Dödad på grund av sina instinkter

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Kat
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 963
  • Visningar Visningar 49 033
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Nej, för att vi vet det genom att ha observerat vargar bland annat. Och genom att ha studerat både hundar och vildhundar i deras flockbeteende. Genom mycket forskning, helt enkelt.

Inte för att vi bestämt det så. Utan för att det ÄR så, hos dom hundarna med normal mentalitet.

Så när började det bo bäbisar i varggryt?

För att det är helt irrelevant för diskussionen.

Jag tycker inte det är det. Eftersom du snackar om att vi människor leker gud, avgör när djuren ska dö osv. Det är förkastligt enligt dig själv, men samtidigt har du gjort det samma?

För att jag behövde frustrera av mig.

Och jag ville inte ha den liggandes på "hund".
Jag hade kunnat räkna ut med lilltån vilka diskussioner man skulle få här.

Bingo, därav dina personliga åsikter helt utan såval fakta så som logisk grund.

För att jag behövde frustrera av mig.

Och jag ville inte ha den liggandes på "hund".
Jag hade kunnat räkna ut med lilltån vilka diskussioner man skulle få här.

Men be en moderator flytta den till Katt då så kan ju du fortsätta diskutera med dina polare som inte heller vet vad som är fram och bak på en hund. :smirk:

Men be en moderator flytta den till Katt då så kan ju du fortsätta diskutera med dina polare som inte heller vet vad som är fram och bak på en hund. :smirk:

Hehe, Kat går inte fri från hundfolk på Katt. ;)

Man får hålla hunden ifrån barn, helt enkelt.
Precis som man ska göra med alla hundar.

Det är ju helt fel. Min vovve älskar barn... Han verkligen avgudar dem. Han hade gärna bytt bort oss vuxna mot några barn... :love: Jag lämnar aldrig dem ensamma ihop. Men dem är tillsammans hela tiden när jag är i samma rum annars är barnet i lekhagen. Men om han mot allt förväntan skulle bita mitt barn eller ngot annat hade han blivit avlivad så fort som möjligt. Jag hade inte tvekat för det är inte normalt att en hund biter ett barn. Det beror på att hunden inte mår bra psykist, beteendeproblem med mera.. Näe jag skulle aldrig riskera något barn bara för att hunden ska få nåt år till. Min hund har inte ett uns av aggressivitet i kroppen varken mot något djur eller människa. Men som sagt allt kan hända ändå. Men en hund vet att den inte får bitas. Att säga till ett spädbarn att den inte får göra något hjlper inte så mycket.

Det spelar ingen roll att det var just en människobebis i det här fallet. Det går liksom att applicera forskningen och teorierna om hundarnas, vargarnas och vildhundarnas flockbeteende även i vårt liv med dom.

Jag har inget emot att leka Gud. Jag har avlivat flertalet hundar när det har känts som rätt beslut, och jag kommer att starta uppfödning i framtiden.
Och eftersom jag lär ha hund i hela mitt fortsatta liv också, lär jag få agera Gud igen. Det är ett ansvar man tar på sig, när man skaffar djur. Att alltid, alltid, alltid se till deras bästa. Ibland är det avlivning, ibland omplacering och ibland bara lite enklare förändringar i det egna hemmet.
Jag hade kunnat låta min förra GD leva så länge som hon bara kunde, om jag hade velat låta henne lida. Men jag vill inte att någon jag älskar ska behöva lida, om det inte är absolut nödvändigt.

För att vi BESTÄMT att hunden inte ska agera så, anser vi den sjuk då, ja.
Det säger däremot inte att det är så.

Nej, inte för att vi har bestämt det. Utan för att det avviker från hur en stabil hund normalt reagerar. Hur en sådan "normalt reagerar" vet vi tack vare bla sådan forskning som du inte tror på. För det är ju så att det du har kommit fram till är det som är rätt.:smirk:

Sorry, såg att Bebben redan svarat. :)

Senast ändrad av en moderator:

Jo, det har en väldigt betydelse om man hävdar att ett barn - som inte lärt sig hur man dominerar en hund, ska kunna vara över hunden i rang.
Hur ska hunden förstå att en varelse som varken kan språket eller är i samma art kunna veta det?

Barnet ska inte behöva dominera hunden, barnet tillhör i detta fall "flockledarna"!

Kicki :)

Jag tänker inte gå in i sådana fjanteridiskussioner.

Varför tycker du att det är en "fjanteridiskussion!? Jag tycker att det är en logisk frågeställning!?

Kicki :)

Testa att stirra o le mot en tjänstehund nästa gång du träffar en sån. Jag menar då tex en väktarhund eller polishund! Hoppsan!

Moster hade en snut hund då hon är snut.. En schäfer"stavning:angel:". Jag har bara trevliga minnen av den hunden. Jag va barn o skrattade o busade runt omkring den.
Minns inget alls om att jag fick bannor om att jag log mot hunden osv..

Du får leka Gud hemma, med tupparna förstår du väl :angel:

Förlåt, jag kunde inte hålla mig.

Du, fullt så okunnig om hundar är jag inte.

Men tråden är lagd på "senior" från början.

Jag tycker inte det är det. Eftersom du snackar om att vi människor leker gud, avgör när djuren ska dö osv. Det är förkastligt enligt dig själv, men samtidigt har du gjort det samma?

Du vet inte vad jag tycker om den saken i stort och det är en fråga långt större och viktigare än den här sandlådan.

Jag har här talat om att vi bestämmer över liv och död för att en individ får egenskaper som inte passar oss.

Det är ju helt fel. Min vovve älskar barn... Han verkligen avgudar dem. Han hade gärna bytt bort oss vuxna mot några barn... :love: Jag lämnar aldrig dem ensamma ihop. Men dem är tillsammans hela tiden när jag är i samma rum annars är barnet i lekhagen. Men om han mot allt förväntan skulle bita mitt barn eller ngot annat hade han blivit avlivad så fort som möjligt. Jag hade inte tvekat för det är inte normalt att en hund biter ett barn. Det beror på att hunden inte mår bra psykist, beteendeproblem med mera.. Näe jag skulle aldrig riskera något barn bara för att hunden ska få nåt år till. Min hund har inte ett uns av aggressivitet i kroppen varken mot något djur eller människa. Men som sagt allt kan hända ändå. Men en hund vet att den inte får bitas. Att säga till ett spädbarn att den inte får göra något hjlper inte så mycket.

Visst, ni kan apa "det är inte normalt" hur länge som helst. Ändå händer det hela tiden.
Jag undrar vad det är som inte är "normalt" jag.
Jag sätter rätt mycket pengar på "somliga hundägares naivitet":

"Min hund är SÅ snäll!"

Kom inte till mig och gnäll när de huggit era barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag... 2 3
Svar
57
· Visningar
7 837
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 909
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme... 51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 805
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 211
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka