Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vanlig sorg är ju inget för sjukvården men när sorgen är så stor och djup så man inte klarar av att hantera den så är den absolut ett fall som skall hanteras av sjukvården. Ibland behövs både medicinsk och psykologisk vård. Ibland bara medicinskt och ibland bara psykologisk.Jag får erkänna att jag har lite svårt att se sorg som en fråga för sjukvården, i de allra flesta fall. Det är ju trots allt en vanlig och i princip förutsebar del av livet, inte en sjukdom.
Omkring mig, har all sorg hittills alltid hanterats genom att alla anhöriga och berörda har gått närmare varandra under tiden. Under den tid det tar, alltså. Det här senaste årets sorg, färgar och intensifierar fortfarande en del av mina nära relationer, tex. Utan det vet jag inte vart jag skulle ta vägen, men det sjukvården skulle kunna göra, skulle ju inte vara det jag egentligen behövde. Vad jag kan begripa, i alla fall.
Det jobbiga med sorg är väl på sätt och vis att det är friskt och fullständigt normalt att det är så gräsligt jobbigt och smärtsamt?
Åh, ju mer vi pratar om det här ju mer inser jag hur olika relation till sitt jobb man kan ha. Jag kanske saknar grundläggande tro på att jag gör ett bra jobb, så när jag är på halvfart känns det helt orimligt dåligt.
Sv: döden döden döden
mizzmaria, om du klarar av ditt liv och dina prövningar så ska jag allt klara av mina på sist. Blev ledsen av att läsa din historia, jag kan inte ens föreställa mig hur det känns. stor kram till dig!
Sv: döden döden döden
Att kunna låna en hund mina barnfria veckor har varit en livräddaredels kan man inte deppa när en hund vill leka och sen så kommer man ut
![]()
De rekommenderade mig att gå till kyrkan om jag ville prata med någon.Jag är inte kristen så det kändes lite underligt att det var det huvudsakliga stödet i ett akut skede.