Ditt nick?

Den bästa avatar på temat "likna användaren" jag vet är @RedHyuuga s gamla. En sån där animefigur eller vad det heter. Man hade sett den ett tag, sedan dök hennes verkliga person upp i en bildtråd och det stämde så otroligt bra.

Mitt nick kommer från grekiskans μανταλάκι som uttalas mandalaki. Betyder klädnypa. Kom till på 90-talet när jag skulle skapa en hotmail-adress och alla vackra, poetiska ord som asteri (stjärna), ouranos (himmel), kima (våg) osv var upptagna. Likadant var det med matrelaterade ord som psaraki (liten fisk) och retsina. Så då fick det bli klädnypa.

Nicket har ingen annan anknytning till alla mina bläckfiskavatarer än att bläckfisk är en del av mitt Grekland. Jag är besatt av Grekland. Och dessutom helt fascinerad av detta lilla djur.
Hej klädnypa! Det var ju bara för kul. Jag tänker alltid på dig som en väldigt slingrig och hal typ med migrän. Känns som det är vad jag vet på nåt sätt, fast jag fattar att så inte är fallet givetvis.

Liknande trådar

Relationer Skapade ett nytt nick för detta inlägg för att inte outa mannen. Jag har kommit till insikt om att jag lever i en, för mig, toxisk...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
9 230
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: Shaggy
·
Relationer Säkerligen många på Buke som släktforskar.... Eftersom jag numera har lite mer tid i tillvaron har jag börjat kolla bakåt i egen släkt...
Svar
18
· Visningar
678
Senast: Karfitsa
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V