Dölja graviditet?

Följdfråga: Om jag hade en fysisk deformation som t.ex. krokigt ben beroende av antingen skada eller medfödd missbildning.
Borde jag då klä mig för att framhäva eller dölja det?

Har graviditet någon sorts plus-värde (på vilken skala, enligt vem?) som gör att det borde visas upp.
Har då andra saker minus-värde, som gör att det borde döljas? (vilka, varför?)

På mig syntes ingenting förrns i 7e månaden. Kunde knäppa mina tajta jeans fram tills dess. Kunde klippa mina tånaglar själv under hela graviditeten.
När det började synas raljerade mina vänner om att jag hade ett myggbett på magen.

Följdfråga: Om jag hade en fysisk deformation som t.ex. krokigt ben beroende av antingen skada eller medfödd missbildning.

Har graviditet någon sorts plus-värde (på vilken skala, enligt vem?) som gör att det borde visas upp.
Ja graviditet ska nog gärna visas. Men om man tex vill visa en mage av samma storlek som gravidmagen men inte innehållande etc barn, då är det nog inte lika positivt.

Säger man samma om män? Att de ska ha vissa klädesplagg för att framhäva sina kurvor då det är manligt eller något annat klädesplagg då det är mAnligt.
Blir så trött på grejen om kvinnor och kroppar.
Det här påminner mig om en seriestrip jag såg en gång. Där hade alla killar sh - snopphållare. Den såg till så att snoppen syntes lagom mycket, hade rätt form och var attraktiv. De kollade ständigt att snopphållaren satt rätt, att det blev snyggt, bad kompisen följa med in på toa för att få hjälp att rätta till snopphållaren typ osv. Minns inte vem som ritat den. Kanske någon annan som kommer ihåg den?

JAAAAAAAAA det är ett himla tjatande om kvinnors kroppar.

Men exakt. Det är då märkvärdigt att kvinnor alltid så till den milda grad ska behöva fundera över hur omgivningen uppfattar dem. Framhäva eller dölja, jag blir så trött!

Hehe.
Kommer att tänka på när en butikssäljare utan att jag frågat kommenterade att jag borde ha en viss längd på kjol och borde undvika en annan längd. Detta pga att jag då skulle uppfattas som längre.
Alltså- jag har inga problem att uppfattas som kort. När jag sa tillbaka till henne att varför skulle jag vilja se längre ut, ja då blev hon helt ställd.:D

Tackar för intressanta svar som jag tar med mig, tänkte uppenbarligen inte längre än näsan räcker när jag startade tråden :oÅterigen, självklart klär hon sig i vad som känns bäst för henne liksom alla andra, oavsett graviditet eller ej.

Jag dolde min första graviditet till en bra bit efter v 20. Dels på ridskolan eftersom jag inte ville bli stoppad från hopplektionerna och dels på min utbildning eftersom en annan tjej pratade så vitt och brett om sin graviditet.
Det var under höst och vinter så det funkade med stora tröjor.

Om du syftar på Carro i Duellen så var det nog bara en slump med klädvalet, hon har haft allt möjligt på sig.
Sen är det väl mycket upp till var och en om man vill visa eller dölja, och skälen till respektive val. Sen syns det ju olika mycket också osv. T.ex. en tjej i min klass går in i vecka 37 på tisdag - hon har fortfarande sina vanliga supertajta jeans, ser helt ogravid ut (t.om. jag har "putigare" mage än henne isf!) och hittills gått upp typ 4 kg.

Det här påminner mig om en seriestrip jag såg en gång. Där hade alla killar sh - snopphållare. Den såg till så att snoppen syntes lagom mycket, hade rätt form och var attraktiv. De kollade ständigt att snopphållaren satt rätt, att det blev snyggt, bad kompisen följa med in på toa för att få hjälp att rätta till snopphållaren typ osv. Minns inte vem som ritat den. Kanske någon annan som kommer ihåg den?

JAAAAAAAAA det är ett himla tjatande om kvinnors kroppar.
Det där låter som boken Egalias döttrar (där männen bär pehå - penishållare). Kanske någon som gjort den i serieform?

Det där låter som boken Egalias döttrar (där männen bär pehå - penishållare). Kanske någon som gjort den i serieform?
Kanske dags att läsa om den och se om den är lika fnissigt kul och tankeväckande fortfarande. Minns att jag älskade den när den kom.

(....bara jag kommer på vad författaren heter så jag kan hitta deni bokhyllan)

Jag dolde min första graviditet i sex månader. Bara mina närmaste visste. Det var jätteskönt. Avskyr att bli petad på i vanliga fall och avskydde ännu mer att bli petad på när jag var gravid.
Håller med!
När jag var gravid blev jag petad på magen av flera personer som jag inte hade någon som helst relation med. Annat än att vi råkade ha häst i samma stall, typ. :grin:Jag avskydde det. :rage:
Ibland verkar det som att en gravid kvinna är någon slags allmän egendom. O_o

På jobbet dolde jag min graviditet så långt det gick. Att vara gravid triggade en del (ffa kvinnliga) patienter (psyk) på ett negativt sätt. En gång blev jag utsatt och hamnade i en hotfull situation som indirekt hade med min graviditet att göra. :crazy: Inte kul!

Håller med!
När jag var gravid blev jag petad på magen av flera personer som jag inte hade någon som helst relation med. Annat än att vi råkade ha häst i samma stall, typ. :grin:Jag avskydde det. :rage:
Ibland verkar det som att en gravid kvinna är någon slags allmän egendom. O_o

På jobbet dolde jag min graviditet så långt det gick. Att vara gravid triggade en del (ffa kvinnliga) patienter (psyk) på ett negativt sätt. En gång blev jag utsatt och hamnade i en hotfull situation som indirekt hade med min graviditet att göra. :crazy: Inte kul!

Jag blev tagen på magen av en spekulant på stallplats :meh: dvs en för mig vilt främmande människa.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 342
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama