Dräktiga ston 2014/2015.

Fille skrev:
Undrar om det är min tocksåpädet är fel på, ser ingen film:(

Jag va ute och red på Bella igår, va nog en månad sen vi va ute sist! Hon brukar va supersnäll, men igår blev hon plötsligt rädd för grannen och skulle backa ner i diket o ha sig, undrar hur mkt överskottsenergi hon har?:p
Lustigt! Det är en vanlig fb-film som jag gjort offentlig...har också problem att se filmer här på mobilen.
 
Hmm..idag tyckte jag att min luktade lite sådär brunstigt:nailbiting:..Blev lite nojjig men vad jag kunde förstå så är det inte helt onormalt. Hon ser definitivt dräktig ut iallafall..
 
Två ston dräktiga.

Darina: Vill ha en skimmelhingst. Tror jag får ett litet fuxsto.

Indra: Vill ha ett sto med massa tecken. Tror jag får en stor helbrun hingst.

Ni då? :D
 
Jag får ett brunt hingstföl, gärna med lite vitt i pannan eller ett mörkbrunt sto som är kopia av sin mor.
Jag önskar mig en svart eller brun hingst med fyra vita strumpor och en bred bläs.. :angel::D
 
99 dagar till beräknad fölning idag! Nere på tvåsiffrigt.

Jag vill ha ett brunt sto med mycket vitt. Är dock helt inställd på en brun hingst utan tecken.
 
Jag tror min första kommer leverera en tanig liten brun hingstunge och den andra ett lite rejälare stoföl, brun med en stjärn. Vis av förra gången de fölade, fast då fanns inga vita tecken med i bilden alls. :p

(Så här såg det ut för snart 3 år sen, den taniga lille hingsten:
561325_10150830322562831_737146215_n.jpg

Och det lite rejälare stoet:
562177_10150824276427831_498243838_n.jpg


Slut på OT)

Jag hoppas att den första kommer leverera en välväxt hingstunge som räddar hingstlinjen från utdöende och den andra ett musblackt sto av kvalitet nog att avla vidare på.
 
Marmeta: Damiro-Exkurs xx är beräknad att föla 26/4 och är rund och go.
Då hon är ny vet jag inte vilka tecken hon visar innan det är dax..
Loppan:Laurin-Legat 598 är beräknad ca 20/5 och även hon är rund och go.
Dom står på box nattetid och i lösdriften dagtid. Dom har fri tillgång på hö och
får havre,edelavel, lusern.
Hoppas på 2 ston och marmetas blir nog brun och loppans kan bli brun eller skimmel,hoppas på brun.
vita tecken blir det nog tyvärr lita av men hoppas att det blir mycket vitt kan man alltid göra.
Man kollar ju alltid stona men det "riktiga" vaket brukar jag börja med ca 3 veckor innan BF.
dom senaste fölningarna har jag inte varit nervös bortsett från min första fölning,men i år är jag
nervös fär marmetas fölning trots att jag hört att hon fixar det själv.vi får se vad som händer där.
 
Jag tror jag får ett Brunt sto med stjärn och två vita kotor bak. ( precis som dom 2 andra fölet jag fött upp ;) )
Men jag önskar mig en hingst med massa prickar. Vore kul om den fick något av Tummens färger, typ ringarna runt ögonen.
Dock så är jag väldigt tacksam om jag får ett friskt föl.

Igår kastade/aborterade en väns sto :( Och jag kan säga att fölet var den mest perfekta lilla häst jag sett. fyra höga vita strumpor, stor lykta och en bukfläck. Otroligt jäkla trist, och nu kommer jag nog inte kunna sova innan jag vet att jag har ett friskt levande föl i boxen.
 
Jag kommer definitivt att få et brunt föl, förhoppningsvis mörkbrunt med några vita tecken. Mamman är sabino och har ganska mycket teckningar, och pappan har stjärna + 4 vita sockar.

Var på 250 dygn i går, är inne i åttonde månaden nu....! :up:
 
Här är det 9 veckor kvar till första stoet är beräknat och 11 veckor till andra stoet. Så spännande! Hoppas bara allt går bra.
 
Idag hände något med mitt sto , hon sprang och vallade de andra , skrapade med hoven och skvätte ( genomskinlig vätska ) inte brunst då hingsten stod i hage bredvid och gick inte när honom . Visade lite kolik symtom o svettats lite . Tog in henne då ställer hon sig och kissar MASSOR. Vanligt kiss då , va lite orolig och arg på magen ,flåsade lite men åt Hö ?? Detta är stoet som visa negativt på urintest för några veckor sen . Har någon varit med om de ? Ska ringa vet imorrn , va o kolla henne igen och hon va lugn .
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 905
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp