Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Och, jag har inte kallat dig för någonting. Jag ifrågasätter bara vad du tänker med.?

Och vad är det om inte att gå mot person?
Varför ska man lyssna på argument från någon som gör så överhuvudtaget?

Det har aldrig slagit dig att det faktiskt även är barmhärtigt att i detta fall göra det!? Om hunden hade ompacerats, så hade den aldrig fått ha den frihet som den tidigare hade bl.a. Kanske måsta byta ägare en gång till.....kanske ytterligare en gång....! Så VEM ska få bestämma vad som är barmhärtigt!?

Inte för att jag är förvånad, men "bara för att deras lynne inte råkar passa oss"!? Den bet ett BARN som p.g.a. detta kunnat bli BLIND!! Resonerar du likadant när det gäller t.ex. folk som misshandlar "varför ska dom låsas in för att dom har ett "lynne" som inte råkar passa oss"!? Vilka är vi att bestämma över det, så kan man ju hålla på i det oändliga!

Nej, det är inte barmhärtighet. Och JA, jag avskyr verkligen förmänskligande av djur.
Och självklart vill jag att människor som misshandlat återanpassas till samhället.

Känns som efterkonstruktion!

Kicki :)

Känn vad du vill. Faktum är att folk talar här om hundarnas ursprung och lägger värderingar i hur de beter sig samtidigt som man lägger paralleller i de domesticerade och säger att de inte ska bete sig på det viset bland människor. För mig är det obegripligt.

Egentligen borde man väl inte slösa energi på att försöka dela med sig av fakta och sedan länge beprövad erfarenhet till någon som verkar totalt fastlåst i sin egen verklighetsfrämmande teori, men man vet ju aldrig....................

Jag läste detta - och bestämde mig för att inte ens bemöta resten av ditt i övrigt ganska välskrivna inlägg.

Den här hunden HAR använts i avel, vilket TS själv har skrivit tidigare i tråden...

Jag undrar om den blev mentaltestad innan och vad resultatet blev? Vet du det Kat?

Bra fråga!
Och!
Vad var det för ras? (har kanske stått någonstans men orkar inte leta)
Hur många kullar?
Hur gamla är valparna och hur många?
Har man följt upp hur valparna blivit?
Är de mental testade?
Och inte minst vet valpköparna om detta?

Vänta lite...bara ett tyckande?! Är det inte det du gör hela tiden? Tycker? ...för du litar ju inte på fastställda fakta, utan det är bara dina observationer och ditt tyck som är det rätta. Vad alla andra säger och baserar på vedertagen kunskap är vi ju bara "matade" av någon korrupt forskarkår. Eller?

Precis som forskare i alla ämnen, så drar man olika slutsatser av resultatet.
För mig är det helt absurt att man kan dra en slutsats att vilda hundar och vargar som fördrivs eller får spö, om de går på alfaparets valpar, översätts i att en hund ska förstå att den inte ska angripa det mänskliga barnet som vårdas av sina flockledare.

Jag läste detta - och bestämde mig för att inte ens bemöta resten av ditt i övrigt ganska välskrivna inlägg.

Äsch Kat, du gör bort dig mer än någonsin i den här tråden. Dessutom blir hela din sits pinsam.

/Jenny - som totalt lämnar över tråden till folk som orkar

och ibland kan de pga svartsjuka planera hämnddåd...

Jag har ALDRIG andats något om hämnddåd eller planering. Att djur kan känna en form av svartsjuka är däremot inte alls ovanligt när de inte får uppmärksamhet eller blir bortfösta av andra individer som får uppmärksamheten.

Känn vad du vill. Faktum är att folk talar här om hundarnas ursprung och lägger värderingar i hur de beter sig samtidigt som man lägger paralleller i de domesticerade och säger att de inte ska bete sig på det viset bland människor. För mig är det obegripligt.

Även om det är obegripligt för dig så gör det inte det hela mindre sant!

Äsch Kat, du gör bort dig mer än någonsin i den här tråden. Dessutom blir hela din sits pinsam.

Själv klarar jag av att få mothugg mot åsikter. Tycker dock att det är extremt dålig stil att inte bemöta argument med argument, utan istället ifrågasätta förstånd och personlighet hos dem man diskuterar med.
Alla argument faller platt i samma veva som man tar till den typen av häskartekniker.

Nej, det är inte barmhärtighet. Och JA, jag avskyr verkligen förmänskligande av djur.

Så det är bättre att hunden ev. "bollas" omkring, kanske biter någon mer, får ett ännu större frihetsberövande o.s.v. Varför ska det vara att leva till varje pris!?

Förstår inte då varför du lägger mänskliga värderingar på detta djur om du avskyr det så mycket. :confused:

Kan du inte dra in taggarna lite? Det kunde jag inte läsa i det första inlägget, och har efter det missat det.

Jag ska försöka. Jag påverkas tyvärr negativt av det trista debattklimatet i tråden. Kan inte hjälpa det.

Så det är bättre att hunden ev. "bollas" omkring, kanske biter någon mer, får ett ännu större frihetsberövande o.s.v. Varför ska det vara att leva till varje pris!?

Förstår inte då varför du lägger mänskliga värderingar på detta djur om du avskyr det så mycket. :confused:

Jag förespråkar inte att man behåller djur eller andra hundar till varje pris, men en omplacering av en hund som betett sig på det här viset i en situation som den inte trivts i, tycker jag förtjänar ett försök.
I synnerhet med tanke på att det redan var ordnat med barnfri miljö hos engagerad familj när den tragiska olyckan inträffade.

Jag kan inte se att jag lagt några mänskliga värderingar i hur jag ser på hundar, utan enbart folk som dragit sådana slutsatser av det jag skrivit.

Följt tråden i tysthet, då jag inte ids inleda diskusion med dej.
Men nu kan jag inte hålla mej:
har man fått barn för ett år sedan, så kan man räkna ut att barnet är ett år gammalt.

Shysst skrivet! :bow:

Tycker dock att det är extremt dålig stil att inte bemöta argument med argument, utan istället ifrågasätta förstånd och personlighet hos dem man diskuterar med.
.

Det var ju precis det du själv gjorde i inlägget ovan!
Och det är ju knappast att argumentera med folk heller eller??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka