Dräktiga ston 2014/2015.

Emiro

Trådstartare
Ja, jag startar väl en sådan här tråd då @cirkus!
Här är alltså tråden för dräktiga ston som ska föla 2015. Ska vi börja med att presenter oss kanske?
Mitt sto heter Olivia och är e: Elmshorn-Utrillo-Caracas och hon är dräktig med Uncanto di Villagana.

Z3481626
 
När ska hon föla? Hon är väl nästan först ut va?

Jag har tre dräktiga ston.

Fia dräktig med Luxus CML beräknad fölning 25/4
Stina dräktig med Ulk d'eté beräknad fölning 15/5
Vera dräktig med Hasard beräknad fölning 1/7
 
Ja, det kan hon nog vara. Hon har beräknad fölning den 9/4.
Jag hade inte riktigt räknat med att hon skulle ta sig direkt..
 
Någon som kan hjälpa mig då jag är helt lost i hur man gör för att lägga in i listan som Görel fixade?

Räknar på 327d då det var det hon gick -13 vet inte hur länge hon har gått med andra föl.

Tillies Testarossa xx E: Lotus Pool xx-Modern Pleasure xx Dräktig med Hasard. Beräknad fölning 25/6
 
Jag är förvirrad , Vet vill inte göra ul på Petra ( för liten tycker hon ) stor b ponny . Hon brunstar inte och har blivit mes i hagen, inte dräktig är hon arg och slåss med alla som försöker något. Men tog ett weefoal på henne . Inte dräktig :s förra året tog jag weefoal på vintern då weefoal 120 som visar östrogen . Då såg man en tunn linje där det inte skulle va. Hon va dräktig ändå . Hugger efter hingsten gör hon också. Brukar blodproven veterinären tar va bättre ? Och har någon av er fått fel svar på weefoal 38
Jag gjorde blodprov på min som var dräktig förra året med den som testar för östronsulfat (kan göras ifrån 110 dygn). När jag läste på så sa internet att blodprovet för östronsulfat var mkt säkert.

Tillverkaren utav Weefoal-testerna Equine Diagnostics skriver på sin hemsida att weefoal 38 på 2-3% ston inte fungerar, 5% falska negativa och 10% falska positiva. I vanlig amerikansk anda så lover de övht inte att testet fungerar alls typ och rekommenderar därflr alltid att man ska förlita sig på veterinära tester i första hand.
 
Har ett maidensto som vi betäckte i sista sekunden i slutet av juli med Sir Oldenburg. Var lite halvt oplanerat även om jag funderat länge på att ta ett föl på henne. Ville ha en hingst med bra simmare och som lämnar föl med bra hals och front.

976647_10151437881872984_1049803490_o.jpg

965804_10151437881237984_386021154_o.jpg
 
Senast ändrad:
Jag gjorde blodprov på min som var dräktig förra året med den som testar för östronsulfat (kan göras ifrån 110 dygn). När jag läste på så sa internet att blodprovet för östronsulfat var mkt säkert.

Tillverkaren utav Weefoal-testerna Equine Diagnostics skriver på sin hemsida att weefoal 38 på 2-3% ston inte fungerar, 5% falska negativa och 10% falska positiva. I vanlig amerikansk anda så lover de övht inte att testet fungerar alls typ och rekommenderar därflr alltid att man ska förlita sig på veterinära tester i första hand.
Okej då ska jag testa östrogen testet när hon gått över 110
 
Jag har betäckt mitt hbl sto med en welsh cob hingst. Hon är ca 168 cm u patrice ue dragon, fått den gulsvarta färgen av morfar antar jag:) Hennes föräldrar är ju runt 165 cm båda två, hoppas på att fölis blir nåt liknande, då pappan (balnecroft king of gold) är 165 cm, hans föräldrar är 165 och 158 cm. Hoppas på att fölis blir nåt gult;) stor chans är det ju då Kingen är isabell!
Har redan hunnit drömma gravidmardrömmar trots att det inte ens jag som är gravid haha!
 
När ska hon föla? Hon är väl nästan först ut va?

Jag har tre dräktiga ston.

Fia dräktig med Luxus CML beräknad fölning 25/4
Stina dräktig med Ulk d'eté beräknad fölning 15/5
Vera dräktig med Hasard beräknad fölning 1/7

Just nu känns det väldigt kul att ha dräktigt med Hasard!
Han var dubbelt felfri i premiären av unghästVM och kom femma i dagens klass. Jag tycker att han går från klarhet till klarhet. Hoppas att han nedärver sin kvickhet och spänst till ungen
 
Någon som kan hjälpa mig att lägga in mitt sto på listan över Beräknad fölning 2015 tråden? Jag är såå dålig på det

Hur många är vi som har betäckt med Hasard i år?
 
Enligt hans facebook sida så är det 28 ston betäckta med honom iår. 85% av dom är dräktiga och vid det tillfället var det fyra ston kvar att kolla.

Om jag inte räknar alldeles galet - om de fyra stona också är dräktiga så har han 100% dräktigt.
 
Jag har betäckt mitt halvblodssto Coton e Emmerton-Cortez med Canterbury. Allt rullar på, för en vecka sedan var vi på ultraljud, då på 85 dygn. Jag har alltid tänkt att hon ska betäckas en dag, nu fick hon en skada på djupa böjsenan på ena bak i våras och det gjorde att jag bestämde mig för att betäcka i år så att hon får lång tid att läka.

Mitt första föl, stoets andra. Här spännande som helst!
 
Jag har 3 ston dräktiga iår:

Miranda e.Magritte-Anart dräktig med Ampére igen
Mandora e.Mondras-Duralin II dräktig med Ampére
Lasandra e.Lasandos-Felix dräktig med Casiro
 
Jag har fem ston dräktiga:

Jawa e.Sack- Martini, dräktig med Deodoro
Salstas Silver Bell e.Heniarth Yarra Glen- Molstabergs Max, dräktig med Jalos Vidar
Pogila e.Gigolo- Pascal, dräktig med Luxus CML
Nicole Tau (2) e.Rubinrot- Flamingo, dräktig med Zaladin MI
Zaida (F2) e.Metáll- Rubignon, dräktig med Highcruiser
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 683
Senast: _Taggis_
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 303
Senast: Digbil
·
Hästmänniskan Jag ser jätteofta annonser där ston säljs dräktiga och undrar varför? Om man inte tänkt behålla stoet, varför betäcka det då? Ja jag...
2
Svar
24
· Visningar
3 411
Senast: Görel
·
  • Låst
Avel Ny tråd för oss med dräktiga ston som ska föla 2016.
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
115 900
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp