Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Nej, det är inte barmhärtighet. Och JA, jag avskyr verkligen förmänskligande av djur.
Och självklart vill jag att människor som misshandlat återanpassas till samhället.

Av alla i denna tråd tycker jag det är du som absolut mest förmänskligat djuren.

Nej du ser vad du tolkar som ett beteende baserat på svarsjuka, en tolkning du fått från mänskligt känsloregister som du sedan applicerar på hunden.

Det jag vill att du slutar med är att yla om att folk inte kommer med argument mot dig när du inte har några själva.
Jag vill att du sluta yla "personangrepp" när du själv ger dig på hela hundfolket på buke.
Då blir tonen genast trevligare.

Nej, det är du som lägger in för mycket aspekter i det jag kallar svartsjuka. Du får gärna kalla det något annat om du vill, om det passar dig bättre. Det jag menar är det uttryck som man ser hos både djur och barn när andra bryter trenden av uppmärksamhet. Är detta ofta förekommande gör djuret ofta saker för att komma undan det. Ofta går det undan, ibland går det emellan.

Jag kommer sluta yla personangrepp när de upphör.
Däremot kan jag be om ursäkt för att jag sa att jag ofta ser samma syn på djur och liv hos hundmänniskor och jägare, eftersom det vare sig är relevant för diskussionen eller tillför något. Om någon känner sig kränkt av uppfattningen så ber jag om förlåtelse. Det var inte min mening.

KL Undrar vilket gång i ordningen som en tråd startad av Kat får det här förloppet. Slutar alltid med att det ylas personangrepp.
I mina ögon är det obegripligt hur någon kan vara okunnig o naiv nog att ifrågasätta avlivning i det här fallet.
Att hon dessutom helt utan egna kunskaper har mage att ifrågasätta allas kunskaper samt en massa forskning är bara helt i linje.
PL

Det har du inte ens gjort från början.

Skulle du än en gång kunna vara så vänlig och hänvisa dina tolkningar och tyckanden till en källa? Bok? Film? Hundtränare?
Allmän forskningsrapport?

Tyvärr inte.
Om jag får en statistik på att "hundar som bitit en gång sannolikare gör det igen", så lovar jag dock att göra ett allvarligt försök. De finns ju där, eftersom jag tagit del av det.

Nej, det är du som lägger in för mycket aspekter i det jag kallar svartsjuka. Du får gärna kalla det något annat om du vill, om det passar dig bättre. Det jag menar är det uttryck som man ser hos både djur och barn när andra bryter trenden av uppmärksamhet. Är detta ofta förekommande gör djuret ofta saker för att komma undan det. Ofta går det undan, ibland går det emellan.

Jag kan inte låta bli! UTTRYCK?! Menar du då att hunden ger barnet onda ögat? Hänger med underläppen? Skapar en arg-rynka i pannan?

Hur i hela helvete ser en svartsjuk hund ut?!

Om du inte förstår Einsteins relativitetsteori, betyder det att den inte existerar då...? Att det sitter någon fysiker och försöker leka Allan och imponera på folk genom att kludda långa falska uträkningar?

Den känner jag att jag fått förklarat tillräckligt bra för att jag ska ta till mig den. Generellt så misstror jag däremot mycket slutsatser som dras av forskning.

Jag kan inte låta bli! UTTRYCK?!

Markerar missnöje med kroppspråk och går därifrån är väl det vanligaste. Eller tränga sig emellan och kräva uppmärksamheten.

Min ena katt brukar ge den andra en snyting.

Enligt statistik från USA i Kanada är pitbulltyperna inte överrepresenterade när det gäller svåra angrepp på barn de angriper i större utsräckning vuxna medan övriga raser i första hand angriper barn.
PL

Men Kat nu får du försöka sluta. Du har själv dragit "hundägare" och "jaktfolk" över en och samma kam i denna tråd samt påtalat att vi hundmänniskor inte vet vad vi pratar om utan bara är korvstoppade med osann fakta och inte kan tänka själva. Vi är bara rapande papegojor som aldrig har tittat på hur hundar egentligen beteer sig....

Tyvärr så har ju diskussionen fallit ur för länge sedan då det bara är ett evig "joho"/"nähä"/"joho!"/"nähä!" eftersom du faktiskt inte levererat några egna förslag på hur en hundhierarki fungerar (om den nu inte gör det så som "vi" föreslår). Det enda du egentligen säger är att man aldrig kan lita på en hund till 100% (instämmer), att alla hundar borde omplaceras oavsett om det kräver bur, koppel, isolering eftersom hundliv är heliga och att hundar besitter mänskligt känsloregister såsom t.ex. svartsjuka.

Har du något material, förutom ditt eget tyckande, som påvisar att det är normalt/förväntat att en hund attackerar en försvarslös bebis pga svartsjuka?

Du saknar ju själv argument. Det enda du har är vad du "tycker". Och en persons tyckande räcker inte långt. Oavsett hur högt och uppfordrande denna levererar budskapet.

Riktigt bra sammanfattat!:bow:

Det måste vara en ras som det bara finns en enda individ av i landet då, om man ska kunna identifiera ägaren för att du droppar rasen..

Kan ni bara respektera att jag inte vill berätta mera om detaljer i deras tillvaro?
Det finns tillräckligt många tokskallar som kollar upp folk på nätet ändå - och ta reda på vem jag är kräver redan nu minimal ansträngning.

Oavsett vad du väljer att kalla det - så är det inte en ok anledning för hunden att bita barnet.

Om hunden är trängd och barnet pressar sig på - skulle kunna accepteras. Men då är det en hund med issues som osäkerhet, dåliga tidigare erfarenheter, den är väldigt reserverad eller liknande. Alltså inte en hund som ska vara i närheten av barn alls. Kan få en ny chans OM man hittar det perfekta hemmet eller håller den borta från barn resten av dess liv.

Om hunden är skadad/har ont och uttrycker sin frustration på barnet som råkar befinna sig i närheten. Kan förstås och åtgärdas, hunden får en ny chans.

Men en hund, som tidigare inte visat tecken på mentala problem, som morrar mot en nyanländ bebis ska sättas "på plats" genast så den vet att hålla avstånd annars händer sånt här. Alternativt omplaceras till barnlöst hem omgående innan beteendet förvärras.

Det är hunden som ska anpassa sig efter familjen/barnet, inte tvärtom. Och när det inte går, får man kompromissa med de lösningar som står till buds.

Och när jag skriver "sättas på plats", hunden ska anpassa sig, så menar jag inte att hunden ska ha stryk och kedjas fast... :smirk: (duckar för hundhatarstämpeln)
Den ska lära sig var den har sin plats i familjen, precis som barn får lära sig att lyssna på sina föräldrar, och var gränserna går.

Den känner jag att jag fått förklarat tillräckligt bra för att jag ska ta till mig den. Generellt så misstror jag däremot mycket slutsatser som dras av forskning.
:confused::confused::confused:
Då får man väl ha tiilräckligt med kunskap för att kunna bedömma vad som är bra eller dålig forskning att komma med, inte bara egen okunnighet.
PL

Du måste ha extremt svårt att lita på folk...

Går du till en läkare när du är sjuk?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka