Ditt nick?

Jag hade nog som mest kontakt med min ganska mycket äldre syster när jag var i tioårsåldern. Hon hade flyttat till en egen lägenhet där jag ibland hälsade på och sov över, åt köpepizza och upplevde andra exotiska ting som ännu inte kommit till oss bönder på landet. På våra äventyr, shoppingturer och åkturer i hennes röda folkabubbla kändes det liksom nödvändigt med några unika "artistnamn" som skulle markera vår samhörighet.

En kortlivad variant var Lillfladdris och Storfladdris (något oklart, högst tillfälligt intresse för fladdermöss som jag nu inte minns upprinnelsen till). Men Lillgrådis och Storgrådis fastnade bättre. "Grådis" troligtvis uppfångat efter sketchen med Hasse Alfredson och Gösta Ekman som Sadat och Kissinger. Mitt alterego Lillgrådis föll sedan i träda under många år, och Storgrådis har nog förblivit så än idag. Men av någon anledning dök det upp i minnet när jag skulle regga mig på mitt första spännande internetforum och ville hitta något lagom personligt men ändå inte alldeles vanligt.

Minns att jag hade lite huvudbry med namnfrågan, sneglade avundsjukt på "Domaren" eftersom jag då var inne på just domaryrket, men hittade inget nick som jag riktigt trivdes med. "Fiskalen" och "Assessorn" kändes både knastertorrt och var tidsbegränsade titlar. Och även om jag gillar mitt jobb så vill jag inte totalt identifiera mig med mitt yrke, utan hellre då med en fantasifull titel från barndomen.

Det var inte förrän långt senare som jag noterade att det också fanns en @grådis här (men det skulle förvåna mig oerhört om det var Storgrådis som hittat till ett hästforum). :D Jag gillar också att man någonstans kan få ha ett namn med å/ä/ö, var lite orolig när det skulle ändras något tekniskt men det funkar ju ännu.

Den suddiga avataren börjar bli en gammal bild på mig och min fina men något känsliga fuxvalack, som en gång köptes för att bli min nästa dressyrstjärna. Tills jag insåg att jag aldrig kommer att ha så mycket tid, ork eller råd att jag hinner träna på någon vettig nivå eller tävla igen. Inte före pensionsåldern i alla fall. Och då har jag nog bytt häst. Så nu är han mest min skogsmullekompis, men en fin och mycket omtyckt sådan.

Mitt nick är en blandning av min mans ena efternamn och hjältinnan i en romatisk flickbok jeg läste i min tonårsttid.

Min avatar (uppdaterad efter tricoloren, en solidaritetsavatar efter Paris) är en bild på The Blue Lady och Franke Sloothaak som jag hade äran av träffa ett par gånger. Vi hade gemensamma bekanta. Min förra avatar var också Weihaiwej.

@athena_arabians Mitt tilltalsnamn är också grekiskt, ett familjenamn och äldsta flickan i varje generation får det namnet men det är bara jag sedan min oldemor som haft det som tilltalsnamn.

Exakt så man föreställer sig @Monstermom!

Tänker att @Monstermom är mer såhär:
sewing+computer.jpg

:D

Tyckte Heulwen var ett vackert namn med en vacker betydelse från en roman jag läste, betyder solsken på walesiska. Bilden har inget med namnet att göra, bara jag på min nuvarande häst.

den här frågan kommer upp med (o-)jämna mellanrum.
ameo är initialerna för mina tre förnamn plus efternamnet innan jag gifte mig (vilket var 2002, så namnet har hängt med ett bra tag...)
avataren är en av mina uppfödningar som föl
konstigare än så är det inte

Mitt nick vet jag faktiskt inte varför jag har. Jag har ett annat på alla andra internetsidor, men jag tror att det var upptaget här. Jag gillar katter och bilar i alla fall.. (tror inte jag hade någon häst när jag reggade mig här) men jag hade hellre haft samma nick överallt!

Avataren är en bild på mig där jag inte ser ut som mig själv (inte nu för tiden i alla fall). Sådär lagom anonymt.

Jag hette cillamuffins förut och det kom från min allra första mailadress i början på 90-talet. Jag har ingen förklaring på varför det blev just cillamuffins, för jag heter inte Cecilia och jag gillar inte muffins. Hur som helst så finns det tydligen något som heter Chillamuffins och det ska tydligen vara "roliga" muffins nåt värst. Så det var nog läge att byta.

Nuvarande namn är en sammanslagning av mina hundars namn. MInina, LOke, SArek och RIo. Avataren har hängt med sedan jag reggade mig och föreställer hunden Minina. Hon dog för drygt 4 år sedan men jag har inte haft hjärta att byta ut henne. Men snart kanske.

Mitt nick kommer från en anime som heter Hellsing, det är ett mellannamn till en av karaktärerna. Jag nickar det lite här och där eller mixat med ett annat nick.
Min avatar är Alucard, även han från Hellsing.

Mitt nick kommer från en anime som heter Hellsing, det är ett mellannamn till en av karaktärerna. Jag nickar det lite här och där eller mixat med ett annat nick.
Min avatar är Alucard, även han från Hellsing.
Jag blev helt förvirrad när du visade dig ha rosa hår. Mitt undermedvetna tror ALLTID att folk ser ut ungefär som på sina avatarer, nästan oavsett vad de har där :meh:

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: Shaggy
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
678
Senast: Karfitsa
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka