Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antalet hästuppfödare skulle förmodligen minska rätt drastiskt, särskilt som DRH även är emot seminering då de ser detta som våldtäkt.....
Däremot blir jag sååå trött på alla som läser en mening och sedan börjar skrika om att DRH vill förbjuda hästhållning eller hatar alla travtränare. Det vill de inte, åtminstone har jag inte läst det någonstans.
Jaha... Men så är det ju helt enkelt inte.
Jag har unghästar och när jag har problem eller vill ha tips, för det har man ju alltid behov av, går jag gärna till travfolket för de är så effektiva och jordnära utan att vara på något sätt elaka eller brutala.
All respekt för travfolket! Men hur ska man då bli av med rötäggen? Jag tror inte det hjälper att bli arg på DRH...
Jag har unghästar och när jag har problem eller vill ha tips, för det har man ju alltid behov av, går jag gärna till travfolket för de är så effektiva och jordnära utan att vara på något sätt elaka eller brutala.
All respekt för travfolket! Men hur ska man då bli av med rötäggen? Jag tror inte det hjälper att bli arg på DRH...
Imzevimz;15368695 Vi spekulerar ju mest i vad DRH egentligen vill och inte vill skrev:Att de vill förbjuda hästsport är ingen spekulation från min sida.
Det står att läsa på deras FB-sida och de jämför det med att det också är förbjudet att köra bil berusad eftersom inte alla kan hantara alkohol och bilkörning
Tycker för övrigt att det är bra med deras FB-sida. Många som inte har en aning om vad de egentligen står för kan gå in och läsa och bilda sin egen uppfattning.
Vet några stycken som tänker gå ur DR nu när de verkligen ser hur knasigt de vinklar och resonerar.
Det står att läsa på deras FB-sida och de jämför det med att det också är förbjudet att köra bil berusad eftersom inte alla kan hantara alkohol och bilkörning
Deras åsikt om hur spårbar källan är får helt och hållet stå för dem jag ställer mig inte bakom något som sägs i ovanstående citat.Ursäkta, men ni verkar vara lite förvirrade kring det här med källhänvisning. Några klargöranden med anledning av det
1) Bukefalos är KÄLLAN varifrån vi har tagit CITATEN, inte faktan till artikeln.
2) Källhänvisning görs på en mängd olika sätt i en mängd olika former. Det finns mallar, det finns riktlinjer, det finns åsikter och det finns praxis. Beroende på om det är en vetenskaplig artikel, ett examensarbete, en tidningsartikel eller en webbsida man skriver på så gör man olika. Det FINNS inga sådana mallar och riktlinjer kring hur man hänvisar till citat i en forumtråd som sedan infogas i en artikel.
3) Ni kan TYCKA att vi borde hänvisa till URL-adressen, men vi väljer att inte göra det därför att det ställer till det i texten. Trådarna är fortfarande sökbara på Bukefalos eller på Google, det är bara att söka. Källan är på så vis spårbar - utan problem.
och då har de förmodligen inte sett en hingst som våldför sig på ett sto..
Mig veterligen är det svårt att seminera ett sto som ej är i brunst, men en hingst kan våldföra sig på ett ovilligt sto och skapa enorma skador av den anledningen. Finns ju en anledning till att ston ofta 'kommer i brunst' när de träffar nya hagkamrater, en skyddsmekanism helt enkelt.
Rötägg är ett problem som tyvärr alltid kommer finnas i alla sammanhang i samhället oavsett vad det gäller. Att förbjuda hästsport är ingen lösning på problemet. Ungefär som man skulle förbjuda hundsport för att komma tillrätta med dåliga hundägare......
Har inget bättre svar än att jobba förebyggande, öka kunskapen hos de aktiva samt attackera missförhållanden där de dyker upp.
Det verkar vara mycket de inte sett eller vet!
Då är ju exempelvis klickerträning, som jag uppfattar att du Lobelia hänvisar till lite spydigt men jag hoppas att jag missuppfattar, ett utmärkt sätt att skapa lust och glädje och få djuret att vilja samma sak som du.
Med glädje.. Hur kommer det sig då att väldigt många utav de hästar som tränas i nån form av frihetsdressyr väldigt ofta ser väldigt griniga ut? De använder ju ett kroppspråk som skulle få mig att backa av rätt fort om man inte visste att de faktiskt är tränade för sin uppgift.