Donera bröstmjölk?

Teilani

Trådstartare
De har tydligen brist på sjukhusen runt omkring Göteborg, och kör en kampanj på GP.se

Skulle du kunna tänka dig att donera?

Jag såg en lapp på mitt BVC och tänkte att det kanske jag skulle göra, men sen så visade det sig att pumpen inte ville som jag vill så då la jag ner den tanken.

Sv: Donera bröstmjölk?

Jag tänkte göra det men hade så svårt att få ut till mitt eget barn. Det jag lyckades pumpa ut sparade jag för att ge när jag sinade efter 3,5 månader..

Absolut skulle jag kunna tänka mig att göra det! Jag har haft tankarna på det båda gångerna jag ammat. Första barnet fick jag ingen riktig ordning på pumpandet, så då gick det ju inte.

Andra gången tänkte jag det först, men sen blev det så mycket strul med amningen att jag istället ville lägga all koncentration på den.

Blir det ett tredje barn skulle jag ändå ha det i baktanken. Jag har haft mjölk i överflöd den första tiden båda gångerna, så jag tror inte att jag skulle ha några problem med att ha det att räcka till ett barn också.

Absolut! Jag var på väg att göra det men upptäckte att man bara kunde donera de första 3 (tror jag det var) månaderna och då var det redan för sent. Men med nästa barn planerar jag att höra det. Jag bor i Stockholm men det verkar finnas behov här också.

Jag skulle absolut kunna tänka mig det eftersom jag hade överflöd med båda mina barn. Jag frågade när sonen var bebis men de hade inget behov av fler bröstmjölksdonatorer just då.

Jag funderade på att göra det men då var det redan försent. Om det mot förmodan skulle bli ett barn till kan jag absolut tänka mig att donera mjölk.

Med tanke på att jag hade mjölk för typ tre bebisar förra gången så, ja.

Jag gjorde det med första barnet. Började pumpa och det blev så mycket att min knodd inte hann äta allt. Min mamma gjorde det när jag var liten, men då kunde man lämna in till Konsum som tog hand om distributionen till sjukhusen!

Gjorde det med första barnet.
Fick betalt men hade allt kunna tänka mig att göra det gratis med.
Då dottern var prematur och fick mat genom sond de första veckorna så pumpade jag för fullt.
Är ju inte speciellt mycket mat som går åt till bebisen i början så lika väl som att slänga massa mjölk så var det bättre att andra som kanske inte hade möjlighet fick användning av det :)

Får se hur jag gör denna gång.
Med andra barnet vågade jag inte riktigt. Rasade så fruktansvärt i vikt första vändan.

Ja självklart. Men tyvärr har jag aldrig haft nån mjölk utan fått flaskmata alla mina tre barn.

jag läste lite om det nu med trean men det var för meckigt med två andra barn i huset också. tvättritualer och förvaringsrutiner...

Jag skulle gärna donera men gav upp tanken av samma anledning som du först, mina bröst går inte att pumpa ur. Liiiiite med elektrisk men inte mycket. När andra barnet kom tänkte jag prova ändå men insåg att jag inte kunde göra det av praktiska skäl - en bebis och en knapp 2-åring med in på sjukhuset där jag ska sitta fast i en bröstpump. Kändes inte helt genomförbart.

Annars hade jag mer än gärna gjort det, jag kunde rent av känna en vilja att amma andras barn när jag såg dom ta fram ersättning... :o

Hade du varit tvungen att åka in varje gång du behövde pumpa?

Vi fick låna med oss pump hem och så lämnade vi in när vi hade ett gäng flaskor. Mjölken förvarades i frysen under tiden.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 452
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 481
Senast: ako
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 864
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?
  • Valp 2024

Hästrelaterat