Doppresent

Mirre

Trådstartare
Ska på dop snart, kompisens son som ska döpas och då vill man såklart ge något fint också.
Har dock rätt rutten ekonomi just nu, så vad kan man ge som inte är så dyrt?
Man vill ju ändå ge något speciellt

Skulle jag förstås kunna göra, dock är kompisen riktigt duktig på att baka själv och tror nog att hon vill göra det mesta själv :p

En bok. En sån där som man fyller i olika händelser efterhand som barnet blir äldre. Första tanden, gick första gången osv.
Eller ett set med tallrik, mugg o sked med barnmotiv som barnet kan använda när det börjar äta själv.

En sångbok med barnsånger! Gissar att det finns i olika prisklasser, och ofta uppskattat.

Det har jag faktiskt gett en gång och det VAR uppskattat :)! Följer ofta med en CD också så att man kan lyssna och lära sig de sånger man inte kan sedan innan. Det var inte alls särskilt dyrt heller.

En sångbok låter som ett bra tips, eller en riktigt gammal tidlös barnsaga, inbunden och med illustrationer från förra sidan sekelskiftet.

Vad har du för budget? Skulle rekommendera dig att kika på Formeli hemsidan, jättefina tavlor för ett par hundralappar max :)

När min dotters kusin namngavs så fick hon just en sångbok med inbyggd speldosa som spelade melodin till samtliga sånger i boken, riktigt uppskattad :)

Har de trädgård? Jag gav bort en bärbuske i doppresent en gång. Ovanligt och väldigt uppskattat, av hela familjen! :) Inte speciellt dyrt heller :)

Jag håller med @Ninnurur , en bärbuske eller liknande som kan användas länge är nog populärt.
Annars skulle jag försöka ta mig till en second-hand butik, där kan du hitta många bra doppresenter som exempelvis barnböcker och leksaker för en billig peng. Senast idag hittade jag på två olika ställen massor av fina Astrid Lindgren och Gösta Knutsson-böcker. Även om barnet är för litet nu för att "uppskatta" det, så växer ju faktiskt hen upp och kan då börja läsa böckerna tillsammans med dennes föräldrar :)

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 944
Senast: Mabuse
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 933
Senast: Squie
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
1 145
Senast: Malin_L
·
Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 135
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar