Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis som Wachtelhund bör skrivas Vaktelhund på svenska ;)

Njae, det är ju rasnamnet, så jag tycker gott att det kan skrivas som det görs i Tyskland. :)
Annars borde ju tex rasen Grosse Schweisser Sennenhund skrivas Den stora schweiziska bergshunden på svenska.

Tillägg: tro mig, det är svårt nog att få folk att förstå att den inte jagar vaktel redan med den tyska stavningen... :p

Njae, det är ju rasnamnet, så jag tycker gott att det kan skrivas som det görs i Tyskland. :)
Annars borde ju tex rasen Grosse Schweisser Sennenhund skrivas Den stora schweiziska bergshunden på svenska.

Tillägg: tro mig, det är svårt nog att få folk att förstå att den inte jagar vaktel redan med den tyska stavningen... :p
Ja hur många gånger har man inte fått förklara det... :banghead:

Första?! O_o Jag gör inte ens det :cautious:
För/nackdelen med att ha barn och ha någon slags romatiskt skimmer över allt som barn "måste" få uppleva, numera är det ett krav från barnen... ;) Men å andra sidan så börjar de bli rätt självgående så nästa år kan de nog klara av det själva! :up: Jag har lovat att vi ska baka en gång till innan jul och göra pepparkakshus, jag kommer att ångra mig bittert men är man en snäll mamma så är man... ;)

:meh: Så lagom kul att försöka leta reda på vilken idiot det var med hjälp av faktura summan... Det var ju tur att den stämde åtminstone...
En del kunde undrar man om de har något mellan öronen, en hävdade bestämt att hen inte behövde betala moms eftersom denne hade företag... Jag undrar hur den bokföringen såg ut... O_o

En som var med i Lyxvilla hade inte gjort ngn bokföring på tre år för företaget, för han var ju ingen ekonomikille och ville jobba istället. Och jaha- är det problem nu... jaha..skulle jag ha svarat på breven från Skatteverket etc...:cautious:

En som var med i Lyxvilla hade inte gjort ngn bokföring på tre år för företaget, för han var ju ingen ekonomikille och ville jobba istället. Och jaha- är det problem nu... jaha..skulle jag ha svarat på breven från Skatteverket etc...:cautious:
Smart kille... :meh: Det är nog rätt vanligt när det gäller egna företagare, många drar igång och tycker att det är väl bara att fakturera och dra in pengar... Att det är en hel del pappersarbete har de inte tänkt på och att det finns folk som försörjer sig på att hjälpa såna har de inte heller koll på... ;)

:meh: Så lagom kul att försöka leta reda på vilken idiot det var med hjälp av faktura summan... Det var ju tur att den stämde åtminstone...
En del kunde undrar man om de har något mellan öronen, en hävdade bestämt att hen inte behövde betala moms eftersom denne hade företag... Jag undrar hur den bokföringen såg ut... O_o

Tro mig, jag har sett en jädra massa skit i det avseendet... det är ju intressant när man måste tala om för som den ställt ut fakturan att denne ska nog lägga på moms också :meh: Och då var det inte någon som försökte blåsa var sig mig eller staten, den hade bara glömt O_o

Tro mig, jag har sett en jädra massa skit i det avseendet... det är ju intressant när man måste tala om för som den ställt ut fakturan att denne ska nog lägga på moms också :meh: Och då var det inte någon som försökte blåsa var sig mig eller staten, den hade bara glömt O_o
:D Det är konstigt att det inte är fler än vad det är som går i konkurs...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka