Dölja graviditet?

Gramse

Trådstartare
Bara en allmän fundering när jag kollar på ett underhållningsprogram nu på lördagskvällen. Ena programledaren är gravid men döljer det med kläderna. Varför? Klart ingen mer än hon kan veta egentligen men tror att jag sett fler exempel inom tv?
Kan vara onödigt att starta en ny tråd om detta fenomen men jag tycker det är lite tråkigt att man vill dölja i stället för att framhäva..

Jag tycker inte att hon döljer det. Man behöver inte ha tighta kläder över magen. Tycker hennes blus är snygg, vilket tighta kläder oftast inte är (tycker jag).
Vill TV dölja det så kan de göra det genom att beskära/ha saker i vägen (har t ex gjorts när skådespelare i serier varit gravida).
När jag var gravid så tyckte jag heller inte om att ha kläder som satt för tight över magen, hårda resårer och liknande kunde t o m göra ont.

Jag tycker inte att hon döljer det. Man behöver inte ha tighta kläder över magen. Tycker hennes blus är snygg, vilket tighta kläder oftast inte är (tycker jag).
Vill TV dölja det så kan de göra det genom att beskära/ha saker i vägen (har t ex gjorts när skådespelare i serier varit gravida).
När jag var gravid så tyckte jag heller inte om att ha kläder som satt för tight över magen, hårda resårer och liknande kunde t o m göra ont.
Skönt :) med största sannolikhet är det vad hon själv är bekväm med. Då kan jag släppa mina negativa tankar om media :mad:;)

Bara en allmän fundering när jag kollar på ett underhållningsprogram nu på lördagskvällen. Ena programledaren är gravid men döljer det med kläderna. Varför? Klart ingen mer än hon kan veta egentligen men tror att jag sett fler exempel inom tv?
Kan vara onödigt att starta en ny tråd om detta fenomen men jag tycker det är lite tråkigt att man vill dölja i stället för att framhäva..

Om du menar Carolina Klüft i Duellen så är det med all sannolikhet en tillfällighet att just dessa kläder råkar vara såna som döljer. I tidigare avsnitt har hon inte alls haft döljande kläder och de har också pratat om att hon är gravid.

Om du menar Carolina Klüft i Duellen så är det med all sannolikhet en tillfällighet att just dessa kläder råkar vara såna som döljer. I tidigare avsnitt har hon inte alls haft döljande kläder och de har också pratat om att hon är gravid.
Ok, då har jag missat det. Bra att det är helt hennes egna val.

Det är din känsla. :)

Förmig var det inget jag varken ville framhäva eller dölja. Jag hade inte något behov av att gå runt som "en gravid kvinna". Att bli något annat än jag varit några månader tidigare. Jag var jag. Oavsett om det växte ett barn i mig eller inte.
Jag bar kläder som jag tyckte fungerade och var snygga. Utan tanke på att varken framhäva eller dölja infrör någon annan. Den aspekten var liksom inte aktuell. :). Det var en sak som var privat - mellan min man och mig.

Att media skulle ha synpunkter på en mage känns väldigt osannolikt? Det har ju funnits massor av gravida kvinnor i bild i massor av program.

Varför är det tråkigt? Jag tror inte svt vill dölja det. Och vissa kanske inte bryr sig om omvärlden ser det eller inte.

En del är väldigt privata i allt och en del vill vara publika.
Om jag ser till mina vänner så har deras graviditeter varit deras egna och de har inte varit så förtjusta i kommentarer från okända, att bli petade på magen eller att få höra skräckhistorier om andras förlossningar.

Att media skulle ha synpunkter på en mage känns väldigt osannolikt? Det har ju funnits massor av gravida kvinnor i bild i massor av program.
Jag tror att idag är TV snarare tacksamma om de kan få frossa i privata delar av ens liv - tänk på alla dokusåpor osv. Det är säljande, tydligen.

OT-
Nu har jag börjat fundera. Om kvinnor och kroppar.
Det är så konstigt hur kvinnokroppen ska visas- men lite lagom mycket. Tex en graviditet är synd att dölja. Eller bara se till hur kvinnokläder ser ut- de är ju gjorda för att visa kroppen och göra kroppen mer kurvig än vad kläder gör för män.
Jag har ofta fått kommentarer om att det är synd att jag tex " inte visar mina kurvor mer. Det är ju så kvinnligt"
Säger man samma om män? Att de ska ha vissa klädesplagg för att framhäva sina kurvor då det är manligt eller något annat klädesplagg då det är mAnligt.
Blir så trött på grejen om kvinnor och kroppar.

Varför inte låta kvinnor ha på sig det de känner för istället? Blir snarare trött på att allt ska framhävas hela tiden. Kvinnan ska va så sexig och klädd i nya kreationer hela tiden.

tråkigt att man vill dölja i stället för att framhäva.
Varför tänka som att dölja eller framhäva är de enda alternativen?
Att det måste finnas ett sådant syfte alls?

Om jag nu var gravid skulle jag inte se vad poängen vore med att framhäva det.
Men det behöver ju inte betyda att jag tycker det ska döljas.
Ungefär som jag dagligdags gör med mina bröst.
Inte avser att framhäva, inte avser att dölja.

Jag väljer kläder som jag trivs i och som jag tycker passar till min kropp, om det blir tight eller rymligt baserar sig på vad jag anser vara snyggt, och lämpat för vad jag ska göra.
Inte vad andra ska dra för slutsatser om kroppen jag har under.:confused:

Istället för att prata om hennes kropp kan vi ju prata om hennes numera jobb som programledare. Hon var ju programledare även under senaste vinter- OS och jag minns att jag tyckte hon gjorde det riktigt bra. Trots att ett OS nog inte är lätt att gå in och ha som första programledarjobb.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 627
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Tjatter O_o:(:confused: Jag är förbryllad, jag är olycklig och jag har en fråga. Kanske en skitdum fråga. Eller en bra och seriös fråga. Var...
Svar
7
· Visningar
1 342
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V