning just den gången som man har handlat extra mycket:banghead:

Klant :devil:

Varför händer inget i tråden idag. :mad:
När jag är hemma o h sjuk...
Roa mig.... Rooooooaaaa mig! :meh:
Snart kommer jag börja läsa vänta barn trådar. :nailbiting:
För att vi är elaka jävlar som gör allt för att inte vara dig till lags? :angel:

Vi andra jobbar. ;)
Tala för dig själv. Vissa har legat däckade med huvudvärk eller lallat runt i migrän-medicin-rus. Rätt skoj iofs men inte hållbart i längden.

Varför nämnde jag avstämmning??:confused:
Jaja, det stämde ju.
Datorerna som kontrollerar självscanning är spökmedlemmar i tråden och ville inte göra dig besviken eller sätta din hypotes på skam?

:rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage: :rage:

Körde hem hyrbilen idag, vi har ju köpt en ny och min älskare (aka särbon, aka borraren) åker hem från Ludvika imorgon så jag liftar till fältkontoret med honom. Skitbra att göra det idag, då kan jag behålla min klipptid :up: Stiger upp 2.30!!!!! på morgonen för att hinna utan att köra ihjäl mig eller bilen.

Vad händer? Någon JÄVLA IDIOTJÄVEL TILL LASTBILSCHAFFIS STRULAR TILL DET MELLAN SVABENSVERK OCH LAMBORN! :arghh: Dvs det finns inte ett rövnylles chans i världen att det går att köra runt på ett smidigt sätt. Jag var alltså ca 4-5 mil hemifrån, dvs min backyard så jag testade en drös småvägar men de gick faan inte att köra ens med 4WD.

Jag fick åka tillbaka till Edsbyn (jo, jag ringde och avbokade klipptiden :meh:) och åka ngn kostig till Svartnäs och sedan via Vintjärn hem.

Jag är skitsur. Patetiskt jag vet men jag gillar inte hur jag ser ut just nu (fet, blek och täckt av blåmärken, tack vare jobbet). Imorgon har jag varit ihop med borraren i fem år och hade iaf velat känna mig fin i håret :(

Innan någon beskyller mig för att vara en okänslig kärring så frågade jag faktiskt lagens långa arm som stod och... tja, var meningslös vid lastbilen hur det gått med föraren och denne var ok :up: släpet låg över vägen och hytten på sniskan i diket.

Någon JÄVLA IDIOTJÄVEL TILL LASTBILSCHAFFIS STRULAR TILL DET MELLAN SVABENSVERK OCH LAMBORN! :arghh: Dvs det finns inte ett rövnylles chans i världen att det går att köra runt på ett smidigt sätt. Jag var alltså ca 4-5 mil hemifrån, dvs min backyard så jag testade en drös småvägar men de gick faan inte att köra ens med 4WD.

Jag fick åka tillbaka till Edsbyn (jo, jag ringde och avbokade klipptiden :meh:) och åka ngn kostig till Svartnäs och sedan via Vintjärn hem.

Jag är skitsur. Patetiskt jag vet men jag gillar inte hur jag ser ut just nu (fet, blek och täckt av blåmärken, tack vare jobbet). Imorgon har jag varit ihop med borraren i fem år och hade iaf velat känna mig fin i håret :(
Det var inte meningen att du skulle snoffsa till dig - du vet borraren vill ha dig som du är :love:

Jag hörde om olyckan på bilradion faktiskt på väg in till jobbet. Var det halkigt i området? De större vägarna som jag kör lever på gammalt salt fortfarande så jag hade ingen halka...

Det var inte meningen att du skulle snoffsa till dig - du vet borraren vill ha dig som du är :love:

Jag hörde om olyckan på bilradion faktiskt på väg in till jobbet. Var det halkigt i området? De större vägarna som jag kör lever på gammalt salt fortfarande så jag hade ingen halka...

Nej, enligt lagens långa arm hade den fått möte med en annan tradare och hållit ut för långt. Pga det hade den hakat i vägräcket som finns där och fått släng på släpet och hytten antar jag följde efter.

Vägen var superfin och temperaturen en bra bit över 0. Däremot var det knepigare förbi Los över berget så där fick man ha i 4WD. Efter min olycka är jag VÄLDIGT konservativ med att chansa med 2WD... :cautious:

Vi ska inte gå in på hur skitvägen till Svartnäs såg ut :arghh:

Nej, enligt lagens långa arm hade den fått möte med en annan tradare och hållit ut för långt. Pga det hade den hakat i vägräcket som finns där och fått släng på släpet och hytten antar jag följde efter.

Vägen var superfin och temperaturen en bra bit över 0. Däremot var det knepigare förbi Los över berget så där fick man ha i 4WD. Efter min olycka är jag VÄLDIGT konservativ med att chansa med 2WD... :cautious:

Vi ska inte gå in på hur skitvägen till Svartnäs såg ut :arghh:
Har man 4WD ska man använda 4WD :angel:
Svenska vägnätet utanför E-vägarna... = :turd:

Har man 4WD ska man använda 4WD :angel:
Svenska vägnätet utanför E-vägarna... = :turd:

Nej, för är vägen fin slår man sönder drivningen :) har suttit i en bil som fallerat pga det, dock inte en bli jag kört under en längre tid (ersättningsbil). Har man otur då kan man bli spetsad när en del av drivlinan går igenom golvet. Så illa var det inte med den, tackochlov.

/mvh hon med märken i ansiktet fortfarande efter airbagen som inte alls känner sig fin :(

Nej, för är vägen fin slår man sönder drivningen :) har suttit i en bil som fallerat pga det, dock inte en bli jag kört under en längre tid (ersättningsbil). Har man otur då kan man bli spetsad när en del av drivlinan går igenom golvet. Så illa var det inte med den, tackochlov.

/mvh hon med märken i ansiktet fortfarande efter airbagen som inte alls känner sig fin :(
Tråkigt att airbagen inte känner sig så fin, men jag är glad att du är här på sidan oavsett blåmärken, oklippt och blekfet. ;)

Kära drakar&enhörningar, ni har ju varit med på den episka resan till ett nytt badrum: Hantverkare från Mordor, iskyla från Beyond the Wall och damm från Fourecks... jag presenterar nu Karlssons Badrum 2.0.

Tadaa:

För att se mönstret bättre:

Jag är nöjd :D färgerna blev bättre tillsammans än vad jag faktiskt vågade tro.

Tack till er alla underbara och galna människor som hjälpt mig orka med allt det här, ni är guld! :love: :heart :love: :heart

Tjusigt @athena_arabians ! :up: De där hantverkarna från Mordor har vi fortfarande en del att ta upp med men det kanske inte blir lika hårdhänt nu när du äntligen har fått ett badrum! Jag är lite nyfiken på om du har tagit ner isoleringen på utsidan än? :D En minnesvärd vinter på många sätt! :D

Nä, det hade de gjort när de satte igen fönstret :D det är en skiva där nu i väntan på panel men det gör jag inte något åt förrän i sommar eftersom jag ska börja måla om huset då :)

Jag var så glad, äntligen fått resultatet på dna provet på min häst och skickat in...

Tror ni inte min utbrända muddelhjärna lyckats beställa FEL prov???

Fan så less jag blir på mig själv. Jag trippel kollade när jag kryssade i, misslyckas ändå :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 704
Senast: Derivata
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
479
Senast: miumiu
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
9 685
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sadelfråga