Underbart, härligt 70-tal.Såhär ser det ut under. Det är någon form av spånskivaaktigt. Visa bifogad fil 70138
Spånskivor överallt.
Det höll i sig in på 80-talet.
Mitt hus blev utbyggt och ombyggt 1984. Det är en orgie i spånskivor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Underbart, härligt 70-tal.Såhär ser det ut under. Det är någon form av spånskivaaktigt. Visa bifogad fil 70138
Det är ett vinterbonat fritidshus från 70-talet så jag tror tyvärr inte det. Men ingen vore gladare än jag om du har rättKan ligga trägolv under det, det gjorde det i mitt hus.
Haha exakt. Flismaskinerna måste gått varma på 70-80-talet.Underbart, härligt 70-tal.
Spånskivor överallt.
Otroligt!Underbart, härligt 70-tal.
Spånskivor överallt.
Det är ett vinterbonat fritidshus från 70-talet så jag tror tyvärr inte det. Men ingen vore gladare än jag om du har rätt
Det förklarar allt.Det är ett vinterbonat fritidshus från 70-talet så jag tror tyvärr inte det. Men ingen vore gladare än jag om du har rätt
Haha, du anar inte hur många som sagt det! Och "heltäckningsmatta är snart inne" jo visst, men inte inne i mitt hus inte heller supermysigt att ha det under matbordet med två småbarn. Förra veckan spilldes det ett glas mjölk i den liksom...Låt mattan ligga kvar, snart peakar 70-talet trendmässigt
Låt mattan ligga kvar, snart peakar 70-talet trendmässigt
En del tar miste på fastighetstaxeringens värdeår som för nyare hus är samma som nybyggnadsår men går inte längre tillbaka än 1929(?) så ett hus från artonhundratalet har också värdeåret 1929 i fastighetstaxeringen.Ang kakelugnen så gissar jag på 1800-tal. Jag har själv kakelugn och mitt hus sägs det att det är byggt 1920, men efter att jag hade ut en som lagade skorstenar sa han att kakelugnen är från mitten-sent 1800-tal, just för att den har toppar/kronor upptill. Kakelugnar från 1900-tal är oftast flata upptill.
Jag har sen hittat gamla bilder på huset som är från 1910, och det ser då inte nybyggt ut då heller, så jag gissar att han hade rätt att det måste vara från slutet på 1800-talet.
Stämmer bra!Det förklarar allt.
Det är nog en spånskive-låda med panel på.
Visa bifogad fil 70139
Fanns gnistskydd framför kaminen när jag väl fick fram trägolvet, tyvärr är den stenen sprucken så skulle behövt dit med en ny. Och golven skulle behöva lite slipning och uppfräschning, men mycket trevligare än dom där billiga klickgolven som låg överallt innan. Och under dom brun/orange matta, och sen en spånskiva under där...
Nej han var inte snål, han kunde bygga rätt.Otroligt!
Min farfar byggde hus under den tiden och inte en enda spånskiva men så var han iofs lite snål också
Du menar att mitt horribla kök kan bli värt pengar?
Haha helt klart! Om du renoverar lär det kanske bli hatstorm
Världens bästa farfar duktig och fantastisk men lite snål iblandNej han var inte snål, han kunde bygga rätt.
Hela mitt hus är ett budgetbygge av olika hopplock.
Unikt på sitt alldeles egna sätt.
Jag har funderat både på att sätta en bomb i det och att bränna ner det och börja om från början.
Men med tiden så har jag i stället överlistat huset, så vi är numera sams.
Det är redan trendigt.Du menar att mitt horribla kök kan bli värt pengar?
Kunde du inte kläckt ur dig det innan jag flyttade in i min nya lägenhet och rev det befintliga köket?Låt mattan ligga kvar, snart peakar 70-talet trendmässigt
Kunde du inte kläckt ur dig det innan jag flyttade in i min nya lägenhet och rev det befintliga köket?
Visa bifogad fil 70141
Kunde du inte kläckt ur dig det innan jag flyttade in i min nya lägenhet och rev det befintliga köket?
Visa bifogad fil 70141