Dräktiga ston 2014/2015.

Min har börjat fälla nåt enormt. Bra timing, precis till att vi faktiskt fått vinter och snö :grin:. Fast hon har päls som en mammut så det är egentligen bara bra så att det blir lättare att hålla koll på hullet på henne. Har precis passerat 200 dygn och hon är inte jättestor på något sätt men växer stadigt.
 
Även jag blev sentimental när jag såg hur Darinas föl bökade runt i hennes mage. Vi ska behålla det fölet och jag är så spänd på vad det är för buse.
 
Jag ska. Om det inte råkar bli en supertalang som då slösas bort eftersom jag typ hoppar nedgrävda bommar, om ens det. :D
Skämt å sido, tanken från början har hela tiden varit att behålla.
 
Min grundtanke är också att behålla, åtminstone unghäståren fram till fyra års ålder även om tanken är en trevlig allroundhäst till mig!
Det är väl snarare om den i typ blir på tok för "sportig" för att passa tjockistant;)..
 
Vilka fler än jag ska behålla något av fölen som väntas iår?
Inte jag, det är ju kompisens och hon funderar väl på om det ska säljas om det blir en riktigt bra individ. Själv tänker jag nog sälja stoet eftersom vi aldrig har funkat ihop. Jag har själv fött upp henne, men hon är liksom inte min sorts häst, jättetrevlig, lätthanterlig och sansad i alla situationer men just det där att hon aldrig tänder till utan är sansad (inte slö) tycker jag är så irriterande.
Hennes mor o lillasyster är precis tvärtom och dem älskar jag fast jag sitter av i farten emellanåt...
 
Jag tänker behålla mitt föl som kommer nu med, så det er himla spännande vad som kommer ut! Om den blir riktigt bra så kommer jag nog hällre att låna bort den till en duktig tävlingsryttare i några år.
 
Vilka fler än jag ska behålla något av fölen som väntas iår?

Min avsikt är att behålla, sen om jag har möjlighet att ha två hästar "i all framtid" återstår att se. Vill jag ner till en igen så återstår det även att se om jag säljer stoet eller avkomman. Velar ibland på om jag ska sälja ifall det blir en hingstunge men jag tror att jag prövar att behålla och ser hur det känns (jag är stomänniska :D)

Säger som er, blir det mot förmodan en superunge som jag får oemotståndliga bud på så kanske jag tänker om ;)
 
Inte jag, det är ju kompisens och hon funderar väl på om det ska säljas om det blir en riktigt bra individ. Själv tänker jag nog sälja stoet eftersom vi aldrig har funkat ihop. Jag har själv fött upp henne, men hon är liksom inte min sorts häst, jättetrevlig, lätthanterlig och sansad i alla situationer men just det där att hon aldrig tänder till utan är sansad (inte slö) tycker jag är så irriterande.
Hennes mor o lillasyster är precis tvärtom och dem älskar jag fast jag sitter av i farten emellanåt...
Å, låter som min typ av häst! Olivia är lite mer...full av överraskningar så att säga även om hon är snäll. Vi kanske borde byta?
;)
 
Jag har ingen aning om jag ska sälja eller ej..Tur att jag har stort stall plus lösdrift som jag kan fylla upp :D Det jag tycker är roligast med hästar är just åldern 0-4 så så länge hoppas jag att fölet blir kvar :)

På tal om mardrömmar! Jag drömde att Tummen fölade men fölets framben lossnade :crazy::nailbiting: när jag skulle gå ut med den i hagen! Snacka om att drömma konstiga drömmar!:D
 
Usch, jag drömde inatt att jag helt plötslig kom ihåg att vi hade ett till stall borta på grannens tomt, så jag gick dit för att kika - o där hitta jag en superstor fin fölbox med en liten hage i direkt anslutning! Vad glad jag blev! Men så var det ju bara en dröm.... :(
 
Vi kommer troligen behålla om det blir ett sto, men vi säljer om det blir en hingst. Just nu har vi 2 ston hemma och en hingst. Hingsten är tänkt att vara avelshingst, han har en jättefin miniatyrhäststam. Blir lite bökigt med två hingstar.

Drömde också om fölningen, som tur var gick det fantastiskt bra, dock var det just en liten hingstunge som tittade ut, gulsvart med en liten stjärn. Hur gullig som helst:heart

Fångade lite fölrörelser jag också ikväll. Lite otydligt i videon kanske, men det där var inga tarmrörelser vill jag lova! Det kändes att den sparkade :)
 
Ingen film på fosterrörelser men släppte ut Ebba och lät henne busa av sig en sväng i paddock förra veckan, vilket uppskattades. Nog för att hon är tjock också men tycker att hon börjar se dräktig ut.
Undrar om det är min telefon det är fel på, ser ingen film:(

Jag va ute och red på Bella igår, va nog en månad sen vi va ute sist! Hon brukar va supersnäll, men igår blev hon plötsligt rädd för grannen och skulle backa ner i diket o ha sig, undrar hur mkt överskottsenergi hon har?:p
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 413
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 905
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp