Dekorativt med varannan färg på lådorna!!!!
Jag blir sjösjuk av det...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dekorativt med varannan färg på lådorna!!!!
...du begriper dig inte på trendersäger jag bara.
Och knallröd bänkskiva (Den ser orange ut på bilden men den var klarröd)Dekorativt med varannan färg på lådorna!!!!
Jag tycker inte du skall byta ut stenen, det ser ut som en kalksten(?) och går att laga. Sätter du dit en helt ny kommer den inte harmoniera lika bra med övriga delar.Visa bifogad fil 70139
Fanns gnistskydd framför kaminen när jag väl fick fram trägolvet, tyvärr är den stenen sprucken så skulle behövt dit med en ny. Och golven skulle behöva lite slipning och uppfräschning, men mycket trevligare än dom där billiga klickgolven som låg överallt innan. Och under dom brun/orange matta, och sen en spånskiva under där...
Då är inte ditt hus tillräckligt gammal, mitt hus som är byggt 47 har trägolv eller rättare sagt hade i en del rum för när vi byggde om la vi spånSåhär ser det ut under. Det är någon form av spånskivaaktigt. Visa bifogad fil 70138
...du begriper dig inte på trender
Och knallröd bänkskiva (Den ser orange ut på bilden men den var klarröd)
Samma här på ovanvåningen,tyvärr var det jätte förstörtKan ligga trägolv under det, det gjorde det i mitt hus.
1909.En del tar miste på fastighetstaxeringens värdeår som för nyare hus är samma som nybyggnadsår men går inte längre tillbaka än 1929(?) så ett hus från artonhundratalet har också värdeåret 1929 i fastighetstaxeringen.
Nä, jag är totalt otrendig Sekelskifte och äldre FTW!
Edit: Inte senaste sekelskiftet då...
Fel 1909 är detEn del tar miste på fastighetstaxeringens värdeår som för nyare hus är samma som nybyggnadsår men går inte längre tillbaka än 1929(?) så ett hus från artonhundratalet har också värdeåret 1929 i fastighetstaxeringen.
Det där är tom värre än mitt.Kunde du inte kläckt ur dig det innan jag flyttade in i min nya lägenhet och rev det befintliga köket?
Visa bifogad fil 70141
Du skall få en bild på mina 1800-tals spröjsade fönster i morgon när det är ljust.Jag har en förkärlek för perioden jugend-20-tal. Går under ”smeknamnet” spröjs-hitler
Du skall få en bild på mina 1800-tals spröjsade fönster i morgon när det är ljust.
Utan dem så vore huset faktiskt förfärligt.
Du har säkert rätt, jag kan inte det exakta årtalet utan gick på det som gäller för mitt hus, 1929 men som är från mitten av artonhundratalet och inte utbyggt eller omändrat.1909.
Värdeår är utbyggnader och större renoveringar hopräknat med ursprungsår.
När jag var Ung, så målade några kompisar till mig sitt kök i svart och lila.Kunde du inte kläckt ur dig det innan jag flyttade in i min nya lägenhet och rev det befintliga köket?
Visa bifogad fil 70141
Det har nog fått vissa moderniteter med tiden.Du har säkert rätt, jag kan inte det exakta årtalet utan gick på det som gäller för mitt hus, 1929 men som är från mitten av artonhundratalet och inte utbyggt eller omändrat.
Jag tror värdeåret bara jämkas vid till- eller ombyggnader som ändrar boendeytan, det står så på skatteverkets hemsida och även att värdeåret är som äldst 1929 nu när jag kollade.Det har nog fått vissa moderniteter med tiden.
Indraget vatten, avlopp och sådant ändrar värdeår.
Centralvärme kanske?
Hoppsan.Du har säkert rätt, jag kan inte det exakta årtalet utan gick på det som gäller för mitt hus, 1929 men som är från mitten av artonhundratalet och inte utbyggt eller omändrat.
Edit. Det kanske är ändrat? Det som gäller nu är: "Vid bestämning av värdeår ska som nybyggnadsår beaktas 1929 för byggnader uppförda 1929 och tidigare."
Gud, hade kunnat betala dig bara för att få riva upp golvet Är så jäkla spännande varenda gång.Sovrum 1,kommer bli mitt då det vätter mot naturen o det andra mot grannen
Visa bifogad fil 70116